2018-01-19, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Det kan säkert vara av vikt för förståelsen att flickorna sannolikt varit väldigt insatta i sin egen sjukdom, detta om läkarna följt almänna rekomendationer om barns deltagande.

Givetvis har de inte fått fatta några beslut ensamma då föräldrarna är involverade i sjukvården, men de måste ha fått besked om på vilken nivå deras sjukdom låg för fortsatt vård och framtidsutsikter, så jag skulle tro att de även diskuterat detta hemma med föräldrarna.

Jag har sett barn som varit relativt unga fatta beslut om behandling vid leukemi och användaren climasol har en viktig poäng i sitt inlägg om beslutsprocesser i vården.

Om sjukdomen döttrarna var så allvarlig som de flesta källor skriver, så måste man tvingats till olika beslut om behandlingsalternativ. Steget är förvisso långt till familjemord, men likväl beslut som kommit ur samma frågeställning.
Äntligen lite vettiga frågeställningar. Högst oklart om flickorna varit insatta i sin "sjukdom" med tanke på att de inte ens fick närvara när skolan hade möte om deras undervisning.

Vid palliativ vård är det vanligt att även unga får fatta relativt svåra beslut, eller åtminstone att deras beslut tas i beaktande. Så tror jag inte att det var i det här fallet. Hade de varit palliativa så hade grannarna sett ambulanser eller sjuktransporter flera gånger. De hade varit borta från skolan ett tag. Det kommer inte som en blixt från klar himmel. Ville de inte ha vård?
Senast redigerad av Dekorima 2018-01-19 kl. 22:55.
Citera
2018-01-19, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gixanlixan
Ja, så var det förvisso. Med samma betydelse dock. Vi kan väl bara komma överens om att när jag skriver något - så är det inget skitsnack eller påhitt. Det tror jag att jag redan har gjort klart då min info från säker källa igår stämmer bra med vad som kommit fram idag. Trevlig helg på dig knolletott

Tack för att du delar med dig! Se mitt inlägg 9394. Är det något du kan få svar på? Väntar man på svar från NFC om äkthet av brevet? Är det en av analyserna man inväntar?
Citera
2018-01-19, 22:52
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Finns nog ingen som accepterar dessa mord som ngt rätt och riktigt?? Hur läser du in det?? Däremot finns många åsikter om det går att på ngt plan hitta en förklaring till varför föräldrarna gjorde detta! Är väl bra så det kan förhindras framöver. Jag vill verkligen veta mer om fallet även fast det är vidrigt.

Barmhärtighetsmord har väl dykt upp titt som tätt. Läst i princip det mesta här.

Finns ingen frisk människa i dagens Sverige som dödar sitt barn. Blir så förbannad när jag läser "ursäkter/förklaringar" för detta. Aldrig sett det förr här.

Inget mot dig såklart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Så säg mig hemskt gärna vad skillnaden då är mot vad dessa människor gjort med sina barn?

Skillnaden är givetvis att det är barn det rör sig om, behöver jag ens säga det? Du får jätte gärna förklara vart du vill komma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Orkar inte läsa alla trådar så frågan borde kommit upp tidigare men
var föräldrarna med i någon sekt? typ JV eller nån annan obskyr sammanstrålning
Instämmer. Det går inte att läsa allt om man kommer in sent. Skummar igenom alla gissningar om ME/kronisk trötthet, cancer, gardasil, ovanliga sjukdomar, incest, cancer igen - och att föräldrarna ju var så fantastiskt normala och högutbildade människor. Den enda pusselbiten som skulle funka för mig är Scientologirörelsen, som dom enligt (obekräftade?) uppgift tillhörde. Självklart finns det välutbildade och socialt fungerande scientologer - som ändå tillhör en sekt människor med HELT annan uppfattning om livet än vi andra.
Hur vet vi överhuvudtaget att döttrarna var svårt sjuka?
Den här begravningsceremonin skulle ju t.ex ge en förklaring till att föräldrarna inte alls avslutade sina döttrars plågsamma liv, utan lät dom "lämna sina kroppar" och "gå vidare som odödliga andliga varelser".
https://www.scientologi.se/faq/inside-a-church-of-scientology/what-is-the-scientology-funeral-service.html
Citera
Medlem
Det är märkligt att många här utgår för att de gjort det gemensamt bara för att båda skrev på.
Citera
2018-01-19, 22:54
Medlem
Citat:
Finns folk här som både "respekterar och förstår" morden och som dessutom tycker att barnen var gamla nog att ta beslut om självmord...för att nämna lite av alla galenskaper här.
Vill man missförstå så är det relativt lätt, ingen här är väl inte på det klara med att mord och dödshjälp är olagligt i sverige. Har så varit minst i 1000 år om inte längre. Men det är väl inte en helt långsökt tanke att en ledande talesperson som hade samma sjukdom som döttrarna påstås ha haft i ett välbeskrivet och känt foruminlägg beskriver sin egen död via aktiv dödshjälp otomlands?

