2018-01-20, 18:29
Medlem
Diskuteras även i ett inlägg på facebook

https://www.facebook.com/mariakuchen/posts/10156083287149628
Citera
2018-01-20, 18:30
Medlem
Natsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ossian.allvetaren
Vissa inlägg i denna tråd är ovärdiga. Ni driver häxjakt på avlidna människor som inte kan försvara sig. Mycket av det som skrivs är förtal och ryktesspridning. Ni smutskastar och skadar! Riktigt lågt!

Du talar för döva öron, med undantag för några få som faktiskt begriper det. Några få som inte stirrar sig blinda på det gamarna här vräker ur sig.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Och massmedia nämner det fortfarande, senast idag:
Exakt vad döttrarna hade för sjukdom är oklart...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wE8Xm5/expert-om-bjarred-fallet-allt-maste-ha-kants-helt-hopplost
Barnen kanske inte hade en diagnos satt ännu, men symptom.
Ingenstans har någon i press eller skola yttrat ordet diagnos?
Senast redigerad av Pandalina4 2018-01-20 kl. 18:33.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Men att vara deprimerad är ju också att vara sjuk?

Fast depression innefattar väl sällan psykotiska tillstånd. Jag kan förstå att föräldrarna kanske blir deprimerade av sin tillvaro, men de hade fysisk och mental förmåga att jobba med något som förhoppningsvis intresserade dem, ägna sig åt diverse aktiviteter, hobbies m. m. låt vara att de kanske inte gjorde det på grund av de sjuka barnen men förmågan fanns ändå.

Om jag jämför att jag idag kan vara aktiv med diverse saker, såväl idrott och ta mig iväg själv på olika evenemang som intresserar mig, somfrisk kan jag kanske tänka attjag inte skulle vilja leva om jag blev förlamad, men om jag faktiskt skulle bli förlamad kanske jag inte skulle tänka så.
Citera
2018-01-20, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tänk tanken att det kanske varit mamman som varit drivande. Vad vet vi? det kan lika gärna vara så.

Visst. Hur som har dom gemensamt tagit ett beslut och tagit konsekvenserna.
Citera
2018-01-20, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det är inte bekräftat alls att de led av ME/CSF.

Nej inte ME, men kroniskt trötthet har bekräftats av expressen och även det jag hört från bekanta.
Citera
2018-01-20, 18:33
Medlem
Citat:
Det är alltså bekräftat att flickorna led av kroniskt trötthetssyndrom. Det finns olika svårighetsgrader förstås och i sin svåraste form är tröttheten bokstavligen förlamande. Patienten kan inte stå upp, tål inte ljud och ljus, sover konstant.
Sedan är kronisk trötthet även ett inslag i diagnosen fibromyalgi. Min syster har fibromyalgi och emellanåt är hon helt utmattad, det är ingen vanlig trötthet vi pratar om. Lägg till smärtorna på det.

För ME-patienter är tröttheten som sagt desto mer påtaglig, sjukdomen är dessutom av neurologisk karaktär. En mycket allvarlig diagnos. Cancer är att föredra framför ME; cancer föder ju åtminstone ett hopp om bot eftersom den kan botas i tidiga stadier och forskningen har kommit mycket längre än ME.
Jag har haft cancer, lindrig men krävde operation och strålning och cellgift, och har lindrig form av ME. Cancern var ångestframkallande, men.det fanns så extremt tydliga behandlingar och sjukdomsbilden var glasklar. Diagnosticeringen tog ca 2 veckor. Me har präglat mitt liv i decennier innan nån förstod vad det var - har ätit all typ av psykofarmaka pga läkarnas okunskap -'och det finns ingen bot och sjukdomen är totalt oberäknelig. Jag kan tänka mig att flickorna led oerhört mycket och var rädda inför hur framtiden skulle bli. Hemskt att föräldrarna inte sökte mer hjälp.
Citera
2018-01-20, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
"Till sitt öde"? Vilket land lever du i?
Vi har ett skyddsnät i det här samhället. Dessutom hade barnen släktingar.
"skyddsnät" ? Inte nu längre, läser du aldrig tidningar. Det har skrivits många artiklar om indraget stöd för handikappade barn och liknande för handikappade vuxna. Så det där med skyddsnät, kan du bara fetglömma ! Varför tror du att våra politiker håller på att avskaffa pensionssystemet ? De prioriterar annat, så som t.ex. feta fallskärmar till odugliga generaldirektörer och fifflande kommunalråd.
Citera
Medlem
Citat:
Nej inte ME, men kroniskt trötthet har bekräftats av expressen och även det jag hört från bekanta.

Ja, det är det enda som sagts. Kroniskt trötthet är det många sjukdomar som kan generera, det är först när man uteslutit alla möjliga som man ställer diagnosen ME/CSF.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vänligen ge mig den länken jag skall läsa på

Denna bland annat.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/901774-kriminolog-om-avskedsbreven-efter-morden-i-bjarred-mycket-ovanligt
Citera
2018-01-20, 18:37
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Precis, den blivande professorn i Lund rodde inte skutan iland SkatteMamman var ifrån Gbg och momsPappan ifrån Sthlm : hade de något mer än jobben och huset i Skåne ? Men de flyttade ju till Bjärred frivilligt och varför hamnade de där ? Frivillig isolering kan vara ett tecken på diverse personlighetsdrag
En fråga, vad får du ut av att förnedra dessa människor som du inte kände? Att kalla dem för Skattemamman och momspappan ser jag som ett försök till förnedring.

Denna händelsen är fruktansvärd, obegriplig, sorglig, hjärtskärande osv men näst sorgligast måste ändå vara sättet på vilket en del väljer att uttrycka sig. Och deras åsikter. Genom vissa inlägg lyser en väldig missunsamhet som får mig att förlora hoppet om mänskligheten.
Citera
2018-01-20, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Eventuellt samröre med diverse diffusa kliniker känner vi förstås inte till. Men har väl framgått att de inte tagit hjälp av soc, bup och andra svenska instanser som man vanligtvis vänder sig till?

OCH: En kärleksfull familj mördar inte sina barn utan är med dem in i det sista.

Varför skriver du så, när du inte har en aning.
Jag har inte heller nån aning, men jag FÖRSÖKER i alla fall förstå.

Du är bara bitter, sur och letar efter det värsta tänkbara scenariot hela tiden.
Sluta pipa och gnälla hela tiden,och försök komma med nått intressant istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in