Citat:
Ursprungligen postat av
mammamia6
jag har varit medlem på Fb sedan 2015, men skriver nu mitt första inlägg. Det förvånar mej att så många skribenter i denna tråd har så bråttom att döma dessa föräldrar. Inlägg där någon deklarerar att "jag har två barn och minsann aldrig skulle mörda dem" är inte bara meningslösa utan också en uppvisning i en skrämmande brist på inlevelseförmåga, respekt och empati. Ingen frisk människa skaffar rimligtvis barn för att 12-14 år senare ta livet av dem, men när livet långsamt blir så nattsvart att man inte ser någon utväg kan det omöjliga upplevas möjligt, kanske till och med som det bästa alternativet man har. Utan att ha någon kännedom om denna familj tror jag ändå att jag kan jag ändå förstå att föräldrarnas beslut att tillsammans utplåna hela sin familj är inget beslut de tagit över en fika. Det är sorgligt att deras liv varit så eländigt och svart att de valt denna utväg. Men säkert inte obegripligt för dem som kände dem.
Vi vet inget. Blir trött på skribenter som har så bråttom att skrika mördare åt höger och vänster.
Så kloka ord du skriver... det har tidvis varit en mara härinne att läsa stupida, långsökta, orealistiska teorier och framför allt en massa trams och en massa förståsigpåare utan någon som helst insikt i mänsklig ohälsa, psykiskt och fysiskt.
Dagens information om föräldrarnas gemensamma sak visar en oerhörd tragedi och familjekatastrof. Nu är det dags att börja acceptera och till och med respektera föräldrarnas outgrundliga men faktiska förhållningssätt. Suicid har många ansikten, detta är extremt men säkert inte unikt.