2018-01-20, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Kan/vill du motivera varför du tror på kniv i första hand. Tack.

Kudde är det jag som var först ut med och den är enligt mig den enda rimliga slutsatsen om något annat än läkemedel användes.

Det har talats om blod på brottsplatsen.
Detta har jag ingen källa på, men någon i tråden med trovärdig text la ut det.
Pappan hjäper mamman, det finns blod, någon som sitter på den infon vägrar att svara med all respekt.
Nått åt det hållet.
Citera
2018-01-20, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Nu citerade jag egentligen bara dig för att få med korrekt mening som polisen gick ut med
Men vad jag tycker är ganska viktigt att veta det är om det fetade är polisens sammanfattning av brevet eller om det är exakt dom orden föräldrarna använde?

Det är polisens sammanfattning, inte ordagrant.

Citat:
Polisen bekräftar att det fanns ett avskedsbrev i Bjärredsvillan. I det framgår att föräldrarna var överens om att familjen skulle dö. Föräldrarna såg, enligt brevet, ingen livskvalitet eller framtid på grund av döttrarnas sjukdomstillstånd. ”Vi kanske aldrig får svar på exakt hur föräldrarna tänkte”, säger polisens presschef Lina Isaksson.
- Sydsvenskan
Citera
2018-01-20, 17:02
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Var hittar du att detta skulle vara pappans egna ord? Jag tolkar det som skolans sammanfattning

Det stod att ” pappan beskriver döttrarna...osv”
Citera
2018-01-20, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det värsta som jag tycker är även när man börjar ge sig på övriga familjen. Riktigt lågt att skuldbelägga anhöriga.
Ja, visst kan jag hålla med. Som om inte anhöriga kände nog stor skuld som det är, så inser inte vissa hur svårt det är att sörja någon som mördat egna släktingar och tagit livet av sig. Tror inte de känner för lite självrannsakan, snarast för mycket. Må dem få sörja ifred och tillsammans, båda dessa släkten som förenats.
Citera
2018-01-20, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det har talats om blod på brottsplatsen.
Detta har jag ingen källa på, men någon i tråden med trovärdig text la ut det.
Pappan hjäper mamman, det finns blod, någon som sitter på den infon vägrar att svara med all respekt.
Nått åt det hållet.
Jag har fått höra att det inte fanns något blod, men det kanske syftade på pappan och barnen.
Iaf var det snyggt och prydligt enligt vad jag fått ta del av.
Citera
2018-01-20, 17:07
Medlem
Citat:
Jag har varit här, dygnet runt i snart 11 dygn.
Jag har läst ALLA inlägg.
Jag har inte hittat en enda av oss här som försvarar denna handling.
Däremot är det många som försöker förstå vad som hänt och varför.
Då vill jag gärna påminna dig om ett av dina egna inlägg i tråden, som jag och säkert många med mig verkligen uppfattar som ett försvar.
Citat:
Där håller jag med dej.
Jag tror också att det var en Mycket käleksfull familj.
Mammans ev cancer som troligtvis återkommit med dödlig kraft, tillsammans med barnens svåra sjukdomar, tror jag föranledde detta.
Jag tror att familjen (framför allt pappan) kämpade in i det sista, men förmodligen fick dom ett så fruktansvärt dåligt besked att man inte såg nån annan utväg.
Efter många års lidande, som kanske blev värre, så kände dom gemensamt att nu räcker det.
Det är MIN TEORI, och jag menar inte att det är rätt att mörda på detta sätt, men det känns som en logisk förklaring.
1 av 309 olika förklaringar här.
Citera
2018-01-20, 17:09
Medlem
lindblomsgröns avatar
Tur man inte var född i den familjen då hade man nog inte levat nu. Högpresterande så in i den grad att man inte duger att leva om man inte kan bli professor i vuxen ålder. Vilka dumsnutar som inte kan se framåt eller be om hjälp eller köpa sig hjälp de måste de väl haft råd med om de sålt huset eller vad som helst.
Citera
2018-01-20, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, inte minst för flickornas skull. Det är stor skillnad på om deras kroppar var fyllda av tumörer och de hade tre plågsamma månader kvar att leva jämfört med om de hade nån slags psykosomatisk sjukdom där det värsta symptomet var att de låg tysta i sina sängar och sov.

Lite raljerande, jag fattar att det är jättejobbigt med ungdomar som tappat livsgnistan och är deppiga, men de verkar inte haft en massa jobbiga "positiva" symptom (utåtagerande beteenden) vad jag förstått.

Prognosen för en metastaserande cancer är mycket dålig och döden är då en befrielse för den som lider. När det gäller ME, kan du leva hur länge som helst, men svår ME är inget liv i den bemärkelsen. Visst du existerar men du lever inte. Som någon sa i en intervju: "Det handlar inte OM jag kan leva ytterligare 30 år, utan ORKAR jag leva 30 år till". Ni som inte har kännedom om sjukdomen, försök att förstå skillnaden.
Empati och inlevelse kan behövas!
Citera
2018-01-20, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, inte minst för flickornas skull. Det är stor skillnad på om deras kroppar var fyllda av tumörer och de hade tre plågsamma månader kvar att leva jämfört med om de hade nån slags psykosomatisk sjukdom där det värsta symptomet var att de låg tysta i sina sängar och sov.

Lite raljerande, jag fattar att det är jättejobbigt med ungdomar som tappat livsgnistan och är deppiga, men de verkar inte haft en massa jobbiga "positiva" symptom (utåtagerande beteenden) vad jag förstått.

Om dom hade haft tre månader kvar så hade sjukdomens påverkan på ”livskvalitet och framtid” varit begränsad. Uppenbarligen måste föräldrarna tyckt att barnens symptom var värre än din raljerande beskrivning.
Citera
2018-01-20, 17:12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ossian.allvetaren
Prognosen för en metastaserande cancer är mycket dålig och döden är då en befrielse för den som lider. När det gäller ME, kan du leva hur länge som helst, men svår ME är inget liv i den bemärkelsen. Visst du existerar men du lever inte. Som någon sa i en intervju: Det handlar inte OM jag kan leva ytterligare 30 år, utan ORKAR jag leva 30 år till. Ni som inte har kännedom om sjukdomen, försök att förstå skillnaden.
Empati och inlevelse kan behövas!
Jo, livet är i många stycken jobbigt, men det tycker jag flickorna kunde fått upptäcka själva. Nu satt de tyvärr fast i ett dysfunktionellt system där delarna, var för sig, inte var så värst trasiga men helheten helt i kras.
Citera
2018-01-20, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Då vill jag gärna påminna dig om ett av dina egna inlägg i tråden, som jag och säkert många med mig verkligen uppfattar som ett försvar.
Då är många med dig verkligen korkade om de uppfattar detta som ett försvar för handlingen.
Citera
2018-01-20, 17:14
Medlem
Försöker få ihop det (som alla andra här). Den andra dottern verkar ha insjuknat nyligen. Hon hade bara haft hemundervisning i ett halvår. Hon har setts med pappan under mellandagarna. Hur kunde föräldrarna ge upp hoppet om henne? De kunde omöjligt veta om hennes sjukdom skulle ha samma progress som systern? Vare sig det gäller ME eller en genetisk variant så kan dessa sjukdomar finnas i olika variationer och svårighetsgrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in