2018-01-19, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonora
Just att föräldrarna var högpresterande kan vara nyckeln i det här....
Familjen blev inte perfekt, ve och fasa!
Döttrarna klarar inte pressen och allt blir bara värre i den perfekta fasaden. Bäst att leta upp någon riktigt fasansfull sjukdom och skylla allt på. Att stiga ner från pedistalen och be om hjälp är bokstavligen värre än döden ...
det är inte synd om föräldrarna! De har däremot begått den största synden Av alla: att döda sina barn...

Håller med. Någontig är konstigt och mystiskt i detta. Undrar om barnen var deras egna?
Citera
2018-01-19, 21:39
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
intressant med de spekulationer angående vaccinet Gardasil som lyfts i tråden. Det är ju helt sant att man i många länder som exempelvis USA är mycket skeptiska mot detta vaccin från läkarhåll just pga de sjukdomar vaccinet kan utveckla i små flickor. Om det nu är så att båda flickorna utvecklade symptomen inte långt efter detta vaccin kan det absolut vara en kandidat till varför de utvecklade denna otroligt hemska sjukdom som föräldrarna bara kunde rädda dem från på ett sätt. Det kan mycket väl vara så att det är den förra regeringen och den nuvarande som bär det yttersta ansvaret i det här fallet då de beslutat att alla små flickor måste ta ett så kontroversiellt vaccin. Utomlands har politikerna mer mod och vågar stå upp mot läkemedelslobbyn, exempel.

Vad är man inte skeptisk mot i USA? Allt och deras propaganda ska man precisera för vad det är nämligen humbug. Det finns inget som är bättre än vaccin och ju mer desto bättre. Det finns heller inget underlag på att något sådant förekommer i detta fallet.
Citera
2018-01-19, 21:40
Medlem
mercys avatar
Huset kommer bli Spökhuset i Bjärred. Vem tusan kommer våga flytta in där? Detta får mig att tänka på filmen The Others..

Detta makabra, att flickorna och mamman ligger döda i sina sängar och pappan hängd, själva sinnebilden måste fastna på omgivningens näthinna. Blicken måste söka sig till huset varje gång man går förbi på gatan, känsla av olust och obehag. Hur mår grannarna?

Hur tar Bjärredborna denna tragedi? Hur tar skolkamraterna in det hemska som hänt deras kamrater? Hur ska de kunna gå vidare? Det är många som berörs av en sådan här händelse
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag köper inte detta skit alls .. utan tror att nyckeln till barnens "sjukdom" finns att söka hos ena eller båda föräldrarna .. och att morden är en konsekvens av att de ifrågasatts från någon.....

Luktar sekttänk lång väg ...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gP0jP5/sa-levde-bjarred-familjen-fore-morden

Precis. Är det någon som vet ifall döttrarnas skolor hade någon slags profil/inriktning? Det är helt fritt att öppna upp religiösa skolor i Sverige.
Citera
Medlem
Om föräldrarna mot förmodan skulle misstänka att det är Gardasil som orsakat 14-åringens problem skulle de inte vaccinera 11-åringen. Totalt osannolikt, och vi vet INGET om deras vaccinationsstatus. Så lämna detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindness
Så föreställ dig att du skulle ha egna barn i den åldern och att du nu skulle försöka berätta för dem vad som hänt och hur det gått till i det här fallet. Skulle du då berätta för dem på samma sätt som du gjort ovan? Hur skulle dina barn känna då tror du? Skulle de kunna lita på att du inte också tog livet av dem om de blev sjuka? Och hur skulle de veta hur mycket sjuka de skulle behöva vara för att det skulle ske? Skulle du ge dem trygghet och tillit till dig då?

Jag HAR barn i den åldern och vi har pratat mycket om denna händelse. Jag har inte uttryckt varken för dem eller i mitt inlägg, att Bjärredföräldrarnas handling skulle vara något som är bra eller friskt. Däremot talar vi om att livet för en del av oss kan bli så hopplöst och nattsvart att man tappar fotfästet och då riskerar att hamna fel i tankar och känslor. Då kan sånt här hända. Att skuldbelägga någon i den situationen är inte konstruktivt.
Jag önskar att mina barn ska vara medvetna om att livet ibland är svårt. Det går för det mesta över och det finns hjälp att få. Jag önskar att de ska hjälpa andra som behöver det. För att vi ska kunna hjälpa varandra behöver vi tala med varandra om såna här händelser. Även med barn.
Tror inte för ett ögonblick att mina ungar är rädda att jag ska ta livet av dem. Trots att två av dem har kroniska sjukdomar. De känner sig trygga.

