Citat:
Ursprungligen postat av
.Hellraiser.
Tror det kan ligga något i detta, när man väl är inne i något vill man bara ha mer. Tillslut gör de det av förlustaversion för att slippa bli utan rutinen av spelet.
Samma med socker , fan va man av vana bara köpt på sej läsk å sånt när man handlat i affären.
Slutade för några månader sen med coca Cola. Druckit i säkert 25 år dagligen. Allt har blivit mycket bättre efter mindre socker.
Mindre oro , mindre matsug.
Tänker snabbare och är piggare.
Jag tror det handlar om vana, tror faktiskt alla som läser detta inlägget kan bli fria från spel för pengar.
E du väldigt van att leva med att
Spela bort din lön , då när lönen kommer gör du detta nästan automatiskt. Hjärnan är inställd på det. Du är inställd på att leva fattigt hela månaden. Du e van att må dåligt.
Du vill kanske inte innerst inne.
Du bollar fram och tillbaka.
- ska jag spela ?
- hur ska det gå?
Självklart så är det svårt att inte spela då när hjärnan hela tiden matas med tankar runt spelandet.
- fan va mycket jag är skyldig
- en storvinst , skuldfri
Jag e nikotinberoende
Å varje gång jag ätit en måltid , tar jag min cigg.
Vana
prova själva hemma hur mycket ni gör av vana . Hjärnan är inställd mer än vi tror.
Bita på naglarna slutade jag med för några års sen. Bitar aldrig längre. Men förut gjorde jag det jämt av vana.
Men bestämde mej å börja klippa dem. Å nu e det en vana att ta fram nagelsaxen!
Kanske ett flummigt inlägg
Vet att det inte är lätt att bryta vissa vanor. Men ibland kanske det blir lättare att sluta när man tänker på att det faktiskt bara är en dum vana man fastnat i.