2018-01-19, 13:00
Medlem
Nov3mber.

Jag beklagar sorgen. Verkligen. Jag förstår hur det kan vara att förlora en vän som blir omtalad och spekulerad om på liknande sätt. Mitt råd är att du behöver fokusera på dina vänner och bekanta istället för att försöka försvara och hitta svar om din vän bland trollen här. Sörj nu så du kan skratta åt era minnen senare utan att det känns som hjärtat krackelerar varje gång tankarna kommer, det är svårt men viktigt.
Kram.
Citera
2018-01-19, 13:03
Medlem
Ingen som kommenterat på GT:s senaste utveckling? Att han strukit runt med mörk parkas med uppdragen krage i motionsspåret och sett allmänt creepy ut? Samt att polisen inte vill kommentera kontakt mellan MGM och psykiatrin - "det är känsligt". Utesluter för övrigt påkörningsteorin samt reducerar sannolikheten för olycksspår överlag.

Vet ej vem han är men skulle inte förvåna mig ett dugg om han använt narkotika och varit deprimerad. Typ rökt joppar på sin gamla skolgård med kompisarna, kanske tagit tjack på helgkvällar, varit en "chill dude". Samtidigt kanske djupt deprimerad och missnöjd med sin situation, skittarg på alla torra BUP-tanter och grå myndighetstyper och helt enkelt bestämt sig för att hämnas på den tråkiga världen. Göra något helt flippat. På riktigt.

Tror inte på sexuellt motiv i detta fall. Snarare något i stil med "skolskjutningsmotiv", en arg, frustrerad ung man. Det är väl det jag misstänker att gärningsmannaprofilen också kommit fram till (+ signalement). Tydligen låg han och sov när polisen kom för att topsa honom, ett faktum jag tycker talar för detta.

Och även strypningsmetoden, det som troligtvis har varit det avgörande beviset tyder på någon form av strypsnara. Han har nog planerat detta. Varför skulle en annars till synes normal 20-åring dra runt själv i ett regningt motionspår med parkas och se otäck ut?

Edit: preventivt meddelande för er som tycker att motivspekulation är otetiskt: jag använder inga källor utöver massmedier och hänger inte ut MGM eller anhöriga. Motiv är dessutom högst relevant i denna typ av fall för att förhindra framtida dåd.
Senast redigerad av EnRedigKarl 2018-01-19 kl. 13:06.
Citera
2018-01-19, 13:08
Bannlyst
Kanske hörde han röster eller något. Märkligt fall. Hoppas att han funnit frid iaf.
Citera
2018-01-19, 13:11
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nov3mber
Missade detta, ursäkta mig. Så jävla typiskt flashback asså, inte konstigt om han kanske blev ännu mer nervös och mådde ännu sämre när hans uppgifter läckt ut.

Nu var ju han redan död då

Men så fruktansvärt synd det hade varit om han hade levt va? Måste ha varit jättejobbigt för honom att folk ska snacka om honom och gå ut med hans namn.

Nu har ju han kallblodigt mördat en oskyldig kvinna och så, men han kanske bara mådde dåligt, stackarn.

Nej, namn och bild ska spridas på den här äckliga horungen, som tar livet av sig som en riktig fegis när han ska få stå till svars för vad han har gjort.
Citera
2018-01-19, 13:13
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie
Kanske hörde han röster eller något. Märkligt fall. Hoppas att han funnit frid iaf.

Hoppas att han har funnit frid? Hade du sagt samma sak om han hade mördat din mamma?
Citera
2018-01-19, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Hoppas att han har funnit frid? Hade du sagt samma sak om han hade mördat din mamma?

Jag tror att en person som gör något sådant här mår mycket dåligt och inte är vid sina sinnens fulla bruk. Det rättfärdigar inte handlingen som naturligtvis är helt förkastlig.
Citera
2018-01-19, 13:16
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Nu var ju han redan död då

Men så fruktansvärt synd det hade varit om han hade levt va? Måste ha varit jättejobbigt för honom att folk ska snacka om honom och gå ut med hans namn.

Nu har ju han kallblodigt mördat en oskyldig kvinna och så, men han kanske bara mådde dåligt, stackarn.

Nej, namn och bild ska spridas på den här äckliga horungen, som tar livet av sig som en riktig fegis när han ska få stå till svars för vad han har gjort.

Passa dig för vad du kallar människor. Bara för att personen är avliden betyder det inte att det är fritt fram att förtala honom. Du vet lika lite som någon annan här om han som hängs ut faktiskt mördat LH.
Citera
2018-01-19, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nov3mber
Alltså ursäkta, men vem fan har sagt att det skulle vara ett misslyckat våldtäktsförsök? Det finns INGET säkert motiv just nu, ingen dödsorsak som blivit offentlig och INGET som förklarar VARFÖR eller VAD som hände. Du kan spekulera bäst fan du vill, precis som alla rasister som tidigare i tråden var helt säkra på att personen som gjort det hade utländsk bakgrund.

Detta är intressant vi vet ju faktiskt inte vad som har hänt mer än att hon är mördad och gm är identifierad
Stypning är det officiellt byxorna grejen eller var inte det nåns farmor som sa detta
Rätta mig
Citera
2018-01-19, 13:20
Medlem
Är inte ett möjligt motiv att han mådde dåligt över mammans död, kände att allt var så orättvist, och valde att ta livet av någon annans mamma?
Citera
2018-01-19, 13:24
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Passa dig för vad du kallar människor. Bara för att personen är avliden betyder det inte att det är fritt fram att förtala honom. Du vet lika lite som någon annan här om han som hängs ut faktiskt mördat LH.

Du tvivlar alltså på att det ska vara han som har gjort det?

Men vad är det med folk egentligen? Nu kommer det mest en massa meddelanden om hur synd det är om honom... han måste ha mått så dåligt och bla bla bla

Det är väl klart att han har mått dåligt... det gjorde han som ströp Ida i motionsspåret i Upplands Väsby oxå... Hur synd är det om den stackarn då?

Tänk istället på hur det måste ha varit för Liselotte sina sista minuter i livet, när hon förstod att hon kommer att dö, när hon antagligen tänkte på sin familj som hon aldrig ska få se igen... Hur tror ni att hon mådde då?

Är det någon som jag hoppas har fått frid nu, så är det hon.
Citera
2018-01-19, 13:27
Medlem
Hur bodde han
Vad jobba han med
Syskon
Intressen
Osv
Citera
2018-01-19, 13:50
Medlem
Det finns ett flertal aspekter på detta ... att handlingen är ofösvarbar är nog det enda vi är överens om ... det här och liknande handlingar/dåd utförs av SJUKA människor... i mina ögon är det samhället som har brustit vilket möjligort denna handling.. och att det handlar om en sjukdom /stört beteende kategoriseras enkelt med att ingen "frisk" människa dödar en annan människa... Har man såna tankar och omsätter dom "irl" är man helt enkelt inte frisk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in