Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-21, 09:26
  #10561
Medlem
"De var ju faktiskt inte dödssjuka" Hasse Aro om barnens tillstånd.
Citera
2018-01-21, 09:28
  #10562
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om elförbrukningen sänks permanent så kan man nog dra slutsatser. Om all varmvattenförbrukning upphör och inga TV apparater, tvättmaskiner, vattenkokare eller spisar slås på så blir det märkbart. Logiskt så borde det faktiskt att fastställa datum med den informationen. Alla villor har nog möjlighet att se förbrukningen löpande. Jag kan kolla min med en graf timme för timme hos nätbolaget.
OM infon stämmer och det vet vi klart inte så borde det gå att dra en slutsats. Då går all förbrukning från normal till noll. Det var inget varierande väder som någon skrev dessa dagar att det skulle märkas så markant.
Citera
2018-01-21, 09:30
  #10563
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Strax i tv 4 skall det pratas om Bjärred.

Edit. Hasse Aro i studion med tydligen ny info
Lät förtroendeingivande om mer information från polis. Nekade att svara på sjukdomarna med hänsyn till anhöriga och dom avlidna.
Vilket i sig är sträng sekretess på.
Hasse Aro nämnde att dom inte var dödssjuka.
Några veckor så kanske dom berättar mer.
Citera
2018-01-21, 09:31
  #10564
Medlem
Här har det handlat om två friska barn som av en förälder har fått allehanda "sjukdomar". ME vad är det? Kroniskt trötthetssyndrom är ingen diagnos förutom i misärfamiljer. Mamman här har nog manipulerat sin man att instämma med hennes sjuka tänkande och samtidigt försökt hålla en fasad utåt. Han var nog en god människa vilket hans fina eftermäle pekar på. Mannen har tänkt att om han skiljer sig från hustrun får hon ändå makten över barnen resten av livet. Han har heller inte orkat söka hjälp. Män skäms ofta om det finns problem i familjen.
Att flytta från Stockholm-Göteborg där det är högt i tak till en tystnadskultur kan också spela in. Familjen har varit socialt isolerad i hemmet.
Citera
2018-01-21, 09:34
  #10565
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
OM infon stämmer och det vet vi klart inte så borde det gå att dra en slutsats. Då går all förbrukning från normal till noll. Det var inget varierande väder som någon skrev dessa dagar att det skulle märkas så markant.

Noll blir det aldrig, huset har sin förbrukning och den är störst, men en tydlig sänkning måste det bli.
Citera
2018-01-21, 09:34
  #10566
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jo, men med 45% kvinnliga mord och 55% män, så skulle jag säga att det är rätt jämt skägg om man har med filicid att göra. Så jag skulle inte säga att genus har något berättigande i hypotetiska diskussioner, men ändå kommer det alltid upp. Fan, en del här tror på mannen i huset trots att de i detta fallet är helt statistiskt inom vad man förväntar sig, med 50% kvinnlig gärningsman och 50 % manlig gärningsman. Dvs 50/50 är ju hyfsat nära 45/55...


...men i familicide är det i 95% av fallen mannen som utfört dådet.
Citera
2018-01-21, 09:34
  #10567
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Nu hittar jag inte inlägget, men jag tolkade det igår som att elförbrukningen var högre igen den 7:e. Givetvis kan jag ha tolkat detta fel, hade gärna läst inlägget igen om någon hittar det.

Den 8:e januari var ju en måndag då de flesta började jobba igen. Men det finns ingen uppgift om att arbetsplatserna saknade föräldrarna på måndagen. I Lund började vårterminen just den 9:e januari, så kanske hade hela familjen anmält julledigt den 8 januari också. Annars borde ju någon rimligtvis saknat dem redan på måndagen.
Jag minns inte vilken dag de skulle börja skolan om det var den 8:e el 9:e. Någon lärare hade ringt på men reagerade väl inte då.
Citera
2018-01-21, 09:35
  #10568
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
"De var ju faktiskt inte dödssjuka" Hasse Aro om barnens tillstånd.
Det har nog ingen i tråden hävdat heller. Då hade tragedin inte inträffat. Jag tror att det var rädslan för ett livslångt lidande som var orsaken.
Citera
2018-01-21, 09:36
  #10569
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Noll blir det aldrig, huset har sin förbrukning och den är störst, men en tydlig sänkning måste det bli.
Tack för info jag trodde det blev noll om man slog av huvudströmbrytaren men jag är inte så insatt i elen mer än att jag tycker den är dyr.
Citera
2018-01-21, 09:40
  #10570
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..salt..
Hasse Aaro sa nyss att flickornas sjukdom inte var dödlig! 🤔

Det är väl ingen som trott
Citera
2018-01-21, 09:40
  #10571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Tack för info jag trodde det blev noll om man slog av huvudströmbrytaren men jag är inte så insatt i elen mer än att jag tycker den är dyr.
Om man slår av huvudtrömbrytaren så blir det noll. Men nu var det spekulationer om en ev sänkning. Det känns lite underligt om man först går och slår av huvudströmbrytaren och sen gör det man planerat. Det känns omotiverat.
Citera
2018-01-21, 09:40
  #10572
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
"De var ju faktiskt inte dödssjuka" Hasse Aro om barnens tillstånd.

Utifrån vad vi nu vet.

Polisen Lisa fick förstås också frågan om sjukdomen och jag tolkade svaren som att polisen vet, med med hänsyn till anhöriga, idag inte vill säga något. Man vill avvakta mer undersökning till man ha ett klart läge över hela händelsen innan man går ut med mer information. Det är viktigt att all information är korrekt.

Så fattade jag det då jag såg det, reservation f egen tolkning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback