2018-01-19, 20:31
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryhardereminem

Jag kommer anmäla inlägg bakåt som spammar ifrågasättande av äktheten till moderatorerna och be dom skapa en egen tråd för att diskutera äktheten av Qanon, så kan denna tråden dedikeras åt innehållet i posterna, analyser av innehållet och för att hålla oss ajour med vad som händer. Jag föreslår att ni andra som vill ha en seriös tråd gör det samma!

Men i konspirationsforumet är debunkning och ifrågasättande lika viktigt som konspirationen i sig, annars ingen diskussion liksom.

Det är inte direkt vetenskap eller allmänt erkända händelser ni kommer springades med här. Därav placeringen i just detta forum.
Citera
2018-01-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Har du några källor eller är det bara din känsla? Finns det någon annan som håller med dig? Eller är du bara ett TROLL utan källor?

Det jag sett mest de senaste dagarna är väl detta.

Government Shutdown?

https://www.cnbc.com/2018/01/19/government-shutdown-2018-myths-legends-and-lies-commentary.html

https://www.thebalance.com/government-shutdown-3305683
Citera
2018-01-19, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Men i konspirationsforumet är debunkning och ifrågasättande lika viktigt som konspirationen i sig, annars ingen diskussion liksom.

Det är inte direkt vetenskap eller allmänt erkända händelser ni kommer springades med här. Därav placeringen i just detta forum.

Den diskussionen kan drivas i egen tråd där ifrågasättare som spammar samma saker om och om igen kan hålla till. Att ha det här förstör den här tråden som borde handla om fenomenet Q.
Citera
2018-01-19, 20:39
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashigqwe
För att säga mitt;

*Q* behövs inte mer. Den har lyckats me det den ville från början, att få folket att ifrågesätta saker. #releasethememo har retwittas 1.3miljoner gånger. Releasethememo handlar om att Rep. Nunes 4sidor lång text som handlar om valet 2016 i USA, Hur Trump blev avlyssnad, avlyssningen skapades på fel grunder osv. Flera som läst det säger att de kommer sluta med att en hel del kommer jailas. Vi får se.

Jag tror att om det hade varit omval just NU, så hade Trump vunnit med ännu mer övertygade siffror.

Nja, OM det nu har retwittrats 1.3 miljoner tror jag inte att alla motsvarar unika, mänskliga användare (bots). Men ändå är 1.3 miljoner ingenting i det stor hela. Den vuxna befolkningen i världen är ca 5 miljarder. Gör inte misstaget att tro att du som Q/Storm/Trump-anhängare tillhör den tysta majoriteten.

Vidare ligger Trumps approval-rating konstant på eller under 40 %. Lägre än när han tillträdde och lägst uppmät av någon president vid motsvarande period. Så, nja. Omvals-vinst med än mer övertygande siffror? Han vann ju inte ens med flest antal röster...
Citera
2018-01-19, 20:45
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Påtal om Ocham, vad är den rimligaste förklaringen här egentligen? Du får motivera tack.

Att inget speciellt händer och din hjärna spelar dig ett spratt. Den är byggd för att se mönster (vad vi människor är verkligt bra på) och i ditt fall (och alla andra Q-anhängare) letar den febrilt efter ett som inte finns där och då hittar den på för att ge dig (och dom) bekräftelse och en dopamin-kick.
Citera
2018-01-19, 20:55
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Nej, ingen skeptiker här kommer att försöka bevisa att inget händer. Du och dina gelikar som ska försöka bevisa att det ni påstår händer.

Ge upp med den omvända bevisbördan. Den har tjatas sen Flashbacks barndom.

Vad har du för kriterier för när det blir på "riktigt" då? Vad krävs? Jag har visat ett par saker som INGEN av er kan förklara men det duger alltså inte?

Du är en usel argumentatör.
Citera
2018-01-19, 20:58
Medlem
Citat:
Nja, OM det nu har retwittrats 1.3 miljoner tror jag inte att alla motsvarar unika, mänskliga användare (bots). Men ändå är 1.3 miljoner ingenting i det stor hela. Den vuxna befolkningen i världen är ca 5 miljarder. Gör inte misstaget att tro att du som Q/Storm/Trump-anhängare tillhör den tysta majoriteten.

Vidare ligger Trumps approval-rating konstant på eller under 40 %. Lägre än när han tillträdde och lägst uppmät av någon president vid motsvarande period. Så, nja. Omvals-vinst med än mer övertygande siffror? Han vann ju inte ens med flest antal röster...

