2018-01-19, 01:23
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Finns det något som tyder på att brottsoffret haft något med moderns död eller familjens ekonomi att göra. Polisen säger att det inte finns någon koppling mellan BO och MGM men det kanske går långt tillbaka?
Citera
2018-01-19, 01:26
Medlem
Jag har inget motiv till mordet men jag tror det är slumpmässigt ändå och i stundens hetta.

Men efter mordet måste han hållit rejält tyst om detta och hoppas mordet blir olöst. Han kommer ha detta på sitt samvete resten av livet, men det får inte komma ut och han vill inte åka in.

Han får ett SMS om topsning. Antingen har han bytt nummer eller så läser han det och hoppas det rinner ut i sanden. Han är odömd och kanske kommer de inte och hämtar han pga det.

När polisen kommer och knackar på dörren vet han vad det handlar om och spelet är slut. Han har fått SMSet eller vet att det masstopsas. Det bästa i denna hemska stund sker att det bara är en topsning. Inget gripande. Han vet att om han vägrar så kommer han gripas och de kommer ändå få hans DNA. Så han är samarbetsvillig för att komma ifrån polisen för stunden. Han vet dock att spelet är slut nu. Kanske går han in på nätet och kollar hur lång tid det tar innan resultat vilket är ett par dagar.

Här har han 3 alternativ:

1. Dra utomlands
2. Ta straffet och skammen
3. Självmord.

Dra utomlands kanske inte är ett alternativ. Saknar pass, pengar osv.
Att ta straffet är inget han vill. Denna motgång tillsammans med mammans död är för mycket.
Då återstår självmord. Han har mått dåligt länge och det kommer bara bli värre nu. Det är dags att avsluta detta nu. Han vet att polisen kommer knacka på dörren på torsdagen eller fredagen för att hämta en mördare som kommer sitta inne 8-12 år så han tar livet av sig på onsdagskvällen. Måste haft en jävla ångest mellan topsningen och självmordet.
Citera
2018-01-19, 02:03
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Om det stämmer ang drogproblematik, kan det vara så att han rökte under en promenad i motionsspåret och blev upptäckt av BO? Alternativt tappade droger när han fipplade med mobil i ficka eller liknande. Sistnämnda vet jag personligen har hänt någon. Men omgivningen skrattade då åt denne som tog det hela med ro.

Det är det enda motivet jag kan komma på, men kan säkerligen vara något vi inte ens förstår oss på också, som bara fanns i hans psyke.
Citera
2018-01-19, 02:09
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima
Om det stämmer ang drogproblematik, kan det vara så att han rökte under en promenad i motionsspåret och blev upptäckt av BO? Alternativt tappade droger när han fipplade med mobil i ficka eller liknande. Sistnämnda vet jag personligen har hänt någon. Men omgivningen skrattade då åt denne som tog det hela med ro.

Det är det enda motivet jag kan komma på, men kan säkerligen vara något vi inte ens förstår oss på också, som bara fanns i hans psyke.

Om man röker är det omöjligt att slåss, än mindre att döda någon. Troligare är det väl att han var dunderflöddrad för att lindra ångesten relaterad till skulderna osv och därav gick lös helt. Fatta vilken ångest att få reda på vad man gjort när man nyktrar till.
Citera
2018-01-19, 02:11
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
En trasig själ som mått dåligt sedan sin mors bortgång för flera år sen. En person som aldrig riktigt fått den hjälp han behövde. Uppenbarligen slog det tillslut slint.

Någon kvinna med samma efternamn i passande ålder har inte dött fram till 2013.
Då är "flera år sen" från 2014 och framåt.
Citera
2018-01-19, 02:12
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Om man röker är det omöjligt att slåss, än mindre att döda någon. Troligare är det väl att han var dunderflöddrad för att lindra ångesten relaterad till skulderna osv och därav gick lös helt. Fatta vilken ångest att få reda på vad man gjort när man nyktrar till.

Det är inte omöjligt att slåss på Cannabis. Det går i allra högsta grad. Men absolut kan han ha varit flöddrad. Det kan även vara en kombination utav detta.

Jag har svårt att se att man skulle döda någon på grund utav att bli påkommen med knark. Men å andra sidan har jag svårt att se att man kan döda någon ö.h.t.
Citera
2018-01-19, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokes-Lets-go
Du är ju helt jävla off.

Är det sexrelaterat ska jag äta upp min katt.

Att hans DNA återfanns på brottsplatsen pekar mot att det rör sig om en impulshandling, eller kanske till och med ett sexualbrott.
Citera
2018-01-19, 02:17
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima
Det är inte omöjligt att slåss på Cannabis. Det går i allra högsta grad. Men absolut kan han ha varit flöddrad. Det kan även vara en kombination utav detta.

Jag har svårt att se att man skulle döda någon på grund utav att bli påkommen med knark. Men å andra sidan har jag svårt att se att man kan döda någon ö.h.t.

Det är klart att det inte är omöjligt, men det är inte direkt så att man blir taggad på att slåss av brass liksom. Är man i hans situation så är nog inte brass attraktivt öht, flödder däremot skulle ju hjälpa oerhört med ångesten man brottas med så det känns troligare.
Citera
2018-01-19, 02:24
Medlem
Vallasands avatar
Vem var det som greps på fredagen efter mordet? Var det LG?
Citera
2018-01-19, 03:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentOkeke
Att hans DNA återfanns på brottsplatsen pekar mot att det rör sig om en impulshandling, eller kanske till och med ett sexualbrott.

Nja han kan ha spottat satkärringen i ansiktet när hon jävlades om att dom körde rally.
Citera
2018-01-19, 04:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Vem var det som greps på fredagen efter mordet? Var det LG?

Nä.
Citera
2018-01-19, 04:27
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentOkeke

Gissar på sexualbrott i detta fall. Han var säkerligen dock lite halv impotent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in