2018-01-20, 08:40
Medlem
Nu ska det handla om ME på tv4s nyhetsmorgon. Har kanske inget samband överhuvudtaget men efter att ha läst om de spekulationerna sida upp o sida ner här så hajade jag till.
Citera
2018-01-20, 08:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Är VIDEO en korrekt information? Har du ens läst alla hans inlägg i tråden? Typ man måste vara avancerad kemist för att ta livet av någon med läkemedel? Skärp dig. Jag retar mig på att folk hävdar att de har källor när de inte har det. I syfte att hävda sig själva på Flashback.

Jag kan erkänna att jag hade fel, jag trodde inte att det var "gemensamt" beslut, men nu var det tydligen så. Men om du framkastar 100 teorier i tråden så är det lätt att i efterhand säga "jag hade rätt!!". Eller hur?

Eftersom du anser, att vi som haft turen att få tag i viss 1:a hands-info, som stämmer på pricken när vi jämför med varandra, att vi (frsmför allt scheele) bara snackar skit .!!
Kan inte du göra så istället, - Att DU berättar hur detta gått till och varför...
Så istället för att gnälla o pipa om att vår info är fel, så väntar vi nu på din "säkra" historia.
Kom igen, ta oss alla med storm
Citera
2018-01-20, 08:42
Medlem
Är det ändå inte anmärkningsvärt att två flickor i den åldern som har hemundervisning på grund av trötthet, inte förekommer mer på nätet. De borde haft kontakt m gamla klasskamrater eller förekommit i div forum. Verkar ju helt absurt att tänka att föräldrarna/förälder har suttit o raderat alla spår efter dem. Då måste ju de ha gjort det efter att barnen var döda o det ger mig rysningar. Är väl knappast nån enda unge idag som inte hänger vid en dator o har kontakt m jämnåriga. Vore väl än mer tänkbart om de inte orkade hänga m kompisar irl. Vet inte vad jag vill ha sagt med detta egentligen men är konstigt o är en pusselbit som är intressant i händelsekedjan. Kanske någon kompis förälder som vet något?
Citera
2018-01-20, 08:42
Medlem
Debatten på FB har handlat mycket om att gissa vilken sjukdom barnen led av som skulle kunna förklara varför någon mördar sina barn. Ett naturligt sätt att rationalisera tankarna kring vad som hänt men svaret är att det aldrig kommer finnas något som rättfärdigar barnamord. Det är en skymf mot alla svårt sjuk barn och deras föräldrar som kämpar i åratal men aldrig ger upp annat än sitt arbete och karriär. Jag respekterar avlidna men aldrig mördare och ger barnen Agnes och Moa mitt största deltagande. Med sorg går mina tankar till dessa två oskyldiga barn och också till deras mor- och farföräldrar.

Ingenting går att göra ogjort, trots en tragedi som denna så går livet vidare för oss. Någon skrev att pappan inte led av narcissism. Hur vet man att han inte gjorde det? I det här fallet är det åtminstone en av föräldrarna som är gravt psykiskt störd som har skapat och levt i ett eget rättssystem. Jag har sökt efter fall där det säkert kan fastställas att båda föräldrarna tagit ett gemensamt beslut att ta livet av sin familj men hittar ingen. Ett fall i början på 90-talet i Stockholm, som jag minns väl och hade lite insyn i då, men där det blev osäkert om pappan varit drivande och där hade båda föräldrarna kända sociala problem. Någon nämnde här på FB ”ja, som Filipstadsfamiljen, men dom skonade ett barn...”. Vad, när, hur, hände det?

Statistik är, trots vad några här i tråden påstår, väldigt bra. Utan den hade vi inte vågat äta en värktablett. Problemet med statistik ibland är att det inte finns tillräckligt urval och svårt att få något att räkna på. ”Utökat självmord” är tack och lov inte vanligt men inte ovanligt heller. Det finns flera fall om man börjar leta. När det gäller ett sådant här fall, där båda föräldrarna gemensamt dokumenterat ett beslut, verkar det snarast unikt och kommer sätta Bjärred på världskartan.
Citera
2018-01-20, 08:55
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missviolence
Om morsan ej ville synas på sociala medier, varför kommer denna bild upp före man trycker på linkedin profilen? Är det hon på bilden?

