2018-01-21, 10:34
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Mer troligt att Aro har en trovärdig KÄLLA än att många svamlare och förespråkare av mord i denna tråd har det; sådana som spekulerar hej vilt om vilka fasansfulla sjukdomar barnen hade och nästan verkar finns det njutningsfullt.
Står i tidningen idag att den "vård" dom sökt utomlands var ljusbehandling. En dödssjuk människa reser inte utomlands för ljusbehandling.

Jag hittar ingenting om att man kan erbjudas ljusbehandling i Belgien för ME. Jag vet inte varför folk har börjat spekulera i ME, men detta verkar ju då tala emot ME iaf...
Citera
2018-01-21, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Sekretess på sjukdomar men ändå har det förekommit mycket skriveri om kroniskt trötthetssyndrom på äldre systern samt tendenser till detsamma på yngre. Så min undran är hur det kommer sig att man kan yppa saker om det medicinska tillståndet trots sekretess?

Trötthetsåkomman har nämnts i offentliga handlingar från skolan! I dessa handlingar har man inte specificerat diagnos, ME/CFS, fibromyalgi, narkolepsi eller någon annan sjukdom på grund av sekretessen, men man har nämnt att de lider av en kronisk trötthetsåkomma.
Citera
2018-01-21, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Ja, det är extremt ovanligt. Antingen måste de ha haft en väldigt ovanlig genetisk sjukdom, som givet att det är autosomalt recessivt och båda föräldrarna var bärare skulle ha en på sexton att båda barnen blev sjuka (det är ganska låg sannolikhet, men inte så att det inte förekommer givet hur många barn och hur många genetiska sjukdomar som faktiskt finns). Vidare så är det möjligt att även anlagsbärare i många autosomalt recessiva sjukdomar också utvecklar symptom, men i svagare grad än homozygoter.

ME är mig veterligen dock inte starkt genetisk betingad, så sannolikheten att båda barnen skulle utveckla ME individuellt är obefintlig. Vidare så är ME, även om den är allvarlig, verkligen inte så allvarligt att man får för sig att döda hela sin familj, åtminstone inte om man är någorlunda normalt funtad i huvudet. Givet att det inte var någon ovanlig genetisk sjukdom skulle jag därmed gissa på ett fall av Münchhausen by proxy.

Vad vi också måste ha i åtanke här var det faktum att de hemskolades. I Sverige är det EXTREMT svårt att få tillstånd att hemskola sina barn, det kräver väldigt ovanliga situationer där det anses vara direkt skadligt för barnen att undervisas i skola. Jag har därmed svårt att tro att barnen inte var dokumenterat allvarligt sjuka av sjukvården, ty annars hade det aldrig tillåtits (varpå Soc hade kopplats in och barnen omhändertagits om föräldrarna ändå försökte med hemskolning).

Det är jag också övertygat om.
Citera
2018-01-21, 10:37
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Jag minns inte vilken dag de skulle börja skolan om det var den 8:e el 9:e. Någon lärare hade ringt på men reagerade väl inte då.

9e
Citera
2018-01-21, 10:37
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det har nog ingen i tråden hävdat heller. Då hade tragedin inte inträffat. Jag tror att det var rädslan för ett livslångt lidande som var orsaken.

Det här resonerandet är ju så sjukt. De var inte dödssjuka än, de befann sig inte i ett fruktansvärt lidande än, men det kanske skulle komma att bli så i framtiden, på grund av den här oerhört mystiska sjukdomen, och då blir morden mer barmhärtiga eller förståeliga?
Dessutom är det ganska många i tråden som hävdat/spekulerat i att barnen måste ha varit dödssjuka, döende, haft allehanda oerhört ovanliga ärftliga syndrom, bara hade några år kvar att leva osv osv.
Citera
2018-01-21, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Ja, liknande sjukdomar kan drabba barn. Se dokumentären "Unrest" på Netflix så blir man lite klokare på vad det är för sjukdom/ar som finns.
Sedan behöver man inte söka länge för att stöta på P1 och olika poddar. Gjorda av duktiga journalister, som att några barn också har drabbats av liknande symtom efter att de tagit vaccinet Gardasil. Nu är jag FÖR vaccin mot de farliga barnsjukdomarna, som vissa vägrar sina barn, så jag undanbeder mig ett stickspår om vaccin här.

Den här dokumentären från danska TV 2 kan också vara informativ, då dessa tjejer just beskriver trötthetsåkommor.
https://www.youtube.com/watch?v=IUSAiP0Rqb8
Citera
2018-01-21, 10:41
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eliassonsfinapojke
Jo det är sjukt gammat, åtminstone mamman, att bli gravid vid 34 års ålder är lite av en bedrift bara det...
Haha VA?? Dom flesta jag känner har fått sitt första eller andra barn mellan 31 och 38. DET är väl ändå det MINST konstiga med den här familjen. Men du kanske mest hänger med såna som ynglar av sig i högstadiet.
Citera
2018-01-21, 10:44
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Jag hittar ingenting om att man kan erbjudas ljusbehandling i Belgien för ME. Jag vet inte varför folk har börjat spekulera i ME, men detta verkar ju då tala emot ME iaf...
Tyskland stod det. Och nej jag har aldrig påstått att det skulle funnits någon ME i den familjen. Det tror jag inte att det gjorde. Vore rätt osannolikt att två barn skulle åka på det nära i tid.
Citera
2018-01-21, 10:45
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lodi
Drabbar ME också barn? Och flera personer (2 st.) i samma familj dessutom... det måste vara extremt ovanligt, om det ens förekommer. Vilket gör att man blir tveksam i detta fall.

Det är klart att det är mycket ovanligt men händelsen/tragedin är ju mycket ovanlig i sig.
Citera
2018-01-21, 10:45
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Det här resonerandet är ju så sjukt. De var inte dödssjuka än, de befann sig inte i ett fruktansvärt lidande än, men det kanske skulle komma att bli så i framtiden, på grund av den här oerhört mystiska sjukdomen, och då blir morden mer barmhärtiga eller förståeliga?
Dessutom är det ganska många i tråden som hävdat/spekulerat i att barnen måste ha varit dödssjuka, döende, haft allehanda oerhört ovanliga ärftliga syndrom, bara hade några år kvar att leva osv osv.
Exakt. Resonerar man på det viset kan vi lika gärna alla gå och hänga oss redan idag. Alla kan BLI dödligt sjuka.
Citera
2018-01-21, 10:46
Medlem
En tanke om hypotesen avseende att barnen har ME och detta var en viktig orsak till händelsen. Den 6 januari publicerades ett långt brev från en allvarligt ME sjuk kvinna som valt att åka till en klinik för att få hjälp med assisterad suicid. Kan kanske vara en trigger om man kämpar med hopplöshet? (Men har förstått att pappan ev raderat sina sociala medier konton tidigare vilket kan tala emot denna hypotes?)
Citera
2018-01-21, 10:48
Medlem
Citat:

Det talar även mot åtminstone en av de två sjukdomar som jag tänker på. Möjligt att jag har totalt fel. Men märkligt med ljusbehandling ändå. Får en känsla att föräldrarna bestämt sig för total sekretess om den sjukdom döttrarna hade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in