Citat:
Ursprungligen postat av
adde9400
Hur pass säker är du på detta? Hoppas verkligen du har rätt..
Jag har inte läst mig in i detta specifika fallet, men att Sverige inför någon form av punktskatt/avgift för paket som bara kommer från Kina skulle gå emot "Most Favoured Nation" principen som är en av de viktigaste för WTO och hela organisationen vilar på den.
Om inte detta är tillräckligt skulle det också eventuellt vara ett brott mot "National Treatment" iochmed att Kinesiska paket skulle behandlas olikt andra länders paket.
Förmodligen går det att hitta ännu fler paragrafer som kunde gälla om man nu vill det, men dessa räcker gott nog för att Sverige ska bli rejält brända, baserat på det lilla jag kan.