2018-01-19, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Nej. bevisbördan ligger hos er som påstår att Q/The Storm är något annat än indicier, saker tagna ur sitt sammanhang, ihop satta saker som inte har med varandra att göra osv.

Jag ska inte behöva bevis att spagettimonstret inte finns. Och du kan inte bevisa det genom att någon citera någon anonym forumskrivare.

Inte heller genom att påpeka att spagetti är ju verkligt och monster har ju beskrivits i litteraturen i 1000 år och därför borde ju kombinationen av dessa existera. Eller för att Trump twittrat att han ÅT spagetti och MÅDDE som ett monster.

Förstår du nu varför Q & The Storm får kritik/ignoreras av 99% av alla som får höra om det? För det finns 0 bevis, underbygg saklighet eller trovärdighet. Bara egensammansatta foliehatt-långskott för att bekräfta sin egen förvirring om världens tillstånd.

Ockham hade skurit upp sina handleder med rakkniven i ren frustration.
Men du kan inte neka för att det som händer i USA är extremt spännande?
Vara sig Q eller inte, så ser vi nu upprullningen av en konspiration mot presidentkandidat/POTUS Trump.
Sedan har det jo varit "falsklarm" samtidig som HRC befann sig på Hawaii, konstiga "check-tweets" från JA, flygplan som vänder, bildet av ett stort Q på en mugg från WH på National Geographic, mängder av demokrater och andra med "brutna ben" etc.
Man behöver inte tro på Q, men om det sku vara sant, så blir det lättare att förstå sammanhangen om man tex har hängt i den här tråden.
Jag förväntar mig mycket av Trumps tal den 30/1
Citat:
Timing is everything.

STATE_OF_THE_UNION.

Q
Citera
2018-01-19, 14:38
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Vara sig Q eller inte, så ser vi nu upprullningen av en konspiration mot presidentkandidat/POTUS Trump.
Sedan har det jo varit "falsklarm" samtidig som HRC befann sig på Hawaii, konstiga "check-tweets" från JA, flygplan som vänder, bildet av ett stort Q på en mugg från WH på National Geographic, mängder av demokrater och andra med "brutna ben" etc.
Man behöver inte tro på Q, men om det sku vara sant, så blir det lättare att förstå sammanhangen om man tex har hängt i den här tråden.

Tycker det som händer i USA är ungefär likadant som vanligt. Inget speciellt annat än en lite väl extrovert och taffsande Twitter-President.

För jag sätter inte ihop en massa irrelevanta detaljer, bilder, foruminlägg, trollcitat, lösryckta meningar och försöker tro att de alla platsar i ett sammanhang. För att få min hjärna att bli bekräftad och må bra av detta.

Förväntar mig inget från den 30/1, förutom att Q och resten av The Storm flyttar fram STORA händelser (som inte inträffade då den 30/1) till ett nytt datum längre fram i tiden. Får vi tvivlare rätt IGEN? Har ni anhängare haft rätt någon gång? Vad skulle ett spelbolag ge för odds? (eller är alla spelbolag jude-ägda och sätter medvetet oddsen emot Q?)
Citera
2018-01-19, 17:37
Medlem
Detta har säkert redan avhandlats tidigare i tråden och får ursäkta om så är fallet men har varit lite out of the loop de senaste två veckorna men vad anser ni om att de på de nu ganska tomma CBTS-boardsen påstår att Q från den 5 Jan och framåt är compromised och ersatt av en fake. Vad tror ni om detta?
Citera
2018-01-19, 18:57
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80

Jag uppfattar inte ens att det "händer" något i USA. Man måste vara funtad på ett väldigt speciellt sätt för att sitta och länka ihop en massa trams, kryptiska meddelanden, icke händelser och enskilda händelser.

Jag tolkar t.ex ett plan som vänder pga tekniska problem som en enskild händelse. Du tolkar det uppenbarligen som ett tecken på "the storm".
Citera
2018-01-19, 19:03
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amz00
Detta har säkert redan avhandlats tidigare i tråden och får ursäkta om så är fallet men har varit lite out of the loop de senaste två veckorna men vad anser ni om att de på de nu ganska tomma CBTS-boardsen påstår att Q från den 5 Jan och framåt är compromised och ersatt av en fake. Vad tror ni om detta?

Jag anser att Q har varit "compromised" från dag ett.
Citera
2018-01-19, 19:08
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag uppfattar inte ens att det "händer" något i USA. Man måste vara funtad på ett väldigt speciellt sätt för att sitta och länka ihop en massa trams, kryptiska meddelanden, icke händelser och enskilda händelser.

