2018-01-18, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Jag håller med om allt det där.

På sin tid var han mästare på att få kommunister att inse att det är en omöjlig ekvation att införa ”demokratisk kommunism”, han vred huvudet rätt på många SKP-are och FNL-anhängare

Ja, han var fruktad av dessa vänsterextrema, och många av dom darrade av frustration och ilska, över att inte kunna bemöta honom, när han läst lusen av dom!

Han hade gjort processen kort, med dagens Nordkoreavänner!
Citera
2018-01-18, 20:25
Medlem
Undra vad NK har på gång med dessa övningar

https://www.express.co.uk/news/world/906388/north-korea-photos-war-military-drills-south-korea-olympics
Citera
2018-01-18, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Undra vad NK har på gång med dessa övningar

https://www.express.co.uk/news/world/906388/north-korea-photos-war-military-drills-south-korea-olympics

Kim skall tydligen hålla en "Jätteparad" (Militär) för att fira OS-deltagandet bland annat.

Något annat, som t ex starta någon form av militär aktion mot Syd eller någon allierad, ser jag inte som realistiskt, i dagsläget.
Citera
2018-01-18, 20:48
Medlem
Just OS skulle kunna vara en täckmantel för att få hem icke-militära amerikaner utan att det märks mitt ibland besökare.

Fast det kanske märks ändå, det finns säkert underrättelser som berättar om något sådant skulle ske.
Citera
2018-01-18, 21:09
Medlem
Citat:
Just OS skulle kunna vara en täckmantel för att få hem icke-militära amerikaner utan att det märks mitt ibland besökare.

Fast det kanske märks ändå, det finns säkert underrättelser som berättar om något sådant skulle ske.

Jag är inte med riktigt här, hur tänker Du?

Att de som sitter i Nordkoreanskt fängelse skulle släppas på detta sätt eller?
Citera
2018-01-18, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Jag är inte med riktigt här, hur tänker Du?

Att de som sitter i Nordkoreanskt fängelse skulle släppas på detta sätt eller?

Nä, alltså, "experterna" säger att Usa inte kommer att attackera förrän de tömt sydkorea på amerikaner, gissningsvis familjer och anhöriga till amerikanska militärer i landet.
Citera
2018-01-18, 21:16
Medlem
Citat:

Om Du syftar på civila Amerikaner i Sydkorea, så vad skulle anledningen vara att "Få hem dom" via en OS-trupp vara, dom kan ju resa fritt som dom vill?
Citera
2018-01-18, 21:27
Medlem
Citat:
Om Du syftar på civila Amerikaner i Sydkorea, så vad skulle anledningen vara att "Få hem dom" via en OS-trupp vara, dom kan ju resa fritt som dom vill?

Jo absolut, tänkte mest på att Usa skulle få hem de i smyg utan att det märks att de faktiskt är evakuerade.
Och det i kombination med de ytterligare militära förstärkningar vara så redo som man behöver för att kunna attackera när man vill.

Men som sagt, det är nog lite långsökt att det skulle kunna ske utan att det märks. Usa vill ju gärna visa vad man gör för militära förberedelser i avskräckande syfte och en evakuering av civila är ju faktiskt en förberedelse.
Citera
2018-01-18, 21:41
Medlem
Citat:
Jo absolut, tänkte mest på att Usa skulle få hem de i smyg utan att det märks att de faktiskt är evakuerade.
Och det i kombination med de ytterligare militära förstärkningar vara så redo som man behöver för att kunna attackera när man vill.

Men som sagt, det är nog lite långsökt att det skulle kunna ske utan att det märks. Usa vill ju gärna visa vad man gör för militära förberedelser i avskräckande syfte och en evakuering av civila är ju faktiskt en förberedelse.

Nu är jag med Dig, ok.

USA har ca 29.000 st militär operativ personal i Sydkorea.
En större minskning är svår att dölja, om man nu väljer att göra detta.

