2018-01-18, 22:24
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analkanal
Som jag redan har sagt tidigare så har det inte bott någon kändis där tidigare, utan det är författarinnan Sofia Åkermans barndomshem. Som hon bodde i innan hon blev "känd". Skulle det bott någon kändes dessförinnan, tror du?

Spelar ingen roll vem som bott där innan. Staketet är inte nytt, titta på trät och mögelpåväxten. Att sedan staketet är någorlunda högt är inget konstigt alls. Husen på gatan ligger tätt detta är dessutom en hörntomt med full insyn. Absolut inget konstigt med att man vill ha lite insynsskydd
Citera
2018-01-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fast med det menar polisen att alla fall med familjemord samt självmord är unika. Så det ska inte läggas något sk extra på den biten. Dessutom kan man visst ha teorier, men man ska också vara förberedd på att ifrågasättas för det är liksom lite väl mycket som inte stämmer med vissa av teorierna. Fakta avgör alltid i sista änden och då menar jag verifierbar fakta från polis, åklagare, rättsmedicin, osv. Inte fantasifoster i utan verkligheten.

Om du anser att allt som inte kommer ifrån det du kallar verifierbara källor saknar vikt, varför är du här?
Citera
2018-01-18, 22:25
Medlem
Tidigt i tråden skrev en om att pappan hittades hängd och resten döda. Denna skribenten har bra koll och alltid rätt i alla trådar jag läst om speciellt Malmö med omnejd. För mig finns inget att tvivla på dennes inlägg.

Det här med samförstånd behöver ju inte vara att det på en specifik tidpunkt suttit ner och bestämt detta. Det kan ju vara så att frun upprepade gånger sagt att hon inte orkar längre och vill dö. Tänk att höra detta dagligen från den man älskar. Man är helt maktlöst.
Planket är inte nytt och inget konstigt alls. När man bor så tätt vill man ha insynsskydd.
Vården i Bjärred har blivit kass sen de växte ( Sundets Läkargrupp) har väl inget med detta att göra kanske. Har själv haft 2 telefontider från min läkare som denne bommat och ingen återkoppling.

Mycket osmakligt med glada smileys.
Citera
2018-01-18, 22:26
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Hur kan man vara säker på att det är GM som hittats i huset? Nyfiken på beviset för det.

Citat:
Ursprungligen postat av Gixanlixan
Det svaret kommer du att få förr eller senare. Jag kan dessvärre inte skriva mer detaljerat då jag kommer röja min källa, tyvärr.
Ja du Gixanlixan, hittills har du inte lämnat någon info som inte har traderats i tråden innan, så du kan vara säker på att inte ha röjt någon källa genom att påstå det vara absolut sant, att pappan hittats hängd och de andra nerbäddade i sina sängar.
För att (åtminstone) jag skulle köpa din info rakt av, hade jag gärna sett att du kommit med något litet mer än vad som redan avhandlats nästan så det blivit en trådsanning.

Jag utesluter inte att det är precis så, att pappan hittats hängd och de andra nerbäddade i sina sängar. Jag misstror dig inte bara för att. Du kan mycket väl vara hur seriös som helst. Flera andra användare som framstår som seriösa har också hävdat detta, liksom att de fått det från säker källa.

Men jag har ändå två invändningar:
1. Den "säkra källan" kan vara desinformerad.
2. Om det är så, att pappan hittats hängd och de andra nerbäddade i sina sängar, så vore det ett nog så gott belägg för att GM finns inom kretsen i "det slutna rummet". Där svävar du dock på målet vilket jag tycker är lite märkligt. Svaret finns ju just i detta.

Visst, det verkar troligt att det är så när många har vittnat om samma sak. Då återstår ju mysteriet varför det hände. Det kanske vi däremot aldrig får reda på, även om polisen sagt att man har gjort fynd som indikerar vad som är bakgrunden till detta hemska brott.
Citera
2018-01-18, 22:29
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gixanlixan
Finns ingen anledning för mig att vara någon slags gengångare. Registrerade mig på sidan för att jag ville dela med mig av information från säker källa.
Det enda jag kan berätta är det jag vet, resten får man så småningom veta ändå - jag är inget troll.
Däremot spelar det mig ingen roll om vad ni tror eller inte.
Och det är precis som jag skriver. Eftersom ingen GM finns i livet så kommer fallet att läggas ner. Dock behöver man veta ordningen på de avlidna för att kunna stänga, och för att ge svar åt anhöriga.
Fortsätt ni spekulera i era teorier så länge

