2018-01-19, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Har du hört talas om någon som dött av ME? Det har inte jag. Och om barnen nu var så sjuka att de höll på att dö, hur kommer det sig då att de gjorde framsteg i skolarbetet? Det gör man knappast om man är döende.

Vem fåglarna har sagt att det handlar om ME? Finns ingen som styrker det alls.

*Rektorn har allmänt sagt trötthet dvs inte att det är ME. Rektorn får inte lämna ut diagnos (tystnadsplikt).

*Mamman har "likeat" en organisation, en gång, som sysslar med bl.a. ME.

Thats it. Släpp ME.
Vilket Moderatorn uppmanat skribenter att göra sedan länge.
Citera
2018-01-19, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Mycket sorgligt detta.

Läste att någon var inne på scientologispåret som jag måste medge känns rätt rimligt. De tror väl i allmänhet inte på medicin och läkevård.

Det finns inget barmhärtigt i detta. Oavsett hur sjuka barnen än nu må ha varit, så har givetvis inte föräldrarna rätt att ta deras liv. Även någon som är sjuk kan ju finna en viss kvalité i vardagen.

Så låt säga dom var, skulle en scientolog välja mord/självmord före behandling med läkemedel? Hur ställer sig en scientolog till alternativ läkekonst?
Citera
2018-01-19, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allar
Jag har hört talas om det!! Dessutom väldigt nyligen. https://www.expressen.se/nyheter/sjuk-svenska-valde-att-avsluta-sitt-liv-utomlands/
Jag lever med tre kroniska sjukdomar exkl immunbristsjukdomar (2 st). Jag har ont, jag har vidriga skov, jag jobbar så gott jag kan, men skulle inte drömma att ta livet av mig. Livet har fortfarande massor att ge mig. Hade nån tyckt att jag skulle ha nackskott hade jag bedömt dessa som fullständigt borta från verkligheten.
Ingen annan kan avgöra om livet har livsglädje eller livskvalitet för en annan person. INGEN!
Citera
2018-01-19, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AncientScripture
Så låt säga dom var, skulle en scientolog välja mord/självmord före behandling med läkemedel? Hur ställer sig en scientolog till alternativ läkekonst?
https://www.scientology.org/faq/scientology-attitudes-and-practices/scientology-view-on-drugs-and-medicine.html

Psykmedicin och psykiatriker menar scientologer är ondskan personifierad.
Citera
2018-01-19, 18:58
Medlem
Föräldrarna visste att flickorna skulle hamna så småningom på ett hem och livet skulle vara en enda plåga. Alla ska vara tillsammans. Vila i frid. '
Som Jesus sade: Kasta den första stenen , oj nu glömde jag resten, nånting, "om du är oskyldig."...??
Citera
2018-01-19, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmonk
Ovanligt Ja, oexisterande nej. Men tigger generellt psykiska eller fysiska åkommor bakom och oftast en elev som vägrar gå till skolan (om inte det handlar om väldigt allvarliga fysiska problem )

Diagnoser som Asberger, Autism, ADHD m.m. kan leda til hemundervisning, I många kommuner så har inte skolan resurser att ta hand om dessa elever och då kan hemundervisning vara ett alternativ
Citera
2018-01-19, 19:00
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiljan
Vad är det som händer? Hela tråden är ju oläslig.

”Vad var det jag sa”
”Jag har rätt.”
”Du har fel”
”Mord är fel”

Oläsligt. Värre än familjeliv!
För att inte tala om fakta utan källhänvisningar. Är man inte intresserad av att uppfattas som trovärdig?
Citera
2018-01-19, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag lever med tre kroniska sjukdomar exkl immunbristsjukdomar (2 st). Jag har ont, jag har vidriga skov, jag jobbar så gott jag kan, men skulle inte drömma att ta livet av mig. Livet har fortfarande massor att ge mig. Hade nån tyckt att jag skulle ha nackskott hade jag bedömt dessa som fullständigt borta från verkligheten.
Ingen annan kan avgöra om livet har livsglädje eller livskvalitet för en annan person. INGEN!
Okej. Varför gör du det då?
Citera
2018-01-19, 19:03
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Absolut motiverar det hemundervisning under en period. Men motiverar det mord på de barn som behöver hemundervisning? Föräldrarnas drömmar krasades av barnens sjukdomar. När de insåg att dessa sjukdomar skulle begränsa föräldrarnas liv, konstant, så insåg de att deras drömmar inte skulle realiseras. Då begick de hellre självmord, avlivade barnen och hoppas på ett bättre liv efter detta. Vilket satans jävla scenario.
Haha...hm varför hakas det ideligen upp på att ”barnen” sabbar föräldrarnas ”karriärer” vad är det för idioti?
Yeah yeah...
Citera
Medlem
Citat:
Absolut motiverar det hemundervisning under en period. Men motiverar det mord på de barn som behöver hemundervisning? Föräldrarnas drömmar krasades av barnens sjukdomar. När de insåg att dessa sjukdomar skulle begränsa föräldrarnas liv, konstant, så insåg de att deras drömmar inte skulle realiseras. Då begick de hellre självmord, avlivade barnen och hoppas på ett bättre liv efter detta. Vilket satans jävla scenario.

Vi vet inte och vi kommer troligen aldrig att få veta! Beror på vilken syn man har på döden. Tror många människor med hopplösa diagnoser som leder till smärta och elände, ser döden som en befrielse och många är för dödshjälp! Det är svårt att se något levande plågas. Föräldrarna har velat rädda barnen från en plågsam meningslös tillvaro, syftet har varit gott och kärleksfullt.
Jag betraktar inte detta som mord. Jag upplever att föräldrarna försökt rädda sina barn. Vidare kanske mamman har haft cancer, vet vi inget om. Vi kan dock konkludera att familjen upplevde sin tillvaro som smärtsam och hopplös. Vem vill ta sitt liv och lämna sina barn i sticket? De valde att lämna tillsammans!
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furorem
? Jag menar nog att det är exakt vad jag gör i det jag skriver.

Jag menar vad är det du menar skolan skulle gjort en anmälan om?
Citera
2018-01-19, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
ME-sjuka blir ju som regel trötta/sjuka/sängliggande/utslagna av socialt umgänge och är ofta otroooooligt ljud och ljuskänsliga. Skolmiljön blir då en omöjlighet. Det behöver inte vara fallet.med cancersjuka.

Citat:
Ursprungligen postat av morrissey1
Har flöjt fallet lite med ett öga öppet och det hela som skett är såklart tragiskt, men det är vissa saker som är mer anmärkningsvärda än andra.

Familjen var som vi vet välbärgad och hade det gott förutom ungarnas sjukdomar. Begåvade människor som dessa kan såklart kapabla till kritisk tänkande, men samtidigt har de lättare till depressioner. Ska nog ändå väldigt mycket till för att BÅDA föräldrarna ska vara såpass nere att man kommer överens om att utplåna hela familjen för dess bästa. Otroligt mörkt. En av de hade ju bara kunnat dra och skita i allt, men man dör alltså hellre. Nattsvart utan dess like. Tills dess att annat är bevisat utesluter jag absolut inte att en av föräldrarna gjorde slag i saken själv och fejkade brevet och trodde att den gjorde det bästa för familjen. Svårt att se båda komma överens om en sådan sak.

Föräldrarna hade kunnat anställa folk för att sköta barnen så att de kunde avlastas tex assistenter. De hade ju råd med detta. Att komma till denna slutsats tyder på någon form av psykisk störning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in