Att göra PsyOps av det, är en annan sak, det kan t ex vara att SÄGA att man evakuerar eller har evakuerat X antal, men själva verket har X antal kvar.

Ingen vet exakt idag hur många som de facto är kvar men förmodligen de flesta, då flyget är kvar och "Viss specialpersonal" för att färdigställa "Nya" installationer.
Citera
2018-01-19, 00:46
Medlem
https://www.nknews.org/2018/01/north-korea-to-host-military-events-possible-parade-on-eve-of-winter-olympics/
Citat:
Kim skall tydligen hålla en "Jätteparad" (Militär) för att fira OS-deltagandet bland annat.

Något annat, som t ex starta någon form av militär aktion mot Syd eller någon allierad, ser jag inte som realistiskt, i dagsläget.

Det är 70 års dagen av NK arme. Men NK brukar ej ha parader i Feb, för kallt. https://www.nknews.org/2018/01/north-korea-to-host-military-events-possible-parade-on-eve-of-winter-olympics/

Samtidigt ökar USA sn militära kapacitet, fler bombplan.

https://www.military.com/daily-news/2018/01/15/us-moves-ships-bombers-toward-korea-ahead-olympics.html
Citera
2018-01-19, 01:26
Medlem
Kumabjorns avatar
Från Kadena (KAB) avgår dagligen numera två AWACS en tidigt på morgonen och en framåt sena eftermiddagen. Det har flugit in en hel del bombplan, anmärkningsvärt då det mest är jaktplan, transportplan och AWACS som lyfter och landar där.

Hur det är att leva på Okinawa i väntan på atomkriget kan läsa mer här.
Citera
2018-01-19, 02:54
Medlem
Citat:
Intressant!

Det måste ha gått mig helt förbi, och jag kan inte finna någonstans, att " Övriga länder i regionen" "Börjar tröttna på USA", snarare är väl förhållandet det motsatta, banden mellan de allierade stärks ju ytterligare för varje dag.
Och Kina är ju bara en allierad till Nordkorea i teorin idag, inte i praktiken.

Dessutom kommer allt fler tydliga signaler inifrån Kina, som avslöjar att Kineserna verkligen ogillar Kim och regimen där, dom vill helst bara bli av med eländet.

Ryssland, vet vi ju, "Tisslar och Tasslar" i kulisserna, och intrigerar efter bästa förmåga.
Skulle väl möjligtvis vara Ryssland då, men då påståendet är i pluralis, så måste det vara fler, så vilka är det?

Det kan inte vara Laos, dom närmar sig Sydkorea allt mer.
Det kan inte vara Burma, Samma utveckling där.
Det kan inte vara Vietnam, dom är "Pissesura", på Nordkorea idag.
Det kan inte vara Taiwan, självklart.
Det kan inte vara Fillipinerna, dom står bakom sanktionerna.

Mongoliet kanske?

Dessutom stärker NZ och AUS sina band i periferin, och samarbetet framförallt med Japan.

Nej, det där låter mycket dåligt underbyggt och okunnigt. Stämmer ej!

Toppnyhet i Kina. Från en internationell gallup. Frågan var vad tycker du om USA, Kina, Tyskland och Ryssland.
Tyskland fick högst approval, medan USA fick mycket dåligt i Mexiko, Kanada, Japan, Nya Zeeland och Australien. Även om regimerna i dessa länder stödjer USA så gillar inte befolkningen Trump regimen.

Overall, only 30 percent in Asia approved of US leadership while 32 percent approved of China's leadership. The US disapproval rating in the region of 39 percent is higher than China's 31 percent.
In some US security allies in Asia – New Zealand, Australia and Singapore – the US approval ratings dropped to new record lows in 2017, a decline of more than 30 points. Japan, South Korea and the Philippines also saw double-digit declines.

http://usa.chinadaily.com.cn/a/201801/19/WS5a6101d3a3106e7dcc135265.html
Senast redigerad av svensk0kina 2018-01-19 kl. 03:40. Anledning: tillagg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in