Den sorgliga händelsen i Bjärred låter sig inte förklaras så enkelt som att två barn mördades för att de var sjuka. Tror man det så har man inte förstått mycket av något.
Citera
2018-01-19, 21:41
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Intressant med de spekulationer angående vaccinet Gardasil som lyfts i tråden. Det är ju helt sant att man i många länder som exempelvis USA är mycket skeptiska mot detta vaccin från läkarhåll just pga de sjukdomar vaccinet kan utveckla i små flickor. Om det nu är så att båda flickorna utvecklade symptomen inte långt efter detta vaccin kan det absolut vara en kandidat till varför de utvecklade denna otroligt hemska sjukdom som föräldrarna bara kunde rädda dem från på ett sätt. Det kan mycket väl vara så att det är den förra regeringen och den nuvarande som bär det yttersta ansvaret i det här fallet då de beslutat att alla små flickor måste ta ett så kontroversiellt vaccin. Utomlands har politikerna mer mod och vågar stå upp mot läkemedelslobbyn, exempel.

Länkar du på fullaste allvar till ett tal av Donald Trump för att styrka ditt inlägg? Hjälp.
Citera
2018-01-19, 21:41
Medlem
För att var seriös
Led flickorna av en sjukdom som var så allvarlig att föräldrarna valde aktiv dödshjälp alternativt mord?
Den äldre flickan, möjligen även den yngre kunde nog fatta egna beslut om sin vård, även beslut som påskyndar livets slut. Man brukar säga 15-16 år för preventivmedel (medicinsk myndighetsålder) och lägre vid allvarligare sjukdom. 16 år vid normala ingrepp/medicineringar.

Jag vill återigen påpeka att det viktigaste att avgöra kring barmhärtighetsmorden är inte om flickorna led så mycket att det var motiverat. Det enda som är relevant är om föräldrarna ansåg det, och det gjorde de. Så diskussionen kring verklig och upplevd situation är inte fruktbar.

Vi vet nog att föräldrarna ansåg det med det material de lämnade efter sig, jag vill hävda att det är högst troligt att flickorna även ansåg det. Det är troligtvis ett fullt rationellt beslut, som i svensk lagstiftning varit förbjudet sedan sen vikingatid. Alltsedan kristen medeltid ansåg man att man kunde plikta sina yttersta synder med döden och gå in i Herrens rike med nåd. Jag tror att flickorna även objektivt sett var så sjuka att det går att följa föräldrarnas tankegångar.

För och emot aktiv dödshjälp finns det en tråd för.

Notera att det är förbjudet att diskutera om huruvida ni skulle ha kunnat döda era barn, enligt moderatorerna.
Citera
2018-01-19, 21:42
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Hade barnen ett val menar du ? Fick dom välja att följa föräldrarna i döden ?

Hade verkligen föräldrarnas utbildningsnivå nån betydelse för den tragiska utgången av barnens liv ?

Om detta var en "tragedi", vad är då ett dubbelmord....

Jag vet inte hur gammal du är men jag tror jag har varit med lite längre i livet och under den tiden har jag upplevt en person i min närhet som led av skelettcancer.
På slutet vädjade han bara "ta bort mig ,jag vill inte vara med längre" !

Som vanligt i det verliga livet är inte allt svart och vitt, min kära snöflinga!
Citera
Medlem
Citat:
Intressant med de spekulationer angående vaccinet Gardasil som lyfts i tråden. Det är ju helt sant att man i många länder som exempelvis USA är mycket skeptiska mot detta vaccin från läkarhåll just pga de sjukdomar vaccinet kan utveckla i små flickor. Om det nu är så att båda flickorna utvecklade symptomen inte långt efter detta vaccin kan det absolut vara en kandidat till varför de utvecklade denna otroligt hemska sjukdom som föräldrarna bara kunde rädda dem från på ett sätt. Det kan mycket väl vara så att det är den förra regeringen och den nuvarande som bär det yttersta ansvaret i det här fallet då de beslutat att alla små flickor måste ta ett så kontroversiellt vaccin. Utomlands har politikerna mer mod och vågar stå upp mot läkemedelslobbyn, exempel.

Gardasil i sig är så Off Topic som bara den i denna tråden. Och du väljer att använda Trump som exempel? (videon)
Citera
Medlem
Vart finns bild på mamma Hanna?

Har ej tid att leta i tråden just nu.

Tacksam för svar.
Citera
2018-01-19, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Som du säger är sannolikheten att båda barnen är drabbade av ME nära med noll. Känns mer som ett svepskäl för pappan som han kan dra upp när det i själva verket är han som är sjuk.

Fyfan vad hemskt att tjejerna hölls inlåsta hemma och att skolan gick med på det utan läkarintyg.

Det är inte alls omöjligt att båda barnen drabbats. Som jag skrivit tidigare: sjukdomen är väldigt outforskad, se helt nya dokumentären Unrest. Där förekommer en mor och dotter som lider av ME. Fruktansvärd sjukdom som inte borde kallas "kroniskt trötthetssyndrom" eftersom det är ett understatement. Det liknar snarare MS eller SLE.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in