2018-01-19, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Enligt mina uppgifter, ja.

Som kommer från PR vilka alltså måste anses vara helt otillförlitliga?
Senast redigerad av salta_killen 2018-01-19 kl. 21:56.
Citera
2018-01-19, 22:02
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Som kommer från PR vilka alltså måste anses vara helt otillförlitliga?

Inte enbart.
Citera
2018-01-19, 22:12
Medlem
Var det killarna i bilen som tog kontakt med polisen självmant? Eller på uppmaning?

Menade de att de sett något med samband till försvinnandet, eller bara upplyste de om vad de suttit, vad de sett och vad de gjort?
Citera
2018-01-19, 22:28
Medlem
Ugglan.s avatar
Prinzezzan skrev följande: "PR var hos en flickvän strax utanför Göteborg den aktuella natten. Dagen efter var de tillsammans med hans föräldrar på Liseberg."

På detta svarade jag: "Och det är ju här som problemen uppstår: Dagen efter får han av Ulrika veta att Helena är försvunnen, en händelse som borde sitta som fastsvetsad i skallen på vem som helst - ändå kan han inte minnas vad han gjorde när polisen frågade honom. Han kvarstår som möjligt insyltad/vetande i min värld."

lubbe75 svarar då: "Men trots allt avskriven av polis och inte längre bland oss. Vi borde överväga att fokusera andra."

Men kom igen ... Christer Pettersson är både frikänd i Palme-fallet och död. Men ändå ingår han i spaningsledningens fokus, liksom han är högintressant i diverse tv-program som görs än idag om fallet. Lee Harvey Oswald hann för all del inte bli varken fälld eller friad, men han är död (mördad). Också han figurerar än idag på alla håll och kanter i Kennedy-fallet. Bara för att någon är "avskriven", friad, död eller vad som helst betyder ju inte att vederbörande inte kan dryftas i respektive fall. "Jaha, Christer Pettersson är död, då får vi inte längre diskutera hans eventuella inblandning i Palme-fallet. Vi kan nog inte fortsätta att utreda fallet överhuvudtaget, eftersom han kommer att dyka upp stup i kvarten." Nej, så fungerar det inte.

Sedan kan jag märka en viss irritation hos några användare när fokus flyttas från KM. Varför blir det så? Är KM rätt man, verkligen?
Citera
2018-01-19, 22:31
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Jag vill inte direkt gå i polemik twiggy för vi vet nog varken in eller ut längre någon av oss. Däremot är det viktigt för nya läsare att veta att M*icke är starkt dementerad av PW samt att det är svårt att se honom som vakt och pilot=berusad man med minnesförlust den kvällen.

En sak som jag dock inte kan hålla tyst om längre är denne ER (uppenbarligen kusin till KB och vän med KM). Han har enligt egen utsago (PM via annnan användare) varit på stadt denna kväll, nykter! Han har sett HA ringa utan att veta mer om vem som hjälpte henne och dansat med UA innan hon gick hem. Den här storyn går ju inte ihop någonstans. Ljuger han eller vet han ALLT? Vet vi om UA verkligen åkte hem direkt från t-boda? Kan någon här bringa någon som helst ljus i detta vore det bra. Jag är förbryllad.

Min fetning: Innebär detta att du inte längre är säker på KM? Jag menar, du har ju varit en av frontfigurerna mot honom samt varit så säker. Backar du nu?
Citera
2018-01-19, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning: Innebär detta att du inte längre är säker på KM? Jag menar, du har ju varit en av frontfigurerna mot honom samt varit så säker. Backar du nu?

För min del är det uppenbart att han är MMPG. Jag tror även han är inblandad (teoretiskt kan han vara oskyldig, även om han är MMPG).

Blir svårt för en åklagare att övertyga rätten att ”det står utom all rimlig tvivel”, men jag är ganska säker på att polisen har mer än vad som framkommit.
Senast redigerad av Propparn 2018-01-19 kl. 22:59.
Citera
2018-01-19, 22:53
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
För min del är det uppenbart att han är MMPG. Jag tror även han är inblandad (även om det i teorin kan vara så att han är oskyldig, trots att han är MMPG).

Är det möjligt att låta lubbe75 svara eftersom det var hans/hennes inlägg som jag åberopade?
Citera
2018-01-19, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
För min del är det uppenbart att han är MMPG. Jag tror även han är inblandad (teoretiskt kan han vara oskyldig, även om han är MMPG).

Blir svårt för en åklagare att övertyga rätten att ”det står utom all rimlig tvivel”, men jag är ganska säker på att polisen har mer än vad som framkommit.

