2018-01-20, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
En fråga bara, som jag undrar.
Hur har pappan styrt familjen, menar du ?

Finns det ingen möjlighet att mammam har domderat där hemma, och pappan har dansat efter hennes pipa......
Det är ganska vanligt i familjer, att frugan styr o ställer och mannen lommar tyst med.

* Rent statistiskt är det pappan
* Dessa kvinnor du talar om är kontrollfreaks. Varför skulle en sådan låta pappan sköta all kontakt med skolan?
Citera
2018-01-20, 16:49
Medlem
Jag tycker att flickornas diagnos är av allmäninintresse. Inget kan försvara det som hänt. Men någon utöver familjen kan ev bära visst ansvar för det inträffade. Beroende på flickornas diagnos kan man utreda det. Viktigt att detra offentliggörs. Det son har skett är mord.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag fick ett PM om att kniv var inblandat. Att det var blåmärken och/eller blod på platsen. Hur trovärdigt detta är får var och en bedöma.

Tack. När du säger det så kommer jag ihåg att du fick ett pm om just det.
Citera
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Men vad jag tycker är ganska viktigt att veta det är om det fetade är polisens sammanfattning av brevet eller om det är exakt dom orden föräldrarna använde?
Man kan nog lugnt anta att polisen använder de ord som bäst beskriver brevets innehåll och alltså inte lämnar utrymme för andra tolkningar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Har du sovit dig igenom tråden? Flera av de mest aktiva har hela tiden förpestat tråden genom att försvara föräldrarnas agerande med att de stackarna inte såg någon annan utväg med hela familjen döende osv.

Jag har varit här, dygnet runt i snart 11 dygn.
Jag har läst ALLA inlägg.
Jag har inte hittat en enda av oss här som försvarar denna handling.
Däremot är det många som försöker förstå vad som hänt och varför.
Citera
2018-01-20, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
"En familj i djup kris", vad f-n betyder det rent konkret? Uttalandet tyder ju på att man haft lite överseende med familjen, gissningsvis. För att jag ska få ihop det här så måste mamman också ha varit sjuk, eller jag vet inte... Ett sjukt barn kan nog räcka för att uttala sig om en "familj i djup kris".
Enligt det PM jag fick från en källa var det väl känt bland grannarna att mamman hade cancer. Eftersom hon hade cancer för flera år sen, och behandlades för denna, så misstänker jag recidiv av samma cancersjukdom.
Citera
2018-01-20, 16:50
Medlem
Vissa inlägg i denna tråd är ovärdiga. Ni driver häxjakt på avlidna människor som inte kan försvara sig. Mycket av det som skrivs är förtal och ryktesspridning. Ni smutskastar och skadar! Riktigt lågt!
Citera
2018-01-20, 16:51
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag har varit här, dygnet runt i snart 11 dygn.
Jag har läst ALLA inlägg.
Jag har inte hittat en enda av oss här som försvarar denna handling.
Däremot är det många som försöker förstå vad som hänt och varför.

Precis. Det är skillnad på att förstå en handling och att acceptera den.
Citera
2018-01-20, 16:52
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jo jag förstår mycket väl och den andra meningen kommer du aldrig att hitta i ett protokoll. Man skriver inte på det sättet helt enkelt. Beskrivningen att dottern hade en lust att lära som var ett citat från pappan och visar väl att inte föräldrarna försökte ge en bild av att dottern var sjukare än hon var. Det protokoll som citeras flitigast är nog det från mars 2016, det finns förmodligen flera så det är svårt att veta hur utvecklingen har sett ut över tid.

Det är korrekt. En skola får inte uttrycka sig så.
Citera
2018-01-20, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Var hittar du att detta skulle vara pappans egna ord? Jag tolkar det som skolans sammanfattning

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/901294-morden-i-bjarred-nu-analyseras-familjens-moten-med-skolan
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Jag tror allvarligt talat att pappan är den ansvariga! Tror på ett falskt avskedsbrev där båda ska ha tagit ett "gemensamt" beslut för att han ska slippa få skulden för allt efter. Jäkla fegis och avskum!
Man dödar inte sina barn oavsett!

Vad tror du att pappa fick ut av det, som du påstår.
Jag menar, han dog ju oxå så då spelar det ju inhen roll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Tack för att du svarar. Om du vill ge en bättre bild, en klarare bild, så är det viktigt för många att få veta vilken sjukdom flickorna led av. En stor del av denna tråd kretsar huvudsakligen kring spekulationer om den som du kanske märkt. Alla diagnoser med kronisk trötthet har vänts ut och in. Kommer du kunna svara på vilken sjukdom flickorna led av? Ville inte föräldrarna att någon skulle få veta?

Det är svårt för de flesta att förstå hur två väl fungerande människor kan bli så djupt akut deprimerade. Barn och vuxna dör varje dag men för den här familjen kunde kanske livet sett annorlunda ut om de fått rätt hjälp.

Ja, vad är egentligen en god människa? Det finns inget enkelt svar på en sån svår fråga. Naturligtvis vill du ge en bild av pappan som ör bättre än den allmänheten fått. Så skulle vi nog alla göra men att skilja på honom och det han gjort.
ME var mig veterligen den diagnos som sjukvården stannat för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in