Citat:
Ursprungligen postat av
Gurjon
Nej risken finns väl men tro mig. Om de 50-200 mest brottsaktiva och våldsamma i gängmiljö försvinner på ett år. Tomrummet hinner absolut inte fyllas upp sålänge polisen fortsätter att vara aktiv, dock behöver de inte ens vara lika aktiva som idag då heller.
Det tar lååång tid att bli riktigt störd, känslokall och kapabel till att avrätta folk för skitsaker.
Likväl som det tar lååång tid att utbilda sig till civilingenjör eller annan likvärdig utbildning för att fylla tomrummet om tex merparten av alla ingenjörer försvann över en natt.
Nu kommer min tanke aldrig ske då antalet mördade är alldeles för få men teoretiskt måste detta vara mest effektiva metoden.
För att inte nämna militären som jag till och från flaggat för i drygt ett år nu. Det är (enda?) sista vägen att gå om man vill försöka återta kontrollen i vissa kommuner/stadsdelar/områden.
Allt som behövs är en pistol och lite flödder. Vågar säga att det är enklare att komma över än att utbilda sig till civilingenjör. Dom här grabbarna har tyckt att det är skitfräsigt att vara gangster sen barnsben, så det är nog inga problem att hitta folk som är villiga att skjuta.