Länk: https://imgur.com/a/xSyMS

Nej det är en annan kvinna

https://www.linkedin.com/in/lynelle-brant-06b0845
Citera
2018-01-20, 09:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Om döttrarnas sjukdom var progressiv och oundviklig har de gjort det största offret dvs att föja med dom i döden!
Det är vackert rent och rimligt.

Om det fanns en chans att bota dem till ett rimligt liv är det mord men jag tror inte det

Föräldrarna har , eftersom de verkar högutbildade, övervägt för och emot livskvalitet valt att föja sina barn hela vägen till slutet.

Låter det inte som en familjetragedi i ordets rätta bemärkelse vet jag inte vad det är.

Börjar ni förstå polisens knappordighet nu ?

Låt familjen vara nu? RIP

Detta var väldigt bra skrivet.
Oskar o Hanna kunde med lätthet ha placerat barnen på nått hem, och låtit dom tyna bort av sig själva, så dom kunde fortsätta med sina karriärer och elit-liv.
Det hade dom kunnat fixa hur enkelt som helst.
Men uppenbarligen så valde dom att lägga mer tid med sina bar, söka hjälp utomlands, ordna med hem-skola, kämpa på med ett liv som sakta rämnar.
När dom sen kom till vägs ände, så fattade dom ett gemensamt beslut.... att döma barnen till döden..
Men, glöm inte att dom även dömde sig själva till döden, vilket dom egentligen inte hade behövt, men dom valde att följa sina barn.
Så jag håller med, familje-tragedi !

(NEJ, jag vill inte att man mördar sina barn, så svara inte med sån skit)
Citera
2018-01-20, 09:04
Medlem
Go' morron, Flashback! Jag är ny här och har läst ganska mycket i denna omvälvande tråd.

Det vore intressant om polisen kommer att delge hur döttrarna blev mördade, ja en av föräldrarna också förstås... Någon måste ju ha blivit sist kvar. (Om det inte skedde på slaget tre! Båda föräldrarna samtidigt.) Obduktionen kommer förstås att ge svar och det är bara att hoppas att polisen kan berätta mer om det framöver; det allmänna intresset är stort.

Fruktansvärda mord och så enormt sorgligt.
Citera
2018-01-20, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakeupinhell
Hej på er!

Skriver sällan på Flashback men läser en del och det som har hänt i Bjärred har intresserat mig mycket. Det där med ett gemensamt beslut att alla skulle dö var knappast gemensamt, baserat på uppgifter jag har från personer först på plats så var barnen och mamman knivmördade, pappan var hängd. Ser det som föga otroligt att det var ett beslut i samförstånd då det skett på det sättet.

Oavsett vilket så är det en fruktansvärd händelse. Trots insatser för barnen från skola med mera så skedde detta. Att döda sina egna barn, ja jag finner inga ord för det.

Är själv nybliven pappa och skulle göra allt för mitt barn.

Aja, nu ropar morgonkaffet. Ha en fin helg!

Mamman hade väl skrivit på pappret?
Citera
2018-01-20, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Mamman hade väl skrivit på pappret?

Japp. Ska ha varit undertecknat av båda föräldrarna.
Citera
2018-01-20, 09:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Frågan blir vem som drivande. Att två personer kommer på en sån här idé oberoende av varandra finns inte.

Så vem är den skyldiga? Mamman eller pappan?

Med tanke på att pappor brukar utföra den här typen av mord och att pappan dessutom var den som tycks ha styrt familjen är jag rätt säker på att det är han.

En fråga bara, som jag undrar.
Hur har pappan styrt familjen, menar du ?

Finns det ingen möjlighet att mammam har domderat där hemma, och pappan har dansat efter hennes pipa......
Det är ganska vanligt i familjer, att frugan styr o ställer och mannen lommar tyst med.
Citera
2018-01-20, 09:10
Medlem
Det här ter sig trots påskrifterna som en sk folie a deux.
Citera
2018-01-20, 09:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Tror också att det ligger något i det. Båda jurister. Barnen kommer inte in på gymnasiet. Lika bra att ta livet av dem. Helt barockt. Detta var inga mentalt friska människor.

Och även om de själva var sjuka i huvudet så kan väl mor- och farföräldrar eller övrig släkt ha ombesörjt barnens framtid?

He he.
Där satte du den i krysset.
Barna kom inte in på gymnasiet, så nu tar vi livet av oss.

Och så finns det folk som gnäller på scheele, picasso mfl mfl när dom lägger ut en rimligt teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in