Citat:
Ursprungligen postat av
franskanalfabet
sänk skatterna på det som säljs här och lätta på det enorma skattetrycket (för att pengarna ska kunna gå till inavlade avskum och kriminella) så kommer folk att sluta handla från utlandet.
^ This..
Jag menar, hur svårt ska det va för vissa att förstå denna enkla formel.
Nej Sossetaktik och skatta sönder hela samhället kommer knappast ge någon tillväxt på ekonomin.
Formeln i fråga,
Högt skattetryck = Färre jobb.
Färre jobb = mindre inkomstskatter.
Mindre inkomstskatter = mindre konsumtion
Mindre konsumtion = Färre företag
Färre företag = Färre Jobb
Repeat
Klart folk beställer från utlandet då mångas ekonomi inte går ihop. Nu skall man täppa till det annars funkar inte sosseekonomin när vanliga Svenssons inte köper från sosseskattade butiker