2018-01-20, 21:21
Medlem
[quote=charkoal|62978695]
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag har ingen aning och kanske jag missade de korten, läste inte på allt och tog inte i något men visst kan det ha med deras personligheter att göra. Mamman ville kanske inte umgås med folk, men vad vet jag.

Nej vi vet förstås inget, men båda hade en juristutbildning, den ena gjorde lysande karriär, omgavs av vänner och kollegor, hyllades som momsstjärna och var internationellt efterfrågad, engagerad pappa, ledare i fotboll och skötte i princip alla kontakter med skolan. Den andra finns nästan inget om, inga bilder eller länkar från privatliv eller arbete. Självvalt?
Citera
2018-01-20, 21:21
Medlem
Hur mördade de barnen/sig själva?
Citera
2018-01-20, 21:27
Medlem
[quote=flashbackfollower|62979678]
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal

Nej vi vet förstås inget, men båda hade en juristutbildning, den ena gjorde lysande karriär, omgavs av vänner och kollegor, hyllades som momsstjärna och var internationellt efterfrågad, engagerad pappa, ledare i fotboll och skötte i princip alla kontakter med skolan. Den andra finns nästan inget om, inga bilder eller länkar från privatliv eller arbete. Självvalt?

Jag tror definitivt att det var självvalt! Att inte basunera ut sitt liv på facebook med löjliga bilder på måltider och selfies, är snarare sunt. Hanna var en privat person med integritet, det är för fan respektingivande och inget konstigt!
Citera
2018-01-20, 21:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Skriv att du inte vet det och inte att vi inte vet. Polisen är säkra, så jag utgår i från det.
Trams! >Och du uttalar dig om Remark?

Var någon polis med på plats när brevet skrevs och när det undertecknades? Polisen har hittat ett brev som båda har undertecknat så mycket är korrekt, men en förälder kan ha undertecknat ett blankt papper. Det är inte särskilt omöjligt att en namnteckning på en sidfot och ett brevinnehåll ovanför namnteckningen kan tillkomma vid olika tidpunkter. Eller kanske varit påverkad av droger när hen skrev under (om det stämmer att en var cancersjuk).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-01-20 kl. 21:32.
Citera
2018-01-20, 21:31
Medlem
[quote=flashbackfollower|62979678]
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal

Hon jobbade på Skatteverket, hon kanske hade arbetsuppgifter med att göra beslut som inte var så trevliga, till människor som är ännu mindre trevliga. Och om hon dessutom har ett ovanligt namn så kanske hon inte hade lust att exponera sig på sociala medier.
Citera
2018-01-20, 21:32
Medlem
[quote=Ossian.allvetaren|62979756]
Citat:

Jag tror definitivt att det var självvalt! Att inte basunera ut sitt liv på facebook med löjliga bilder på måltider och selfies, är snarare sunt. Hanna var en privat person med integritet, det är för fan respektingivande och inget konstigt!
Detta är inte mitt inlägg och jag förstår inte varför det kommer med mitt nick. Den som citerade har väl fibblat till det. Jag håller med dig fullt ut. Vilken dynga att lägga ut en massa skit på soc.medier. Dessutom pga hennes arbete så förstår man det till 100%. Speciellt som landet har utvecklats till idag där myndighetspersoner blir dödshotade var och varannan dag. Sånt har blivit värre.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Kan detta bottnat i avslag på vårdnadsbidrag från FK?
Vårdbidrag antar jag att su menar. Känns inte troligt. Måhända en sak som kan bli den sista lilla droppen som får bägaren att rinna över men knappast nåt som låg i botten. Med tanke på att det, fastslagen diagnos eller ej, verkar finnas dokumentation på funktionsnedsättande symtom hos barnen som rimligen kräver en del merarbete bör de rimligen ha beviljats åtminstone en viss del av vårdbidrag och differensen upp till fullt sådant bör inte ha haft en avgörande betydelse för familjens ekonomi.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Var npgon polis med på plats när brevet skrevs och när det undertecknades? Polisen har hittat ett brev som båda har undertecknat så mycket är korrekt, men en förälder kan ha undertecknat ett blankt papper. Det är inte särskilt omöjligt att en namnteckning på en sidfot och ett brevinnehåll ovanför namnteckningen kan tillkomma vid olika tidpunkter. Eller kanske varit påverkad av droger när hen skrev under (om det stämmer att en var cancersjuk).

