Citat:
Ursprungligen postat av
StockholmMotala
Kollade upp ME/CFS.
Verkar vara ett synnerligen diffust, ospecifikt och luddigt tillstånd, lite som oral galvanism när det var poppis.
Att två syskon dessutom skulle lida så outsägligt av detta tillstånd att föräldrarna inte ser någon annan utväg än att mörda dom och sen ta livet av sig båda är bara alldeles för knäppt.
Här är ta mig faen ett helt djävla koppel av hundar begravda!!
Jag tror också det ligger annat bakom morden än barnens sjukdom (om de ens var så sjuka som föräldrarna sa). Om det är några som är sjuka i den här historien är det väl föräldrarna. Psykiskt sjuka. Jag tycker mest det låter som föräldrarna varit mentalt instabila och simulerat sjukdomar hos barnen för att kunna isolera familjen. Kronisk trötthet kan vem som helst simulera. Barnen själva verkade ju vilja gå i skolan, de badade i poolen och var med och shoppade i mellandagarna. Det var jobbigt att läsa att läraren så att flickan uttryckt att hon ville gå i skolan. Ändå tvingar föräldrarna henne till hemskolning. Läskigt värre.
Jag tror att flickorna kanske den äldsta började revoltera och ville levs mer utåtriktat. Hon började kanskr inte att hon inte kände sig så sjuk som föräldrarna intalat henne att hon var. Det kunde inte föräldrarna tåla helt enkelt.
Även om de hade haft en dödlig plågsam sjukdom typ als eller liknande så skulle detta ändå inte kallas barmhärtighetsmord. Sådana föreligger endast när mordet sker på begäran av offret. Tror knappast flickorna bad om de ville bli mördade. Sen var de ju bara barn. Sorgligt att inte socialen grep in innan.