2018-01-06, 13:25
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edfuck
Kul att man snubblade förbi din träningsjournal! Får mig att bli ännu mer taggad att börja med thaiboxning när mitt jäkla knä har läkt...
Man känner sig vilse på gymmet, kör på ett push/pull/legs schema nu som man bara hatar men är det enda jag kan göra nu.
Man vet ju att det inte kommer hjälpa så mycket med styrketräningen när man kommer tillbaka till Augusti-starten

Hoppas kroppen är läkt sen cykelolyckan och lycka till i fortsättningen!

Tackar, tycker det är svårt att hitta ett format för loggen. Är ju inte lätt att mäta framgången på samma sätt som i gymmet.
Vad har du gjort med knäet om man får fråga? Kan du få in någon konditionsträning innan starten?
”017 var ett skitår, jag hade så mycket skador som jag inte har delat med mig av. Nu satsar vi stenhårt på 2018 och jag hoppas att jag får läsa om dina bravader i ringen snarast
Citera
2018-01-06, 17:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Tackar, tycker det är svårt att hitta ett format för loggen. Är ju inte lätt att mäta framgången på samma sätt som i gymmet.
Vad har du gjort med knäet om man får fråga? Kan du få in någon konditionsträning innan starten?
”017 var ett skitår, jag hade så mycket skador som jag inte har delat med mig av. Nu satsar vi stenhårt på 2018 och jag hoppas att jag får läsa om dina bravader i ringen snarast

Tycker du gör det otroligt bra! Förstår att det hade underlättat med ett bättre format.

Arbetsskada, jobbar inom bygg. Blöt stege och missade fotnedsättningen som slutade med att det small till i knät så ett ligament gick av.
Visserligen 8 månader sen operation men knät har inte reagerat så bra när jag med min sjukgymnast har stregrat träningen. Jag vill känna mig 100% i kropp och sinne innan jag ger mig på träningen, det kommer.

Har du några planer för tävling?
Citera
2018-01-08, 10:58
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Tycker du gör det otroligt bra! Förstår att det hade underlättat med ett bättre format.

Arbetsskada, jobbar inom bygg. Blöt stege och missade fotnedsättningen som slutade med att det small till i knät så ett ligament gick av.
Visserligen 8 månader sen operation men knät har inte reagerat så bra när jag med min sjukgymnast har stregrat träningen. Jag vill känna mig 100% i kropp och sinne innan jag ger mig på träningen, det kommer.

Har du några planer för tävling?
Tack så mycket trevligt att någon uppskattar den, använder loggen när jag tycker att jag behöver den.

Hoppas verkligen att det löser sig för dig snarast. Vilken klubb tränade du på, om jag får fråga?

Varenda gång jag har pratat om tävling och varje gång jag har varit nära så har något skitit sig. Så vågar inte prata högt om något just nu hahahhahaha.
Citera
2018-01-08, 22:05
Medlem
TheBusters avatar
Nu börjar det ta sig.
Sov riktigt illa på grund av stress, men känner mig väldig fräsch, skumt
06;30 Core övningar,
Cykel till jobbet, gymmet och hem igen totalt 26,3km

Uppvärmning
Hopprep
Skuggboxning
knä

Partnerövningar
Midkick som missar, sätter ner foten, fortsätt attacken med pushkick sidledes. (Kände av min höft lite grand)
Fånga benet vid knäet, hand på axeln, knä i bröstet, svep benet
Fånga benet normalt, släpp och tryck iväg benet, knä i bröstet, sedan midkick. ( Antingen fick jag inte in tekniken eller så gillar jag inte den efter som motståndaren är för nära för att få en bra spark.)

80 armhävningar, 80 situps

3 ronder Sparring med enbart sparkar och fånga benen
3 Ronder Sparring ben, knä och klinch
Börjar få in bensvepen bra igen, de fick smaka kanvas mer än 1 gång
Allt avslutades med snabba knän på säck

Kommentarer
Kondisen börjar ta sig igen, skönt att börja cykla igen.
Har haft en kvinnlig kollega som alltid varit stor, men som alltid pratat om att hon vill testa Thai. Hon har tappat många kilon, kämpat som en bäver. Idag mötte hon upp mig och beställde en träningsklass. Fan vad glad jag blev.

