2018-01-19, 19:33
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askepott
Lite märkligt då angående hennes mörkerblindhet att flera av hennes alibin går ut på just mörkerkörning, är väl en fyra fem stycken som går ut på just bilkörning i mörker till olika ställen runt om i Eskilstuna
Fast hon säger att hon behöver belysning, gatlampor...
Citera
2018-01-19, 20:41
Medlem
Kriminologen Catarina Lundbäck funderar på vad som kan ha legat bakom mordet på pappan. Förutom pengar, som torde vara det främsta motivet.

Det mesta vet vi ju redan, så detta är alltså CLs funderingar idag 19/1-18 ca 20.00. Men apropå att känna sig styrd, så är det så här psykopater oftast gör; de beskyller andra för att göra precis det de själva gör, dvs ett sätt att finta bort motivet, verkligheten:

https://www.expressen.se/kronikorer/catarina-lundback/moller-upplever-att-alla-ville-styra-henne/
Citera
2018-01-19, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag delar din skepsis om inspelningen och den blodiga tröjan, men å andra sidan:
– Varför dra en sådan historia om den saknar grund?
Inget att vinna och trovärdighet att förlora.
Snart 18 månader efter mordet på Göran börjar det verka osannolikt att inspelningen och tröjan ska dyka upp – Någonsin.

–

MJ tar väl alla chanser att ge tillbaks på JM som psykat honom under flera månader att begå brottet. Men har är ju lika skyldig ändå till det vidriga han har gjort. En småkriminell gatupojke från Iran och vars föräldrarna trodde skulle hjälpa honom att han kom hit....klart de ville bli av med sitt problembarn *suck*
Citera
2018-01-19, 20:57
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Fast hon säger att hon behöver belysning, gatlampor...

Två av JMs versioner av vad hon gjort när Göran mördades var:

1. Hon hade kört MR till en fest i Flen. I en version hindrades dom av en trafikolycka och i en var dom tvungna att köra fram och tillbaka för att MR glömt köpa cannabis till festen. Vägen mellan Eskilstuna och Flen är inte upplyst.

2. Hon hade kört till OK-Q8 i Kungsör för att sälja sex tillsammans med sin hallick. Vägen mellan Eskilstuna och Kungsör är inte upplyst.

Volvon som DB kvaddade, genom att köra av vägen, utan körkort och eventuellt påverkad av något, hade JM fått av pappa Göran för att kunna köra till och från sitt arbete, då i Södertälje. Då gick det bra att köra, även när det var mörkt.

Man kan nog sammanfatta det som att hennes påstådda oförmåga att köra bil i mörker infann sig när hon skulle försöka slingra sig ifrån ansvaret för att ha kört MR till Granliden där MR skulle fullfölja uppdraget att mörda JM's föräldrar Göran och Anki.

Jag var till Granliden nästan exakt ett år efter mordet. När jag var där var det mulet och regnskurar. Vid tiden för mordet var det ännu inte mörkt och då var vädret sämre än ett år tidigare.

JM ljuger så mycket så att hennes barn har vant sig vid att inte tro på henne. Det finns det vittnesmål om. Det märkliga är att en del poliser och åklagare trott på hennes lögner. Det framstår i efterhand som tydligt att dom inte brydde sig om att ifrågasätta hennes historier både i samband med mordet på Aki och när hon hade sex med ensamkommande flyktingbarn som hon hade ansvaret för att dom skulle tas om hand genom JM's och hennes kollegas verksamhets försorg.

–
Citera
2018-01-19, 20:59
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
MJ tar väl alla chanser att ge tillbaks på JM som psykat honom under flera månader att begå brottet. Men har är ju lika skyldig ändå till det vidriga han har gjort. En småkriminell gatupojke från Iran och vars föräldrarna trodde skulle hjälpa honom att han kom hit....klart de ville bli av med sitt problembarn *suck*

Att leta efter rationellt beteende hos personer som JM och MR är nog inte särskilt meningsfullt. Jag har bara lite för lätt för att ta för givet att människor tänker…

–
Citera
2018-01-19, 21:15
Medlem
Citat:
Att leta efter rationellt beteende hos personer som JM och MR är nog inte särskilt meningsfullt. Jag har bara lite för lätt för att ta för givet att människor tänker…

–

:-) Det ska man inte vara för säker på att de gör.

Bästa sättet att hålla människor i okunskap är just att man undanhåller folk kunskap, om hur man värderar info etc etc. Särskilt i dagens läge.

