2018-01-20, 13:15
Medlem
Sannolikheten att båda barnen skulle få samma sjukdom är nästan obefintlig.

Visst ens dottern har den säkert, mamman cancer, pappan deprimerad. De bestämmer sig för att avsluta barnens liv och deras egna pga. själviskhet.
Citera
2018-01-20, 13:17
Medlem
Här är fall som jag drar kopplingar till. Han mördade hela sin familj och föräldrar när hans livslögn riskerades att avslöjas. Lyckades inte döda sig själv dock. Ett sant fall om en manipulativ person. Alla vänner sa också att han var världens trevligaste!

http://www.albertbonniersforlag.se/Bocker/deckare/d/doktor-romand/
Citera
2018-01-20, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Sant. Det står så även i polisens pressmeddelande.

Ur pressmeddelandet:
Anledningen som beskrivs i brevet var att de inte såg någon livskvalitet eller framtid på grund av sina döttrars sjukdomssituation
På grund av.... ingen livskvalitet... ingen framtid.

Dessa föräldrar hade framtidsdrömmar. Dessa drömmar slogs i kras då barnen blev sjuka. Och därmed väljer de att ta både sina liv och barnens. Jag kan inte respektera det. Jag kan bara inte. Hade barnen haft sjukdomar som hade ändat deras liv inom en snar framtid med outhärdliga smärtor som inte ens morfin eller annat rådde på - då skulle jag kunnat begripa det. Men inte som det är formulerat i pressmeddelandet.
Citera
2018-01-20, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Som vad utöver vad som framkommit? Barn som klarade hemundervisning bra, lekte i poolen och gick på affär strax före. Mamma och pappa som jobbade ända in i det sista. Ingen döende i den familjen. Finns inget försvar för att mörda dem.

Alltså jag tycker att det är så himla kontraproduktivt att hoppa på dem som har information med hätskt försvar.

På det sättet skrämmer du ju iväg dem och vi kommer aldrig få någon klarhet i något.
Citera
2018-01-20, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
1: ja

2/3: ja varit med i diskussion

4: varför då?
1: Det var ingen fråga, trots att jag skrev ett frågetecken Men tack ändå för svaret på att det var föräldrarna som undertecknat brevet!
2/3: Hur vet du det ? Att barnen varit med i diskussionen om detta beslut ?
4: Du frågar varför då, på mitt uttalande om att jag såg detta som ett hån mot andra föräldrar med sjuka barn som kämpar varje dag och kan känna glädje av att ge sina barn små ljusglimtar emellanåt.
Av den enkla anledningen att jag inte ser föräldrarnas skäl som tillräckliga för att avsluta deras liv. Barnen led av någon slags trötthet, men de hade inte svåra plågor, var inte sängliggande, de hade inga hjärnskador, de var inte blinda, de var inte rullstolsbundna, de led inte av vanföreställningar, de var inte våldsamma, de sågs ute i julhandeln, de lekte i poolen i somras... mm listan kan göras lång! De hade mkt livskvalitet!! Personligen tror jag problemet låg hos föräldrarna att de var de som led mest! Ang brevet förstår jag inte ens att de kunde skriva så? Förstod de inte, att det hade varit bättre att inte skriva något brev alls ? Hur kan en intelligent man som OH inte ha kunnat förstå detta? Brevet tycker jag gjorde allting bara värre
Citera
2018-01-20, 13:25
Medlem
afKnollentotts avatar
Föräldrarna kan beskrivas som dubbelnaturer. Ynkliga.

Barnen, just bara barn. Nu mördade...... Vidrigt !
Citera
2018-01-20, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Alltså jag tycker att det är så himla kontraproduktivt att hoppa på dem som har information med hätskt försvar.

På det sättet skrämmer du ju iväg dem och vi kommer aldrig få någon klarhet i något.

ok, ska tänka på det, men tror tyvärr inte vi får klarhet ändå. De bekanta verkar vilja stärka bilden av en självuppoffrande familjefar som i högsta samförstånd med hustrun begick barmhärtighetsmord på barnen.
Citera
2018-01-20, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Egentligen borde jag inte ge detta lillfinger, då det inte har tagits emot så väl tidigare.
Men, jag provar en gång.
Mor o far, gemensamt, ger barnen en "cocktail"
Barnen somnar in och går bort lungt o stilla.
Mamma tar samma "cocktail" men det fungerar inte riktigt bra, så pappan får "
hjälpa" henne att dö.

Detta har framkommit många gånger förr, och citaten har flugit som kastknivar.
Ingen behöver tro på detta !

Hur hjälpte han henne då, vet du det?
Citera
2018-01-20, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
ok, ska tänka på det, men tror tyvärr inte vi får klarhet ändå. De bekanta verkar vilja stärka bilden av en självuppoffrande familjefar som i högsta samförstånd med hustrun begick barmhärtighetsmord på barnen.
Det kan ju vara så att mamman var den drivande. Barnen sjuka, mamman fått recidiv i sin cancersjukdom och helt enkelt tappade livslusten. Pappan kan ha varit lättmanipulerad i detta då han var djupt deprimerad.
Citera
2018-01-20, 13:35
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Egentligen borde jag inte ge detta lillfinger, då det inte har tagits emot så väl tidigare.
Men, jag provar en gång.
Mor o far, gemensamt, ger barnen en "cocktail"
Barnen somnar in och går bort lungt o stilla.
Mamma tar samma "cocktail" men det fungerar inte riktigt bra, så pappan får "
hjälpa" henne att dö.

Detta har framkommit många gånger förr, och citaten har flugit som kastknivar.
Ingen behöver tro på detta !

Detta har ju jag skrivit för minst en vecka sedan. Tre mord, ett självmord.
Citera
2018-01-20, 13:36
Medlem
[quote=Picasso2|62974174]Det kan ju vara så att mamman var den drivande. Barnen sjuka, mamman fått recidiv i sin cancersjukdom och helt enkelt tappade livslusten. Pappan kan ha varit lättmanipulerad i detta då han var djupt deprimerad.[/QUOTE

Jo, men inte troligt att han skulle avslutat sist isåfall och ev ”hjälpt” henne att dö. Om hon var den drivande. Finns det någon bekant till henne här på FB?
Citera
2018-01-20, 13:38
Medlem
Citat:
Va ?????

Depression efter bröstcancer är ofta knuten till behandling med "antihormoner" och kanske knuten mer till själva "behandlingmedicinen" är grundsjukdomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in