På jobbet fick jag ett oväntat samtal från en väldigt hög chef, han berättade att jag hade fått en befordra. Fuck yeah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2018-01-08, 22:21
Avslutad
Citat:
Tack så mycket trevligt att någon uppskattar den, använder loggen när jag tycker att jag behöver den.

Hoppas verkligen att det löser sig för dig snarast. Vilken klubb tränade du på, om jag får fråga?

Varenda gång jag har pratat om tävling och varje gång jag har varit nära så har något skitit sig. Så vågar inte prata högt om något just nu hahahhahaha.

Lejonkulan GBG, men ska byta till en klubb som ligger närmare mig så man kan cykla i lugn och ro till träningarna när vädret tillåter

Bara att bryta den trenden och hålla dig frisk

Citat:
Nu börjar det ta sig.
Sov riktigt illa på grund av stress, men känner mig väldig fräsch, skumt
06;30 Core övningar,
Cykel till jobbet, gymmet och hem igen totalt 26,3km

Uppvärmning
Hopprep
Skuggboxning
knä

Partnerövningar
Midkick som missar, sätter ner foten, fortsätt attacken med pushkick sidledes. (Kände av min höft lite grand)
Fånga benet vid knäet, hand på axeln, knä i bröstet, svep benet
Fånga benet normalt, släpp och tryck iväg benet, knä i bröstet, sedan midkick. ( Antingen fick jag inte in tekniken eller så gillar jag inte den efter som motståndaren är för nära för att få en bra spark.)

80 armhävningar, 80 situps

3 ronder Sparring med enbart sparkar och fånga benen
3 Ronder Sparring ben, knä och klinch
Börjar få in bensvepen bra igen, de fick smaka kanvas mer än 1 gång
Allt avslutades med snabba knän på säck

Kommentarer
Kondisen börjar ta sig igen, skönt att börja cykla igen.
Har haft en kvinnlig kollega som alltid varit stor, men som alltid pratat om att hon vill testa Thai. Hon har tappat många kilon, kämpat som en bäver. Idag mötte hon upp mig och beställde en träningsklass. Fan vad glad jag blev.

På jobbet fick jag ett oväntat samtal från en väldigt hög chef, han berättade att jag hade fått en befordra. Fuck yeah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Grattis och bra kämpat!
Citera
2018-01-08, 22:28
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Lejonkulan GBG, men ska byta till en klubb som ligger närmare mig så man kan cykla i lugn och ro till träningarna när vädret tillåter

Bara att bryta den trenden och hålla dig frisk

Grattis och bra kämpat!

Tycker det är riktigt bra att cykla efter träningen, jag får mindre träningsvärk då. Tack för allt stöd
Citera
2018-01-10, 21:55
Medlem
TheBusters avatar
Var tvungen att gå ut igår, men höll det relativt ok med antalet öl.
Cykel 11 KM idag
Nu så har alla nyårslöften dykt upp, knökfullt

Uppvärmning
Knä på säck
Jävla massa armhävningar
Fri klinch, hatar när vi har lindorna på, Halsen blir uppriven och ser förjävlig ut. Kan inte se ut så på jobbet

Partnerövningar
Fånga höger ben, Cross, ta ett steg framåt och armbåge, hand på axeln och knä i bröstkorgen avsluta med att svepa benet
Fånga vänster ben, hand på axel och knä i bröstkorgen, avsluta med svep.
Tep på låret, ta den första, andra ett steg bakåt och kontra med knä i bröstkorgen

Sparring
Skulle vara lätt sparring, men när det är så många nya så hinner inte tränaren kolla och lugna ner vissa.
Att köra superman punsch ä inte OK under lätt sparring. Bad honom att faen lugna ner sig. Slutade med att jag lackade och drog några fulingar. Men självklart är det inte bra träning.