Antal röster hit eller dit kan man nog fundera lite över när det kommer till Amerikanska valet.

https://www.youtube.com/watch?v=31Mmx1U4Pts

Pew: Over 1.8 Million Dead People on Voter Rolls, 2.75 Million Registered in 2 States
Citera
2018-01-19, 20:58
Medlem
Citat:

Nu tänker du exakt som MSM vill att du ska tänka. Vad jag minns, precis innan valet så var sannolikheten att HRC ska vinna med 65% mot DT som hade 35%. ENKEL VINST för HRC allså.
Beroende hur man räknar hade HRC nästan dubbelt på Trump. Min fråga är vad hände? De som gör dessa ratings brukar ha hyffsat rätt i de flesta länder. Kan skilja sig några % men 30%??

Angående 1.3miljoner retwitts, absolut kan det vara en hel del botar men det är en hel del trots allt. Det skapar intresse för folk att börka researcha själva och komma fram till något. Jag tror inte att Trump är en ängel och eller dessa som står bakom honom, men om man är tvungen att välja mellam 2 ondskor så väljer man den mindre av de.
Flera senatorer retwittrar, det är inte bara ”löst folk” , konspirationister ..
Citera
2018-01-19, 21:06
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Att inget speciellt händer och din hjärna spelar dig ett spratt. Den är byggd för att se mönster (vad vi människor är verkligt bra på) och i ditt fall (och alla andra Q-anhängare) letar den febrilt efter ett som inte finns där och då hittar den på för att ge dig (och dom) bekräftelse och en dopamin-kick.

Om en hjärna är byggd för att se mönster verkar du ha en skada på det organet.

Så "Russia dossier", Clinton foundation och Uranium 1 är inte bara saker som händer hela tiden i USA utan om det visar sig vara sant har det ingenting med varandra att göra? Har jag tolkat dig korrekt? Finns det någon annan som gör samma tolkning som du eller är du ett TROLL som försöker bygga ett mönster på något som inte finns? Var Watergate en run of the mill-händelse också eller?

Du är hjärndöd, jag är öppen för argument men du har inga till skillnad från exempelvis Snake Plissken. Varför känner du dig nödgad att diskutera saker du inte ens har grundläggande information om? Har du ens läst ETT av Q:s meddelanden?
Citera
2018-01-19, 21:08
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Nu tänker du exakt som MSM vill att du ska tänka. Vad jag minns, precis innan valet så var sannolikheten att HRC ska vinna med 65% mot DT som hade 35%. ENKEL VINST för HRC allså.
Beroende hur man räknar hade HRC nästan dubbelt på Trump. Min fråga är vad hände? De som gör dessa ratings brukar ha hyffsat rätt i de flesta länder. Kan skilja sig några % men 30%??

Nope, inte via de sajter jag följde iaf. Där var det betydligt jämnare, till HRC's fördel. Och i antal röster vann hon ju.

Och opinonsinstituten har i flera år haft en intensiv metod-debatt då man missat utslagen i flera större val. Men med några 30 % var det ingen som missade, det uppfann din bias-hjärna just nu.
Citera
2018-01-19, 21:12
Medlem
Citat:
För att säga mitt;

...

Q:s uppgift är inte på långa vägar klar. Ett av Q:s ändamål är att nå runt MSM som helt och fullt ut kontrolleras av NWO/The Cabal/eller vad man nu vill kalla de korrupta. MSM är tintakt, de lyder fortfarande NWO, även om de för tillfället arbetar så koordinerat som de kunnat göra innan när de fått jobba helt ostört med att sprida sin propanda och helt verklighetsfrämmande världsbild. I takt med att mer och mer saker händer, men utan att det rapporteras eller sätts i rätt kontext utav MSM så växer även Q och gräsrotsaktivisternas uppgift att upplysa MSM-troende om sakernas förhållande.
Ett annat ändamål med Q är att alliansen skall ha en direkt kommunikationskanal till kärnan av alla gräsrotsaktivister.

Q är inte wikileaks, men däremot är jag övertygad om att Wikileaks ingår i alliansen. Både Q och Wikileaks är alliansens verktyg och kontrolleras således av alliansen.
Citera
2018-01-19, 21:13
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Det jag sett mest de senaste dagarna är väl detta.

Government Shutdown?

https://www.cnbc.com/2018/01/19/government-shutdown-2018-myths-legends-and-lies-commentary.html

https://www.thebalance.com/government-shutdown-3305683

Så din känsla av att allt är som vanligt är att det existerar shutdowns på grund sv skuldberget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in