2018-01-19, 13:11
Medlem
Fy, så hemskt. Man undrar vad som har hänt för att någon ska kunna ta upp ämnet utan att den andra partnern flyr. Att en person är redo att ta livet av sina barn händer, men att båda föräldrarna är med på det förstår jag inte.
Citera
Medlem
Overminds avatar
Sjukt... Föräldrarna dödade sina barn.. Vad fan led dem av då??? Skelettcancer?? Föräldrarna brinner säkerligen i helvetet just när jag skriver denna kommentar. Men gud vad hemskt.
Citera
Medlem
afKnollentotts avatar
Skam går på torra land. Tjänstemännen på kommunen klarade sig - igen. Medlemmar i ryggdunkarklubben slår sig trötta. Mord ursäktas med avskedsbrev. Var ska detta sluta ? Vem, från kommunen lyckades plantera brevet ?..................
Citera
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det kan inte vara så att mannen tvingade hustrun att skriva under? Hade det varit annat än ME/CSF hade det varit mer trovärdigt. Och att barnen verkat sjuka för omgivningen också. Han har iaf velat att omgivningen skulle tro att hela hans familj i princip var döende. Möjligen trodde han det själv men jag tvivlar tyvärr. Och det kommer aldrig att ges en förklaring.

Så du tror helt enkelt polisen chansat på att det är så? Knappast
Citera
Medlem
Memmajemmas avatar
Fy fan vilka vidriga föräldrar! Finns familjer med mycket sjukare barn, tex cancer och funktionsnedsättningar. Inte mördar de barnen för det.

Fegt att sen begå självmord för att slippa straff. De var väl inte nöjda med livet eftersom barnen inte var ”perfekta”. Usch mår illa över hela händelsen.
Citera
Medlem
jag har varit medlem på Fb sedan 2015, men skriver nu mitt första inlägg. Det förvånar mej att så många skribenter i denna tråd har så bråttom att döma dessa föräldrar. Inlägg där någon deklarerar att "jag har två barn och minsann aldrig skulle mörda dem" är inte bara meningslösa utan också en uppvisning i en skrämmande brist på inlevelseförmåga, respekt och empati. Ingen frisk människa skaffar rimligtvis barn för att 12-14 år senare ta livet av dem, men när livet långsamt blir så nattsvart att man inte ser någon utväg kan det omöjliga upplevas möjligt, kanske till och med som det bästa alternativet man har. Utan att ha någon kännedom om denna familj tror jag ändå att jag kan jag ändå förstå att föräldrarnas beslut att tillsammans utplåna hela sin familj är inget beslut de tagit över en fika. Det är sorgligt att deras liv varit så eländigt och svart att de valt denna utväg. Men säkert inte obegripligt för dem som kände dem.
Vi vet inget. Blir trött på skribenter som har så bråttom att skrika mördare åt höger och vänster.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElsaLisa
Alltså detta är ju helt ofattbart, hur kommer man ens in på att disskutera om man ska livet av sina barn, sitter man vid köksbordet på kvällen och säger, hörru, ska vi inte döda ungarna när dom ändå är så sjuka o sen ta livet av oss själva? Så sjukt att tänka på hur man kommer fram till det beslutet tillsammans.

Här är också ett exempel på bristande empati. Det här är naturligtvis inget som förhandlades vid köksbordet en kväll. Det är förmodligen en lång process/lidande som brutit ner psyket hos föräldrarna. Ingen var nog riktigt redig den senaste tiden och vid själva beslutet.
Citera
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Dagens nyhet ger mig ett lugn. Ingen fick en knäpp och mördade familjen i affekt utan med stor sannolikhet dog de lugnt och fridfullt.

Må dem vila i frid och jag önskar deras efterlevande familj får ro i själen.

Familjen är friska och glada tillsammans i en annan värld nu! ❤️
De mördade familjen i en utdragen affekt. Det är så vidrigt hur de tillsammans har bestämt sig för att agera bödel. De måste ha fått sina huvuden förvridna av någon sekt, som anser att sjukdom inte ger ett värdigt liv.
Citera
2018-01-19, 13:12
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacEbola
Faran med att belysa sådana här händelser är att personer som funderat på suicid och eller familicid kanske tar steget över tröskeln och verkställer.

Ja det är orsaken att vi inte fått information förrän nu och resten dröjer. 2 dagar innan var det en kvinna som tog självmord på en klinik (assisterat). Undra om det kan ha något löst samband med föräldrarnas beslut.

Oerhört tragiskt att inte se någon utväg. Mina tankar går till de anhöriga och vänner. RIP
Citera
Medlem
[quote=adina|62961223]
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
År 2016 fanns plan på visst deltagande i skolan och att få behörighet till gymnasiet nu är det nästan 2 år senare så det är inte omöjligt att det som troddes vara möjligt då inte fanns en chans till. Det finns sjukdomar som har ett eskalerande förlopp där förmåga efter förmåga försvinner på samma sätt som vid ALS.

Ja det var säkert så att föräldrarna hade gett upp hoppet om förbättring. Flickorna blev bara allt sämre. Vi vet inte alls vad de led av och det är inte ens säkert att familjen visste det. Men någonting var det ju uppenbarligen och det var säkerligen progressivt.
Inte heller vet vi hur mycket barnen led av sin sjukdom, men om föräldrarna gjorde detta så kan man i alla fall anta att det var ett stort lidande för både barn och föräldrar. Ett lidande son inte hade något slut innan döden.
Citera
Medlem
Sameshs avatar
Har det blivit känt vad för sjukdom(ar) barnen led av?, försöker bara förstå föräldrarnas resonemang i det hela.
Citera
2018-01-19, 13:13
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det kan inte vara så att mannen tvingade hustrun att skriva under? Hade det varit annat än ME/CSF hade det varit mer trovärdigt. Och att barnen verkat sjuka för omgivningen också. Han har iaf velat att omgivningen skulle tro att hela hans familj i princip var döende. Möjligen trodde han det själv men jag tvivlar tyvärr. Och det kommer aldrig att ges en förklaring.

Han kan ha tvingat henne i en galen situation eller fått en påskrift på ett blankt papper. Var det en skrivare som skrev ut eller handskrivet, om så - av vem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in