2017-03-23, 19:52
Medlem
TheBusters avatar
Torsdag

Loggade ut tidigt och tog 1600 klassen

Uppvärmning
3X Höga knän
3x Mage, armhävningar, triceps
Skugga

3x Fri mitts

3xr Säck, knä och armbåge
Avslutning säck och hantlar

Kommentar
Körde mitts med en gubbe som är över 70 år, sjukt imponerande. Han lärde mig en hel del it mitshållandets ädla konst. Han har tydligen tränat olika kampsporter hela sitt liv. Hoppas verkligen att jag får köra med han igen.
Bra pass, lite folk och lärde mig mycket.
Utökade mitt medlemskap så nu blir det Thai, 4-5 ggr i veckan.
Precis när jag lämnade stoppade ägaren mig och frågade om jag vill va med på nästa interclub. Sp den 6 April smäller det. Förväntansfull, nervös och jävligt sugen.
Citera
2017-03-28, 15:01
Medlem
TheBusters avatar
Där kom den

Var ute på min födelsedag, lyckades trampa snett och dragit foten. Så ngen interclub men 2 veckors vila
Citera
2017-04-14, 23:28
Medlem
nyanvandare31245s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Funderar på att lägga in Core övningar innan jobbet 3 ggr i vecka. Någon som har åsikter om följande upplägg?
http://www.linabjorkskog.com/traning/tuff-crossfit-coretraning

Kollade inte så noga på vad hon gjorde men har ett grymt tips på magövningar:

https://youtu.be/ERVHi_6rIMY

Passet är 10 övningar, 1 min per övning o typ 15s vila emellan. Har kört det ett par gånger och drr känns dagen efter!

Funk Roberts har för övrigt många bra cardiopass med kroppsvikt o en hel del som är riktade för fighters.
Citera
2017-04-18, 11:11
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyanvandare31245
Kollade inte så noga på vad hon gjorde men har ett grymt tips på magövningar:

https://youtu.be/ERVHi_6rIMY

Passet är 10 övningar, 1 min per övning o typ 15s vila emellan. Har kört det ett par gånger och drr känns dagen efter!

Funk Roberts har för övrigt många bra cardiopass med kroppsvikt o en hel del som är riktade för fighters.
Tack, skall kolla upp det
Citera
2017-04-27, 08:56
Medlem
Topp journal. Jag kör lite samma resa nu, fast jag är i dess linda (började med en hård deff period för 3-4 månader sedan, börjar äta och träna mer nu igen)

Gillar inlägget om att du kom på dig själv att du blivit en mobbare och tänkte om - känner verkligen igen det där. I slutet av min intro period så var en snubbe kvar som var hård mot mig i början. Av nån anledning var han kvar när jag blev klar så i mitt sista pass satte jag åt honom ordentligt. Den gången kände jag ingen ånger dock.

Tänkte höra lite hur du upplever det här med kosten? Jag känner att jag blir totalt seg efter en timmas träning, väldigt yr och illamående och måste börja äta mer (legat på endast runt 800-1100 kcal om dagen under en 2 veckors period nu) och skall in i vanligt ätande igen. Framförallt saknar jag kolhydrater, måste få i mig någon form av vanlig basmat plus kvarget till mellanmål de dagarna jag har pass på kvällarna. Tror kroppen behöver lite mer salt med då jag svettas sjukt mycket efter att ha graderat och gått upp.

Keep it up!
Citera
2017-08-30, 15:03
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Topp journal. Jag kör lite samma resa nu, fast jag är i dess linda (började med en hård deff period för 3-4 månader sedan, börjar äta och träna mer nu igen)

Gillar inlägget om att du kom på dig själv att du blivit en mobbare och tänkte om - känner verkligen igen det där. I slutet av min intro period så var en snubbe kvar som var hård mot mig i början. Av nån anledning var han kvar när jag blev klar så i mitt sista pass satte jag åt honom ordentligt. Den gången kände jag ingen ånger dock.

Tänkte höra lite hur du upplever det här med kosten? Jag känner att jag blir totalt seg efter en timmas träning, väldigt yr och illamående och måste börja äta mer (legat på endast runt 800-1100 kcal om dagen under en 2 veckors period nu) och skall in i vanligt ätande igen. Framförallt saknar jag kolhydrater, måste få i mig någon form av vanlig basmat plus kvarget till mellanmål de dagarna jag har pass på kvällarna. Tror kroppen behöver lite mer salt med då jag svettas sjukt mycket efter att ha graderat och gått upp.

Keep it up!
Tackar, men citera nästa gång så ser jag att någon har svarat

Tror du ligger alldeles för lågt på kalorifronten, jag har slutat att räkna utan ser om jag går upp eller ner samt midjemåttet. Har testat att köra utan kolhyderater på träningsdagar men funkar inte för mig. En vanlig dag med träning ser ut som följande.

08:00Frukost: Banan eller annan frukt samt kaffe
13:00 Lunch. Ris/pasta/potatis protein samt grönsaker/sallad
18:45 banan/Snickers/nötter eller annat med kolhydrater. Träningen börjar 19:00
21:00 hemma duschad och kör en shake på kvarg, proteinpulver, frusen frukt och 1dl müsli

Att käka något litet precis innan träningen har gett riktigt bra resultat för mig
Citera
2017-08-30, 15:22
Medlem
TheBusters avatar
Sakta kommer ett ljus emot mig, jag hör hur någon svär och skriker på Spanska: Vad fan har du gjort, jag har sagt till dig 1000 gånger att du inte kan bara gå ut i vägen. Du har dödat grabben!!!!!
Jag har cykeln över mig och träningväskan under mig, en hipster hjälper mig att få bort cykeln och får upp mig på fötter. Några meter ifrån mig står en sydamerikansk kille som skriker på sin mor i 80års åldern. Han tittar på mig och byter till engelska: Are you OK, shall i call an ambulance?
Jag säger att det är OK och han behöver inte skrika på sin mamma mer, hon tittar skärrat på mig och säger förlåt.