KM är inblandad så är det bara. Intressant med ER - KM och KB umgicks med ER.
Citera
2018-01-19, 23:33
Medlem
Citat:

Nej, backar inte från KM som pilot. Har ingen anledning att betvivla mina uppgifter. Men allt annat är förbryllande.
Citera
2018-01-19, 23:37
Medlem
Citat:
Prinzezzan skrev följande: "PR var hos en flickvän strax utanför Göteborg den aktuella natten. Dagen efter var de tillsammans med hans föräldrar på Liseberg."

På detta svarade jag: "Och det är ju här som problemen uppstår: Dagen efter får han av Ulrika veta att Helena är försvunnen, en händelse som borde sitta som fastsvetsad i skallen på vem som helst - ändå kan han inte minnas vad han gjorde när polisen frågade honom. Han kvarstår som möjligt insyltad/vetande i min värld."

lubbe75 svarar då: "Men trots allt avskriven av polis och inte längre bland oss. Vi borde överväga att fokusera andra."

Men kom igen ... Christer Pettersson är både frikänd i Palme-fallet och död. Men ändå ingår han i spaningsledningens fokus, liksom han är högintressant i diverse tv-program som görs än idag om fallet. Lee Harvey Oswald hann för all del inte bli varken fälld eller friad, men han är död (mördad). Också han figurerar än idag på alla håll och kanter i Kennedy-fallet. Bara för att någon är "avskriven", friad, död eller vad som helst betyder ju inte att vederbörande inte kan dryftas i respektive fall. "Jaha, Christer Pettersson är död, då får vi inte längre diskutera hans eventuella inblandning i Palme-fallet. Vi kan nog inte fortsätta att utreda fallet överhuvudtaget, eftersom han kommer att dyka upp stup i kvarten." Nej, så fungerar det inte.

Sedan kan jag märka en viss irritation hos några användare när fokus flyttas från KM. Varför blir det så? Är KM rätt man, verkligen?

😊 irritation. Inte mycket. Men ältandet av PR och två unga grabbar i en bil trots att allt pekar åt andra håll är lite intressant eller vilket ord som nu passar bäst. Kör på vetja.
Citera
2018-01-19, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
😊 irritation. Inte mycket. Men ältandet av PR och två unga grabbar i en bil trots att allt pekar åt andra håll är lite intressant eller vilket ord som nu passar bäst. Kör på vetja.

Ja alltihopa är irriterande. 2st sittande i bil ser någonting fara förbi på den skogsväg Helena förs bort - ett vittne hör Helena och står kvar o lyssnar istället för att ingripa - nåt är fel här??
Citera
2018-01-20, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag håller med dig! Han valde den "tuffaste vägen" i stället för att diskutera detta med utredarna.

Detta var en av de saker som han sa sig ångrade. Jag tror att han inte tänkte på vad följden skulle/kunde bil. Du och jag skulle säkerligen inte agerat som han gjorde, men han valde att göra så - och han förstod inte vad det skulle komma att innebära för honom. Naivt och inte det smartaste att göra, men det är svårt att sätta sig in i en ung mans tankar. Han skulle dock aldrig ha agerat så "i dag", sa han. Men då, tidigare, ledde detta förfarande enbart till problem för honom.

Javisst är det svårt att sätta sej in i någon annans tankar och speciellt i en situation då han var misstänkt för mord.
Bara det skulle få mej till skrämsel hicka. Skulle inte i det läget bege mej ut på tunn is med en tung lögn....
Förstår att han senare ångrade sej med tanke på att misstankarna blev kvar så länge. Undrar vilken väg utredningen skulle gått om han hade valt att samarbeta och på så vis blivit avskriven tidigare?

Pga att du är väl insatt skulle dina synpunkter vara av intresse.....
Uppfattade det som han månade om fam Andersson, speciellt föräldrarna. Var viktigt att de övertygades om att han var oskyldig? Han talade enskilt med dem om situationen i ett gott samtal enl honom.
Ville hjälpa till?
Inför sista utlandsresan sov Helena och UA över hos PR i Göteborg samma år, några månader innan försvinnandet? Tyder på isfl att deras kontakt var god.
Jag syftar här till att han brydde sej om fam A och ändå utsatte sej själv och utredningen för läget.
Vem blev hjälpt av hans agerande? Fanns det någon vid tiden han medvetet skulle offrat sej för?

Var UA ensam när H ringde?
U somnade och vaknade på morgonen med samtalet i minnet att Helena var påväg hem och de skulle prata och dricka te......Paniken måste varit hemsk....H var noga med att höra av sej. Med tanke på att hon gjorde sej besväret att ringa utan pengar för att säga hur kul hon haft och att hon var påväg hem....
Självklart skulle hon hört av sej igen vid ändrade planer.....Med den vetskapen förstår jag om U kom i chock direkt på morgonen.....?

Hur visste PR att de inte sökte vid genvägen/dungen på sön fm/dag innan polis?
Han menade att kompisarna som var där letade i närområdet och U vaktade telefon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in