Även om inte nog aldrig går att dela deras beslut, annat vore väl märkligt, så går det att spekulera i hur de har resonerat.

Vill man bara skriva att "mord är mord", så tänker jag spontant att det har skrivits i tråden några hundra gånger. I diskussionen är det överflödig information, det är ingen poll vi bedriver i tråden väl?
Citera
2018-01-19, 22:55
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Det är märkligt att många här utgår för att de gjort det gemensamt bara för att båda skrev på.

Det konstiga är väl att polisen redan gått ut med det. Sannolikheten borde statistiskt sett inte vara speciellt stor.
Citera
Medlem
Citat:
Det orkar jag verkligen inte sitta och leta reda på. Men det var på dagen idag som det skrevs. Personen skrev att den både respekterar och förstår. Du får leta själv.

Du det orkar jag verkligen inte, däremot har jag sett flertalet av er tyda förståelse till försvar av det inträffade (respekt, kalla det vad du vill).
Citera
Medlem
https://www.dagensmedicin.se/blogg/mats-reimer/2015/03/13/ivo-ifragasatter-vastsvensk-vard-av-kroniskt-trotthetssyndrom/

Mamman hade stöttat gottfrieskliniken i ett upprop. Måste hänga samman med att döttrarna antogs ha "ME"/liknande trötthetssyndrom. Behandlingen på gottfries är "megadoser av B12". Vad kan det ge för biverkningar?

Var familjen vegetarianer? Hade mamman problem med maten, anorexia, bulimi eller liknande?
Senast redigerad av rappytt 2018-01-19 kl. 22:59.
Citera
2018-01-19, 22:56
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Spelar ingen roll från hur många håll det bekräftas och sägs att det är från säkra källor, det är väldigt få som kan ta det till sig. Klanen härinne klarar inte av att ta fakta från polisen heller. Då heter det Polisen har gjort ett dåligt jobb eller O har förfalskat H:s namnteckning det har polisen inte kollat.

Tror det var ett misstag av polisen att välja att gå ut med denna information. Reaktionerna, konspirationsteorierna, läsförståelse gick från att vara galen till fullständigt hysterisk.

Just nu har flashback förvandlats till ett väckelsemöte där alla talar i tungor, sina egna teorier tagna ur luften

Tror vi övriga har problem med att acceptera det inträffade för att det är så långt ifrån normaltänket och normalhandlandet det kan komma. Det ultimata sveket.
Du känner inte något motbjudande med morden på barnen?
Citera
2018-01-19, 22:57
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
https://www.dagensmedicin.se/blogg/mats-reimer/2015/03/13/ivo-ifragasatter-vastsvensk-vard-av-kroniskt-trotthetssyndrom/

Mamman hade stöttat gottfrieskliniken i ett upprop. Måste hänga samman med att döttrarna antogs ha "ME"/liknande trötthetssyndrom. Behandlingen på gottfries är "megadoser av B12". Vad kan det ge för biverkningar?

Inga alls!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in