Normalt brukar man säga "skjut inte budbäraren" men väldigt många här inne har missuppfattat detta och istället lever efter "skjut budbäraren" gärna genom att vara så otacksam och otrevlig som möjligt. Vilket resulterat i att vi som faktiskt gärna läser dessa inlägg som sägs komma från säkra källor missar vidare information pga det är fan inte kul att komma med info för att bli skjuten.
Citera
2018-01-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Spelar ingen roll vem som bott där innan. Staketet är inte nytt, titta på trät och mögelpåväxten. Att sedan staketet är någorlunda högt är inget konstigt alls. Husen på gatan ligger tätt detta är dessutom en hörntomt med full insyn. Absolut inget konstigt med att man vill ha lite insynsskydd
Jag byggde högt plank i somras pga insynsskydd så sant, inget konstigt. Gammalt är det ickså och likadana kärl utan småbarn med blöjor, som någon tyckte var konstigt.
Citera
2018-01-18, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ångest och depression är förvisso som börsvärde, den inprisar nedgången ett halvår i förväg.

Oh no, då kommer jag må fruktansvärt framåt juli .

Skämt åsido, att döda sin familj...det räcker ej med ångest o depression o kroniskt trötthetssyndrom, tror jag. Man måste bli hotad till sin själva persona, till sitt innersta väsen, att något fantastiskt man byggt upp med notorisk skicklighet under 20 år riskerar att rasa samman, att man får hela sitt liv o sin karriär hotad o tillintetgjord, av sin egen familj. Då kanske man gör det, om man har psykopatisk läggning.
Citera
2018-01-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchwedenFreund
Hejsan alla! Alltsá kusinen L.H skrev pá Facebook att báda barnen(hennes kusiner) hade en sjukdom. Tyvärr har hon raderat inlägget nu sá jag kan ej kopiera inlägget mer

Det kanske är hennes föräldrar som ingripit för att skydda sin dotters integritet. Två döda barn är illa nog.
Citera
2018-01-18, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umberto72

Skämt åsido, att döda sin familj...det räcker ej med ångest o depression o kroniskt trötthetssyndrom, tror jag. Man måste bli hotad till sin själva persona, till sitt innersta väsen, att något fantastiskt man byggt upp med notorisk skicklighet under 20 år riskerar att rasa samman, att man får hela sitt liv o sin karriär hotad o tillintetgjord, av sin egen familj. Då kanske man gör det, om man har psykopatisk läggning.

Nej om han inte brydde sig om sin familj så borde han ha begärt skilsmässa, eller i alla fall flyttat till eget boende. Att han stannade hos dem till slutet tyder på att han hade känslor för dem. Dessutom är det osannolikt att en riktig psykopat skulle begå självmord. Han skulle ha arrangerat det så att det såg ut som att mamman hade dödat barnen och att han var tvungen att döda henne för att försöka rädda barnen.
Citera
2018-01-18, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umberto72

Först var jag totalt chockad över tanken på att båda föräldrarna gjort detta tillsammans och sen försökte jag begripa vad som kunde ha lett dom till att passera så många gränser. Tre fall av dödlig sjukdom i familjen skulle kunna förklara det till viss del tycker jag. Men det verkar ju inte ha varit tre stycken dödssjuka personer som dog utan tre relativt eller helt friska som blev mördade... Varför skulle OH mörda familjen och ta livet av sig? Vad tror ni var hans motiv eller vad triggade honom? Eller finns sanningen på ngt sätt någonstans emellan dessa två scenarion?
Citera
2018-01-18, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Analkanal
Som jag redan har sagt tidigare så har det inte bott någon kändis där tidigare, utan det är författarinnan Sofia Åkermans barndomshem. Som hon bodde i innan hon blev "känd". Skulle det bott någon kändes dessförinnan, tror du?

Ursäkta.... men, vem är hon ?
Citera
2018-01-18, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Naturligtvis skulle det ge gm:s version men det skulle det ge en inblick i hur hen tänkte. Jag tvivlar på att man skulle ljuga i ett avskedsbrev för att få det att låta bättre.

Det är ju omöjligt att säga. Gm kan vara brutalt ärlig eller brutalt oärlig. Ingen kan fråga sen hur det egentligen ligger till. Med tanke på anhöriga och vänner kanske man skulle lämna en snyggare version av verkligenheten, för kvarlevandes skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in