Börjar känna igenom kroppen och ser att jag blöder från skrubbsår men verkar OK, tar ett demokratiskt beslut att skippa träningen och börjar gå hemåt. Vänster hand känns lite svullen men inget farligt. Kommer hem och lyfter upp cykeln till andra våningen, hjälmen är spräckt, revbenen gör ont och handleden svullnar upp. Tar en taxi till sjukhuset, är inne på 20 minuter. Älskar verkligen min privata sjukförsäkring.

Minnet kommer tillbaka, jag hade stannat för ett rödljus, ser Mamman och sonen står och argumenterar högljutt vid sidan av en cykelväg. Rullar över gatan och rullar vidare men står upp på pedalerna för att ha bättre sikt. Då tar hon ett steg rakt ut i cykelbanan mitt framför mig, jag bromsar och flyger över styret.

Läkarna konstaterar en bruten handled, hjärnskakning samt blåslagen. Tur i oturen var det direkt på hemväg från jobbet så räknas som arbetsolycka. Full lön och sjukgymnast betalt. Efter 6 veckor så blev jag av med gipset, sedan rehab. I början av Augusti smög jag tillbaka till gymmet och körde mina rehab övningar samt skuggboxning och tränade bena på säck. Fyfan vad tråkigt.

Sedan i måndags är jag tillbaka igen.

Nu kör vi
Citera
2017-09-02, 10:48
Medlem
TheBusters avatar
Torsdag
Träffade en gammal polaren från ett annat gym som precis börjat på vårat. Alltid kul med gamla bekanta. Fortfarande väldigt lite folk nu på sommaren
Uppvärmning.
Hopprep – Känner fortfarande av handleden men blir bättre
Armhävning – Klarar 40 innan jag får gå ner på knä
Magen – går bra och känner mig stark

Mitts
Fick leka tränare för en tjej, lärde mig en hel del när jag var tvungen att förklara. Samtidigt kan jag skola in henne på det sättet jag vill ha det. Hon kommer bli bra om hon fortsätter. Märker att min kondis börjar komma tillbaka
Clinch
Fick bara köra med nybörjare som väger som flugor. Jag fokuserade på position och prova nya grejer.
Avslutning
Burn Out på säck, snabba roundhouse

Inmätning idag 92 cm
Citera
2018-01-03, 00:20
Medlem
TheBusters avatar
Nytt år nya tag.

Vanlig uppvärmning, hopprep armhävningar och situps.
Partnerövningar, trevlig partner
• Attack block och kontring, bara ben. Testade några fintar som funkade
• Insteg för knä på distans
• Insteg för knä på distans övergå till klinch
Avslut frisäck och knä
Citera
2018-01-04, 00:47
Medlem
TheBusters avatar
Cykel till och från klubben
Klubbens ägare var tillbaka från Thailand och var mer motiverad en någonsin.
Uppvärmning
Skuggboxning, knä runt lokalen
Teknik med attack och avancemang, först bara med handskar sedan mitts. Avslutades med säck.
20 min klinch
Avslut burn out med snabba sparkar på säck

Kommentar: Kondisen suger men hoppas den kommer tillbaks snarast. Vänster handled håller. Försökte cykla hem långsamt så jag kan varva ner och somna. Jag skriven loggen 00:45 så lyckas inte
Citera
2018-01-05, 18:57
Medlem
TheBusters avatar
Cykel igår 15km

Cykel till klubben tog tidiga träningen. Fattar inte vad som händer hela vecka har det varit helt öde, värt är alla nyårslöftena?

Uppvärmning
Hopprep, skuggboxning samt knä

Teknikövningar utan benskydd fokus på att förflytta sig i sidled när man fångar benet, var med en väldigt liten tjej så kunde fokusera enbart på teknik, ingen styrka.

Säck enbart armbåge för att avsluta med ett knä och gå in i klinch, släppa och avsluta med armbåge.

Klinch focus på block vid repen och motattack

Kommentarer:
Märker redan en förbättring i kondisen. Mätte mig igår och ligger på 89.5CM
Citera
2018-01-05, 21:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Cykel igår 15km

Cykel till klubben tog tidiga träningen. Fattar inte vad som händer hela vecka har det varit helt öde, värt är alla nyårslöftena?

Uppvärmning
Hopprep, skuggboxning samt knä

Teknikövningar utan benskydd fokus på att förflytta sig i sidled när man fångar benet, var med en väldigt liten tjej så kunde fokusera enbart på teknik, ingen styrka.

Säck enbart armbåge för att avsluta med ett knä och gå in i klinch, släppa och avsluta med armbåge.

Klinch focus på block vid repen och motattack

Kommentarer:
Märker redan en förbättring i kondisen. Mätte mig igår och ligger på 89.5CM

Kul att man snubblade förbi din träningsjournal! Får mig att bli ännu mer taggad att börja med thaiboxning när mitt jäkla knä har läkt...
Man känner sig vilse på gymmet, kör på ett push/pull/legs schema nu som man bara hatar men är det enda jag kan göra nu.
Man vet ju att det inte kommer hjälpa så mycket med styrketräningen när man kommer tillbaka till Augusti-starten

Hoppas kroppen är läkt sen cykelolyckan och lycka till i fortsättningen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in