Jag tolkar t.ex ett plan som vänder pga tekniska problem som en enskild händelse. Du tolkar det uppenbarligen som ett tecken på "the storm".

Världen i allmänhet, och USA i synnerhet, tuffar på som de alltid har gjort. Det är för att Trump, som är en nagel i ögat på PK-folket som olika "höger"-teoretiker lyser med lykta efter märkliga sammanträffanden. Det är den som skriker högst som hörs mest.

Hade samma engagemang från populasen funnits under Obamas, Bush d.y:s, Clintons, Bush d.ä:s, Reagans mm. tider hade resultatet blivit det samma. Folk i allmänhet tror på något märkligt sätt att det är något unikt som händer bara för att det är trollet Trump som sitter vid rodret några år. Enda anledningen är för att det var HC han gick upp emot. Hade hon inte utmanövrerat Sanders hade Sanders blivit president och ingen hade höjt ett ögonbryn över något Q-troll.
Senast redigerad av xmz 2018-01-19 kl. 19:11.
Citera
2018-01-19, 19:40
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag uppfattar inte ens att det "händer" något i USA.

Kan du hitta ens EN källa som anser att det som händer där just nu är business as usual? Eftersom du påstår det kan det vara av intresse för oss övriga att se om du har något mer än indicier att komma med. Eller är du bara ett TROLL kanske?

Seså fram med lite källor som håller med.
Citera
2018-01-19, 19:44
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Världen i allmänhet, och USA i synnerhet, tuffar på som de alltid har gjort.

Har du några källor eller är det bara din känsla? Finns det någon annan som håller med dig? Eller är du bara ett TROLL utan källor?
Citera
2018-01-19, 20:00
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Nej. bevisbördan ligger hos er som påstår att Q/The Storm är något annat än indicier, saker tagna ur sitt sammanhang, ihop satta saker som inte har med varandra att göra osv.

Jag ska inte behöva bevis att spagettimonstret inte finns. Och du kan inte bevisa det genom att någon citera någon anonym forumskrivare.

Inte heller genom att påpeka att spagetti är ju verkligt och monster har ju beskrivits i litteraturen i 1000 år och därför borde ju kombinationen av dessa existera. Eller för att Trump twittrat att han ÅT spagetti och MÅDDE som ett monster.

Förstår du nu varför Q & The Storm får kritik/ignoreras av 99% av alla som får höra om det? För det finns 0 bevis, underbygg saklighet eller trovärdighet. Bara egensammansatta foliehatt-långskott för att bekräfta sin egen förvirring om världens tillstånd.

Ockham hade skurit upp sina handleder med rakkniven i ren frustration.

Det finns gott om bevis för att det inte är ett troll i tråden, har du läst dom? Jag gav i ett inlägg ca tre sidor bak ett par exempel som INGEN lyckats ge någon alternativ förklaring till. Titta på dom och återkom är du snäll.

Vilka är dessa indicier du pratar om, kan du ge några exempel?

Jag har inte sagt att jag vet vem det är så varför ligger bevisbördan på mig? DU däremot har hävdat att det är ett troll så jag skulle vilja se lite bevis för det tack. Det enda jag sagt är att det inte är ett troll, gett exempel på varför och sen lyssnat på tystnaden från idioter som dig.

Du är en sopa, läs mer och skriv mindre innan nästa gång du får ett narcissistiskt anfall och tror att alla är intresserade av din idoti.

Påtal om Ocham, vad är den rimligaste förklaringen här egentligen? Du får motivera tack.
Citera
2018-01-19, 20:05
Medlem
För att säga mitt;

*Q* är och var en väldigt bra strategi för att få folk att vakna upp. När Trump vann tyckte jag det var de värsta som kunde hända världen. Jag läste mycket MSM även om jag långt ifrån tror på allt som skrivs så gjorde Trump många saker som jag inte kan hålla med om, bland annat att förbjuda folk från vissa länder in i landet osv..

MEN nu efter Q, började jag förstå mycket mer. Har alltid trott att 9/11 var en inside jobb även om de aldrig lär komma fram några riktiga bevis. Om de kunde lyckas me det så skulle de klara av de mesta. Irak bombades för att man VISSTE att de hade kärnvapen. Vart är kärnvapen som Irak hade? ALLT är en bluff! Jag är trött på att se så många människor ska dödas pga någon ska bli rik på det. Därför stödjer ja alltid de som vill rensa och sätta ditt de korrumperade.

