Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
Jag håller med dig! Han valde den "tuffaste vägen" i stället för att diskutera detta med utredarna.
Detta var en av de saker som han sa sig ångrade. Jag tror att han inte tänkte på vad följden skulle/kunde bil. Du och jag skulle säkerligen inte agerat som han gjorde, men han valde att göra så - och han förstod inte vad det skulle komma att innebära för honom. Naivt och inte det smartaste att göra, men det är svårt att sätta sig in i en ung mans tankar. Han skulle dock aldrig ha agerat så "i dag", sa han. Men då, tidigare, ledde detta förfarande enbart till problem för honom.
Javisst är det svårt att sätta sej in i någon annans tankar och speciellt i en situation då han var misstänkt för mord.
Bara det skulle få mej till skrämsel hicka. Skulle inte i det läget bege mej ut på tunn is med en tung lögn....
Förstår att han senare ångrade sej med tanke på att misstankarna blev kvar så länge. Undrar vilken väg utredningen skulle gått om han hade valt att samarbeta och på så vis blivit avskriven tidigare?
Pga att du är väl insatt skulle dina synpunkter vara av intresse.....
Uppfattade det som han månade om fam Andersson, speciellt föräldrarna. Var viktigt att de övertygades om att han var oskyldig? Han talade enskilt med dem om situationen i ett gott samtal enl honom.
Ville hjälpa till?
Inför sista utlandsresan sov Helena och UA över hos PR i Göteborg samma år, några månader innan försvinnandet? Tyder på isfl att deras kontakt var god.
Jag syftar här till att han brydde sej om fam A och ändå utsatte sej själv och utredningen för läget.
Vem blev hjälpt av hans agerande? Fanns det någon vid tiden han medvetet skulle offrat sej för?
Var UA ensam när H ringde?
U somnade och vaknade på morgonen med samtalet i minnet att Helena var påväg hem och de skulle prata och dricka te......Paniken måste varit hemsk....H var noga med att höra av sej. Med tanke på att hon gjorde sej besväret att ringa utan pengar för att säga hur kul hon haft och att hon var påväg hem....
Självklart skulle hon hört av sej igen vid ändrade planer.....Med den vetskapen förstår jag om U kom i chock direkt på morgonen.....?
Hur visste PR att de inte sökte vid genvägen/dungen på sön fm/dag innan polis?
Han menade att kompisarna som var där letade i närområdet och U vaktade telefon.