2018-01-19, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Han tillhörde väl Miikos pedofilring?
Nej.
Citera
2018-01-19, 13:55
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Oklart om det gäller svensk eller internationell fotboll, men Wernbloom verkar vara i rörelse.

https://www.instagram.com/p/BeIAn7EhpHd/?hl=sv&taken-by=ninawernbloom
Nej. Det är på dagen sex år sedan han skrev på för CSKA. Så inte att det är slut där.

https://www.fotbollskanalen.se/andra-ligor/wernbloom-klar-for-cska-moskva---hans-fru-bekraftar-overgangen-pa-sin-blogg/
Citera
2018-01-19, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Nej men vad ska du ha för spelare då, som vi har råd med? Är DU dum eller spelar du bara? Vi kommer ta in en offensiv MF, som det ser ut nu Tarik, och förhoppningsvis en till.

Seså, berätta nu för farbror fjisken vad du vill ha in för namn?

Jag kan inte ge dig ett namn. Men glöm Neymar är du snäll.
Hade hoppats på att Argentina-spåret skulle ge en anfallare i Stefanellis nivå och prisklass, kanske t.o.m. man kunde lagt lite mer pengar och plockat från en högre hylla.

Tarik som du nämner vore med stor sannolikhet en kvalitetshöjande värvning även om han är mittfältare.
Citera
2018-01-19, 17:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av varm.korv
Hade hoppats på att Argentina-spåret skulle ge en anfallare i Stefanellis nivå och prisklass, kanske t.o.m. man kunde lagt lite mer pengar och plockat från en högre hylla.

Tarik som du nämner vore med stor sannolikhet en kvalitetshöjande värvning även om han är mittfältare.
Skulle gärna se en mittfältare från Argentina. Vi har tre bra spansktalande forwards i truppen.. 2019 så lär Goitom och Avdić ersättas. Goitom ersätts med kvalité forward och Avdić lär ersättas av någon yngre med hög potential. Säljs Stefanelli så lär en ny komma in
Citera
2018-01-19, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Nej.
Jo? Han försökte få tjejen att ta tillbaka sin anmälan eftersom "det skulle förstöra Miikos karriär". Vidrig snubbe, helt klart.
Citera
2018-01-19, 18:24
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk
Jo? Han försökte få tjejen att ta tillbaka sin anmälan eftersom "det skulle förstöra Miikos karriär". Vidrig snubbe, helt klart.

Det var Hamad. Durmaz var inte kvar i klubben när det hände.

Kommer att jubla högt om Durmaz kommer tillbaka nu.
Citera
2018-01-19, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varm.korv

Vete tusan om jag har full koll, men gnagetfönstret med två månader kvar.

Ut
Ishi (bosman)
Blomman (colorado)
Sonko (Östersund)
Affane (änglarna)
Gravius --> lån Degerfors
Thern (lån slut)
Gomez (lån slut)
Obasi (bosman ingen klubb)
Eero (lån till Randers?)

In
Janosevic (BP)
Silva (Palermo)
Joel (Rotherham)
Adu (Akhisapor)
Lundström (Vålerängen)

Yasin (tillbaka från Häcken)
Anton (tillbaka från Ujpest)
Mansiamina (tillbaka från Syrianska)

Jag tror att vi kan ha trupp nog till sommarfönstret. Lönemässigt borde vi sänkt totalen? Ishi, Obasi, Thern var inte gratis. Min känsla är att Blomberg var prisvärd för klubben.
Citera
2018-01-19, 19:33
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vete tusan om jag har full koll, men gnagetfönstret med två månader kvar.

Ut
Ishi (bosman)
Blomman (colorado)
Sonko (Östersund)
Affane (änglarna)
Gravius --> lån Degerfors
Thern (lån slut)
Gomez (lån slut)
Obasi (bosman ingen klubb)
Eero (lån till Randers?)

In
Janosevic (BP)
Silva (Palermo)
Joel (Rotherham)
Adu (Akhisapor)
Lundström (Vålerängen)

Yasin (tillbaka från Häcken)
Anton (tillbaka från Ujpest)
Mansiamina (tillbaka från Syrianska)

Jag tror att vi kan ha trupp nog till sommarfönstret. Lönemässigt borde vi sänkt totalen? Ishi, Obasi, Thern var inte gratis. Min känsla är att Blomberg var prisvärd för klubben.
Ekstrand kom väl som bosman? Sen om jag inte missminner mig så betalade vi "bara" 20% av Therns lön, inte gratis men inte heller jättetung lönepost.
Visst Blomberg löpte bra och skapade ytor åt andra offensiva pjäser, men det verkar vara det enda kriteriet för att bli hyllad i AIK. Minns alla gånger man slet sig i håret för hans träben.. Gick på kraft när en bredsida hade gjort jobbet, och satte den på tredje etage. Gjorde alldeles för lite poäng för en spelare på hans position, hoppas att Yasin/nyförvärv gör det mycket bättre.

Sedan ser jag hellre att vi satsar på den evige talangen Anton än ett nyförvärv (tex Panos som det pratas varmt om), eftersom vi behöver få upp unga med potential för vidareförsäljning.

Hoppas även på något spännande nyförvärv från Argentina, någon som gärna får stå på tillväxt.

Väl rutat
Citera
2018-01-19, 19:52
Medlem
Citat:
Ekstrand kom väl som bosman? Sen om jag inte missminner mig så betalade vi "bara" 20% av Therns lön, inte gratis men inte heller jättetung lönepost.
Visst Blomberg löpte bra och skapade ytor åt andra offensiva pjäser, men det verkar vara det enda kriteriet för att bli hyllad i AIK. Minns alla gånger man slet sig i håret för hans träben.. Gick på kraft när en bredsida hade gjort jobbet, och satte den på tredje etage. Gjorde alldeles för lite poäng för en spelare på hans position, hoppas att Yasin/nyförvärv gör det mycket bättre.

Sedan ser jag hellre att vi satsar på den evige talangen Anton än ett nyförvärv (tex Panos som det pratas varmt om), eftersom vi behöver få upp unga med potential för vidareförsäljning.

Hoppas även på något spännande nyförvärv från Argentina, någon som gärna får stå på tillväxt.

Väl rutat
Jag har hört lite olika (av personer som säkert inte heller har insyn) att AIK fick betala en större andel av löneposten om han spelade. Om jag var utlånande klubb skulle jag gjort det omvända. Betala mer om han spelar, vad är det annars för poäng med att låna ut och inte sälja.
Citera
2018-01-19, 23:49
Avslutad
Citat:

Väl rutat
Ser gärna Silva som mittfältare konkurrera med Yasin. Norling vill ju åt luckorna mellan försvar och mittfältet så tror de 2 skulle göra det bra där och värva en argentinsk forward istället.
Citera
2018-01-20, 01:41
Medlem
Pallestroms avatar
Varför så mkt Argentina?
I vissa inlägg verkar det som nån ranson spelare bara han kommer från Argentina.

Eller är det förresten nåt samarbete AIK har där?
Citera
2018-01-20, 04:17
Medlem
Plebeiis avatar
Sluta drömma MFF. Om Durmaz kommer ”hem” så kommer han till Bajen där hans bästa polare Hamad och lillebror spelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in