Citat:
Jag vill inte ge en bättre bild, utan i bästa fall en som är mer rättvisande. Det vore behändigt att kunna förklara denna tragedi med att föräldrarna var onda eller under inflytande av en psykos. Onda var de inte och inte heller tror jag det handlar om psykosgenombrott. Djup depression däremot. Och denna hade med desperation inför döttrarnas sjukdom att göra.
Citat:
Jag vill inte ge en bättre bild, utan i bästa fall en som är mer rättvisande. Det vore behändigt att kunna förklara denna tragedi med att föräldrarna var onda eller under inflytande av en psykos. Onda var de inte och inte heller tror jag det handlar om psykosgenombrott. Djup depression däremot. Och denna hade med desperation inför döttrarnas sjukdom att göra.
Tack för att du svarar. Om du vill ge en bättre bild, en klarare bild, så är det viktigt för många att få veta vilken sjukdom flickorna led av. En stor del av denna tråd kretsar huvudsakligen kring spekulationer om den som du kanske märkt. Alla diagnoser med kronisk trötthet har vänts ut och in. Kommer du kunna svara på vilken sjukdom flickorna led av? Ville inte föräldrarna att någon skulle få veta?
Det är svårt för de flesta att förstå hur två väl fungerande människor kan bli så djupt akut deprimerade. Barn och vuxna dör varje dag men för den här familjen kunde kanske livet sett annorlunda ut om de fått rätt hjälp.
Ja, vad är egentligen en god människa? Det finns inget enkelt svar på en sån svår fråga. Naturligtvis vill du ge en bild av pappan som ör bättre än den allmänheten fått. Så skulle vi nog alla göra men att skilja på honom och det han gjort.