Sydsvenskan
Citat:
Kan man säkerställa att båda föräldrarna har undertecknat avskedsbrevet i samförstånd?
– Vår utredning har kommit så pass långt att vi känner oss säkra på att lämna den informationen. Jag kan inte gå in på exakt varför.
Finns det andra uppgifter än avskedsbrevet som styrker att föräldrarna var överens om det som gjordes?
– Vi är fortfarande i skedet att vi väntar in en hel del besked, dels från obduktionerna och dels från tekniska undersökningar i huset. Men utredningen i övrigt har inte visat något annat.

Du är en sån där jävel som ska kosta inlägg till ingen som helst nytta öht utan man måste upprepa gammal skåpmat. Så du väljer vad du vill och jag förhåller mig till känd fakta. Logiskt säger det mig i alla fall att den uppgiften kan man inte lämna om man inte är 110% säker. Finns inget underlag på någon cancer i dagläget.

Tänk på NFC också när du ändå försöker använda hjärnan.
Citera
2018-01-20, 21:35
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ossian.allvetaren
Har sett inslaget och vad som slår mig är att hans sambo insjuknande fyra dagar efter vaccination mot svininfluensan...kan inte släppa tanken på att döttrarnas sjukdom var vaccinrelaterad. Gardasil ges ju i 5:an, vilket i tiden sammanfaller väl med insjuknandet. De flesta människor kan inte koppla att vacciner faktiskt INTE är riskfria och det är möjligt att föräldrarna först misstänkt samband efter att den yngre dottern insjuknat i samband med sin vaccination, först då kanske poletten har trillat ner...

Jag vill ju inte tro på det men jag gjorde exakt samma koppling när jag hörde om vaccinationen mot svininfluensan (som även orskat Narkolepsi hos en släkting till mig) och döttrarnas ev. (troliga) HPV-vaccinering (Gardasil).

Anledningen till att jag inte vill tro på det är att vaccin behövs och vaccin ska vara så pass kliniskt prövat att sånt här inte ska hända. Men det verkar ju inte bättre
Citera
2018-01-20, 21:35
Medlem
[quote=bradgardsindianen|62979796]
Citat:

Hon jobbade på Skatteverket, hon kanske hade arbetsuppgifter med att göra beslut som inte var så trevliga, till människor som är ännu mindre trevliga. Och om hon dessutom har ett ovanligt namn så kanske hon inte hade lust att exponera sig på sociala medier.
Instämmer med dig. Inte min text ovan och fattar inte varför mitt namn står på inlägget.
Själv avskyr jag soc medier. Ytligt och falskt många gånger och så mycket skräp folk delar.
Citera
2018-01-20, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Sydsvenskan

Du är en sån där jävel som ska kosta inlägg till ingen som helst nytta öht utan man måste upprepa gammal skåpmat. Så du väljer vad du vill och jag förhåller mig till känd fakta. Logiskt säger det mig i alla fall att den uppgiften kan man inte lämna om man inte är 110% säker. Finns inget underlag på någon cancer i dagläget.

Tänk på NFC också när du ändå försöker använda hjärnan.

Ska komma från en som sagt att det fanns ett LexLotta.
Polisen har sagt att de har hittat ett brev som båda föräldrar undertecknat. Utredning pågår. Vad är det för "känd fakta" som finns som styrker ett verkligt "samförstånd"!?! Det kanske är en polis som bara försöker uttrycka sig sensibelt, de kanske bara är säkra på att båda föräldrars namnteckningar finns på brevet men inte vet ett iota om under vilka förutsättningar var och en undertecknat det.
Citera
2018-01-20, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Hur mördade de barnen/sig själva?
Barnen hittades förgiftade, döda i sina sängar, pappan återfanns hängd och mammans dödsorsak behåller jag för mig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in