Kommentar

Helt OK pass imorgon kör vi igen
Citera
2018-01-11, 11:11
Medlem
nyanvandare31245s avatar
Citat:
Var tvungen att gå ut igår, men höll det relativt ok med antalet öl.
Cykel 11 KM idag
Nu så har alla nyårslöften dykt upp, knökfullt

Uppvärmning
Knä på säck
Jävla massa armhävningar
Fri klinch, hatar när vi har lindorna på, Halsen blir uppriven och ser förjävlig ut. Kan inte se ut så på jobbet

Partnerövningar
Fånga höger ben, Cross, ta ett steg framåt och armbåge, hand på axeln och knä i bröstkorgen avsluta med att svepa benet
Tep på låret, ta den första, andra ett steg bakåt och kontra med knä i bröstkorgen

Sparring
Skulle vara lätt sparring, men när det är så många nya så hinner inte tränaren kolla och lugna ner vissa.
Att köra superman punsch ä inte OK under lätt sparring. Bad honom att faen lugna ner sig. Slutade med att jag lackade och drog några fulingar. Men självklart är det inte bra träning.

Kommentar

Helt OK pass imorgon kör vi igen

Haha, nej clinch med lindor är inte mysigt, säg till partnern att ta på sig handskar?
Finns det någon poäng i att köra clinch utan handskar?
När man använder det så kommer man ju ändå ha handskar på sig.

Kul att läsa din journal, fortsätt kämpa!
Citera
2018-01-11, 11:34
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyanvandare31245
Haha, nej clinch med lindor är inte mysigt, säg till partnern att ta på sig handskar?
Finns det någon poäng i att köra clinch utan handskar?
När man använder det så kommer man ju ändå ha handskar på sig.

Kul att läsa din journal, fortsätt kämpa!

Verkar vara ganska vanligt, tror att det är för att man skall lära sig att sätta händerna rätt och få ett bra grepp men vet inte 100%. Startar nog en tråd i kamsportforumet och ser vad folk säger
I vanliga fall kör vi klinch sist så alla sliter av sig lindorna.

Tack för all uppmuntran, det värmer verkligen
Citera
2018-01-15, 21:16
Medlem
TheBusters avatar
Körde en aktiv helg och klockade in cykling på dryga 10 mil, pingis i parken och en 8km promenad med sonen. Körde bålövningar fredag, lördag söndag med sonen också. Den lilla skiten börjar få in tekniken.

Cykling till och gymmet 11km

Uppvärmning
Hopprep
Skuggboxning
Knä

Mitts
Hamnade med en ny ryss, kickboxnings bakgrund och hade nog aldrig kört mitts innan.

Första ronden
Han satte crossen i käften på mig. Fick förklara att han skulle träffa mittsen inte mig. Jävla tura att jag hade tandskydd
Avslutades med snabba högersparkar.

Andra Ronden,
Fria armbågar, gå över till knä som avslutas med klinch. Kickboxare kan inte klincha
Avslutades med Snabba knän i klinch

Tredje ronden
Fri Mitts.

Avslutning Säckstationer

Kommentar
Inte det mest givande passet men någon skall introducera de nya också
Citera
2018-01-17, 18:24
Medlem
TheBusters avatar
Det händer fan inte!!

Igår gick allt bra tills vi kör klinch min partner träffar mig på sidan av knäskålen så den hoppar ut led. Jag som skulle köra D-klass match den 9 Feb. Blev färd till akuten och nu har jag knät fixerat i 3 jävla veckor.

Enda fördelen är att jag inte har ont. Utan mår oförskämt bra. Men fan igen.

Nu skall jag ha en funderare på om handskarna åker på hyllan eller om jag gör ett sista ryck
Citera
2018-01-18, 21:51
Avslutad
Citat:
Det händer fan inte!!

Igår gick allt bra tills vi kör klinch min partner träffar mig på sidan av knäskålen så den hoppar ut led. Jag som skulle köra D-klass match den 9 Feb. Blev färd till akuten och nu har jag knät fixerat i 3 jävla veckor.

Enda fördelen är att jag inte har ont. Utan mår oförskämt bra. Men fan igen.

Nu skall jag ha en funderare på om handskarna åker på hyllan eller om jag gör ett sista ryck

Sånt som händer, tyvärr, men sluta tänk tankarna att lägga handskarna på hyllan..... Otroligt tråkigt men 1 steg bak och två fram!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in