*Q* behövs inte mer. Den har lyckats me det den ville från början, att få folket att ifrågesätta saker. #releasethememo har retwittas 1.3miljoner gånger. Releasethememo handlar om att Rep. Nunes 4sidor lång text som handlar om valet 2016 i USA, Hur Trump blev avlyssnad, avlyssningen skapades på fel grunder osv. Flera som läst det säger att de kommer sluta med att en hel del kommer jailas. Vi får se.

Jag tror att om det hade varit omval just NU, så hade Trump vunnit med ännu mer övertygade siffror.

En väldigt viktig sak att nämna, Q är inte wikileaks. Den kommer inte läcka saker. Den vill ifrågasätta saker, engagera folket. Det är långt ifrån innan folk börjar hamna i fängelse, men utan att få folket att engagera sig och kräva så hade det inte blivit möjligt på samma sätt, specielt med dagens FAKE NEWS.
Senast redigerad av Flashigqwe 2018-01-19 kl. 20:08.
Citera
2018-01-19, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amz00

Vad anges för anledning till att det skulle vara en falsk Q? Mig veterligen så postar Q sen den 9:e januari i ett eget forum på 8chan:

https://8ch.net/greatawakening/res/1.html

Koden skall ha blivit validerad av moderatorerna där.

Verkar som Q har postat en mängd med inlägg senaste dygnet, och även bilder med bland andra Påven, Rothschilds, Soros, m.fl.
Om någon har en länk till någon forumtråd där personerna på bilderna har blivit identifierade är jag väldigt tacksam.

Förövrigt borde diskussionen om hurvida detta är äkta eller inte flyttas till en egen tråd där de som har intresse av att diskutera det kan hålla till. Personligen anser jag detta vara legitimt och att Q är talesperson för alliansen bakom Trump. Det har skett för mycket saker för att det skall vara slumpmässiga sammanträffanden, inte bara nu under hösten utan även under hela valrörelsen. Efter att jag inte fullt ut ha vågat tro på det även om jag hoppats att det var sant, så blev jag övertygad om att Q faktiskt är en person som är tillräckligt nära Trump för att kunna påverkade vad som skrivs på twitter i början av januari när Q och Donald Trump uppenbarligen kommunicerade genom twitter.

Vi som följde Trumps kampanj noga minns väl de anonyma postarna på diverse forum som gav hints om stora släpp, och några dagar senare lanserade wikileaks mängder godsaker.

Den här tråden borde handla om Q:s inlägg, nyheter som kan kopplas till dessa och analyser av dolda meningar i inläggen, men istället så dränks kanske flashbacks viktigaste tråd någonsin i spam från tvivlare.

Jag kommer anmäla inlägg bakåt som spammar ifrågasättande av äktheten till moderatorerna och be dom skapa en egen tråd för att diskutera äktheten av Qanon, så kan denna tråden dedikeras åt innehållet i posterna, analyser av innehållet och för att hålla oss ajour med vad som händer. Jag föreslår att ni andra som vill ha en seriös tråd gör det samma!
Senast redigerad av tryhardereminem 2018-01-19 kl. 20:20.
Citera
2018-01-19, 20:27
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Det finns gott om bevis för att det inte är ett troll i tråden, har du läst dom? Jag gav i ett inlägg ca tre sidor bak ett par exempel som INGEN lyckats ge någon alternativ förklaring till. Titta på dom och återkom är du snäll.

Vilka är dessa indicier du pratar om, kan du ge några exempel?

Jag har inte sagt att jag vet vem det är så varför ligger bevisbördan på mig? DU däremot har hävdat att det är ett troll så jag skulle vilja se lite bevis för det tack. Det enda jag sagt är att det inte är ett troll, gett exempel på varför och sen lyssnat på tystnaden från idioter som dig.

Du är en sopa, läs mer och skriv mindre innan nästa gång du får ett narcissistiskt anfall och tror att alla är intresserade av din idoti.

Påtal om Ocham, vad är den rimligaste förklaringen här egentligen? Du får motivera tack.

Nej, ingen skeptiker här kommer att försöka bevisa att inget händer. Du och dina gelikar som ska försöka bevisa att det ni påstår händer.

Ge upp med den omvända bevisbördan. Den har tjatas sen Flashbacks barndom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in