2018-01-21, 07:56
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Nej vet inte, men jag känner inte att det kan uteslutas, och det känns inte ens ologiskt att det kunde förhålla sig så att diskussion om döden och lidandet kan säkert ha funnits där i hemmet med barnen som pådrivande. Jag har med egna ögon och öron sett det med barn i ett svårt sjukdomsläge.
Säg mig den sjuka människan som under svårt lidande och kroniskt trötthet inte har hört liemannen viska svagt, att i döden finns inget lidande ingen plåga.

Tror det underlättar att vara objektiv och medkännande.

Det känns som om åtminstone den äldsta flickan mycket väl kan på ett tidigt stadium tagit upp att hon inte vill leva längre, vilket resulterat dragit igång hela planeringen tillslut.

Sedan har kanske föräldrarna i avskedsbrevet valt att ta hela skulden på sig själva
Citera
2018-01-21, 08:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Då tänker jag att visst, det kan nog vara så men tveksamt om det är en make/maka som ska hjälpa den andra att begå självmord? Det måste vara mycket svårt att bruka den sortens våld mot någon man älskar. Jag tänker på detta fallet med den information som kommit fram.
Är överens med dig här; i så fall kan det vara fråga om ett helt annat scenario.
Citera
2018-01-21, 08:34
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Sluta tjafsa!

/Moderator
Citera
2018-01-21, 08:39
Medlem
Den 6 januari var en lördag, trettondagsafton.
Svaret på att elförbrukningen var låg kan vara att familjen helt enkelt var bortrest till släkt e.d. under dagen. Kanske tog de farväl av sina nära och kära denna dag, ville träffa dem en sista gång. (De sade det såklart inte rakt ut)

Annars är detta en dag då många tar ner julbelysningen, vilket också kan ge lite skillnad i elen mot dagen innan.
Att den var högre igen den 7:e talar ju för att familjen fortfarande var i livet då.
Citera
2018-01-21, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Svaret på att elförbrukningen var låg kan vara att familjen helt enkelt var bortrest till släkt e.d. under dagen. Kanske tog de farväl av sina nära och kära denna dag, ville träffa dem en sista gång. (De sade det såklart inte rakt ut)

Annars är detta en dag då många tar ner julbelysningen, vilket också kan ge lite skillnad i elen mot dagen innan.
Att den var högre igen den 7:e talar ju för att familjen fortfarande var i livet då.

Elförbrukningen varierar beroende på utetemperaturen. Kallt ute hög elförbrukning och vice versa.
Citera
2018-01-21, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima

Var läste du att den var högre den 7:e igen? Så tolkade inte jag det meddelandet.
Citera
2018-01-21, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Elförbrukningen varierar beroende på utetemperaturen. Kallt ute hög elförbrukning och vice versa.
Ja ganska logiskt. Jag skrev före den skribenten att om jag får gissa eller dra slutsatser vad jag tror när detta hemska skedde så trodde jag den 6/1. Kort därefter skrev den andra skribenten det här om elmätaren. Antingen någon med insyn eller ett troll som spann vidare på min teori.
Kanske har de brutit strömmen helt med huvudströmbrytaren för att detta skulle märkas om nu inte någon på hans jobb skulle höra av sig. De ville bli hittade så fort som möjligt men inte av anhöriga.
Kanske.
Citera
2018-01-21, 09:09
Medlem
Strax i tv 4 skall det pratas om Bjärred.

Edit. Hasse Aro i studion med tydligen ny info
Senast redigerad av Fleshsuckforum 2018-01-21 kl. 09:12.
Citera
2018-01-21, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Ja ganska logiskt. Jag skrev före den skribenten att om jag får gissa eller dra slutsatser vad jag tror när detta hemska skedde så trodde jag den 6/1. Kort därefter skrev den andra skribenten det här om elmätaren. Antingen någon med insyn eller ett troll som spann vidare på min teori.
Kanske har de brutit strömmen helt med huvudströmbrytaren för att detta skulle märkas om nu inte någon på hans jobb skulle höra av sig. De ville bli hittade så fort som möjligt men inte av anhöriga.
Kanske.

Om elförbrukningen sänks permanent så kan man nog dra slutsatser. Om all varmvattenförbrukning upphör och inga TV apparater, tvättmaskiner, vattenkokare eller spisar slås på så blir det märkbart. Logiskt så borde det faktiskt att fastställa datum med den informationen. Alla villor har nog möjlighet att se förbrukningen löpande. Jag kan kolla min med en graf timme för timme hos nätbolaget.
Citera
2018-01-21, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Var läste du att den var högre den 7:e igen? Så tolkade inte jag det meddelandet.

Nu hittar jag inte inlägget, men jag tolkade det igår som att elförbrukningen var högre igen den 7:e. Givetvis kan jag ha tolkat detta fel, hade gärna läst inlägget igen om någon hittar det.

Den 8:e januari var ju en måndag då de flesta började jobba igen. Men det finns ingen uppgift om att arbetsplatserna saknade föräldrarna på måndagen. I Lund började vårterminen just den 9:e januari, så kanske hade hela familjen anmält julledigt den 8 januari också. Annars borde ju någon rimligtvis saknat dem redan på måndagen.
Senast redigerad av Zebrima 2018-01-21 kl. 09:26.
Citera
2018-01-21, 09:23
Medlem
Här missat dom 4 senaste dagarna av rapportering både från media och flashback, nån som kan uppdatera mig lite snabbt? Har min teori om psykisk ohälsa hos fadern bekräftas eller tror man fortfarande att 75% av familjen led av hemska sjukdomar?
Citera
2018-01-21, 09:26
Medlem
Hasse Aaro sa nyss att flickornas sjukdom inte var dödlig! 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här