Men på JM har ju inte utbildning hjälpt ändå, hur hon nu lyckades få examen som socionom. Det förbryllar mig att hon ens ska ha orkat sig igenom en sån utbildning.

Det ligger en hund begraven angående det, men nu är det väl oviktigt?.
Citera
2018-01-19, 21:28
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vem är MJ?
Citera
2018-01-19, 21:30
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Två av JMs versioner av vad hon gjort när Göran mördades var:

1. Hon hade kört MR till en fest i Flen. I en version hindrades dom av en trafikolycka och i en var dom tvungna att köra fram och tillbaka för att MR glömt köpa cannabis till festen. Vägen mellan Eskilstuna och Flen är inte upplyst.

2. Hon hade kört till OK-Q8 i Kungsör för att sälja sex tillsammans med sin hallick. Vägen mellan Eskilstuna och Kungsör är inte upplyst.

Volvon som DB kvaddade, genom att köra av vägen, utan körkort och eventuellt påverkad av något, hade JM fått av pappa Göran för att kunna köra till och från sitt arbete, då i Södertälje. Då gick det bra att köra, även när det var mörkt.

Man kan nog sammanfatta det som att hennes påstådda oförmåga att köra bil i mörker infann sig när hon skulle försöka slingra sig ifrån ansvaret för att ha kört MR till Granliden där MR skulle fullfölja uppdraget att mörda JM's föräldrar Göran och Anki.

Jag var till Granliden nästan exakt ett år efter mordet. När jag var där var det mulet och regnskurar. Vid tiden för mordet var det ännu inte mörkt och då var vädret sämre än ett år tidigare.

JM ljuger så mycket så att hennes barn har vant sig vid att inte tro på henne. Det finns det vittnesmål om. Det märkliga är att en del poliser och åklagare trott på hennes lögner. Det framstår i efterhand som tydligt att dom inte brydde sig om att ifrågasätta hennes historier både i samband med mordet på Aki och när hon hade sex med ensamkommande flyktingbarn som hon hade ansvaret för att dom skulle tas om hand genom JM's och hennes kollegas verksamhets försorg.

–
Jo, jag vet men är lite (o)road ändå av alla bortförklaringar. Något är inte riktigt rätt draget där.
Citera
2018-01-19, 21:37
Medlem
Bewitcheds avatar
Kanske en urbota korkad fråga!

Men alltså har man begränsningar oavsett om det är nedsatt syn, rörelse eller annat sp borde väll de för i jisse namn framgå på kortet? De va ett jävla (ursäkta) fanskap till kackel om hennes påstådda handikapp! FÖ ett hån mot de som faktiskt INTE får lov att ha körkort.

Varför man inte tar upp vad transportstyrelsen gett henne för begränsningar är en gåta.... eller så är det som allt annat ... ett påfund som är kreativt men ohållbart om de juridiskt kunnande gör lite hemläxa... eller iaf säkrar oss i allmänheten att de vet att de är tunt som lökskal.

Arrrrghhh

https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Korkort/har-korkort/korkort-med-villkor/
Citera
2018-01-19, 21:40
Medlem
Jag förstår mig inte på åklagarna i denna rättegången, man frågar om ovesäntligheter och, ja jag lyssnar på rättegången vilket ligger ute på soundcloud. Hela rättegången är till 90% ett sömnpiller. Det rör sig om maratonförhör på 6-7 timmar om dagen. Vem faan orkar hålla sig skärpt så länge?
Citera
2018-01-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Vem är MJ?

Slarvigt felskrivet av mig. MR skulle det naturligtvis stå, men tyckte efteråt att det kanske framkom ändå.
Citera
2018-01-19, 21:56
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Jag tror att JM absolut ville att de skulle dö så att hon snabbt kunde utkvittera arvet och samtidigt stoppa försäljningen av Granliden och ta över detta själv.
Hon var ju pressad och desperat efter att IF beslutat att inte betala ut pengar efter Akis död.

Tror inte alls det fanns en tanke på att "bara" misshandla och skrämma.
Inte hade hon lust eller tid att påbörja nya tiggeriförsök hos pappan som bestämt sig att nu fick hon klara sig själv.

Om han blivit skadad och invalidiserad t.ex så har jag MYCKET svårt att tänka mig JM i rollen som hjälpande dotter för att försöka smöra till sig pengar. Aldrig i livet.

Planen var att föräldrarna skulle dö.
Snabba cash var det som gällde för JM.
När du var där, hade hon samma märkliga svarta linjer (Kohl) under ögonen? Det gör ju att hon ser mer ondsint ut än utan detta och då borde väl AH avråda från den sminkningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in