2018-01-18, 21:37
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Märklig upplösning.

Fick inga konstiga vibbar alls när jag kollade på bilderna på honom. Fick inte alls samma intryck som jag fick av Kristoffer som mördade Ida i motionsspåret i Väsby. Han verkar ha kompisar och ser ut som vilken 20-årig kille som helst. Vafan gjorde han ute i skogen i regnet och varför hade han ihjäl en så mycket äldre kvinna?

Hoppas vi får veta nånting, även om det nu inte blir nån rättegång.

håller med, han ger alldeles för mkt intrycket "vanligt fölk". förväntade mig en kuf. men det är, om jag förstått saken rätt, bara spekulation? vad är grunden till utpekandet egentligen?
Citera
2018-01-18, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall
Om mordet skedde den 24 oktober, och det handlar om den här utpekade GM, så deklarerade han sitt förhållande med sin flickvän på FB samma dag.

Fast 2år tidigare. Är nog en ren slump bara.
Citera
2018-01-18, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Man var ju där och såg honom i ögonen. Ett litet minförhör på plats skulle säkert ha givit tillräcklig misstanke för att plocka in honom. Han lär väl ha darrat som ett asplöv om inte annat.

Tyvärr funkar det inte så här vaken praktiskt eller lagmässigt och ska inte göra heller.

Polisen kollar folk i ögonen och plockar in de

Nervositet grund för gripning

Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Man undrar ju spontant hur farmodern har insyn i förundersökningen och dessutom varför hon väljer att bryta förundersökningsekretessen.

Att BO är strypt är gissningsvis riktigt i och för sig men att någons farmor har blivit informerad om detta får man nog ta med en nypa salt.

Ja detta är bara PM jag fått av en helt okänd person. Hade inte skrivit under på detta vittnesmål inför en jury direkt.
Citera
2018-01-18, 21:40
Medlem
Jag fattar inte alls vad denna kille gjorde ute i joggingspåret den dagen och varför han skulle slagit ihjäl LH. Jag får inte intrycket när jag ser bilderna på FB i alla fall att han skulle haft något motiv. Han är så ung och verkar relativt normal WT. Det finns såvitt man vet inga indikationer på lustmord eller sexuellt betingat mord. Det var inte heller rånmord enligt polisen. Undrar hur polisen valde ut vilka som skulle topsas. Fanns det något speciellt med killen eller gjorde de så på alla killar i hans ålder i kommunen?

Att han har något med mordet att göra är dock troligt eftersom han tog sitt liv efter topsningen. Man kan ju undra om han hade något speciellt motiv, eller om han verkligen hade flippat ut och bara ville döda någon. Sedan kan man undra om han var ensam och om han kan ha gjort det på uppdrag av någon annan? Väldigt udda är detta i alla fall.
Citera
2018-01-18, 21:41
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolfon
Polis släpper signalement på misstänkt

"Kännetecken för den misstänkte mördaren är att han var klädd i en mörk lång jacka, möjligen svart, som gick ner till låret eller knät. Jackan var knäppt och uppdragen mot haka. På huvudet hade mannen en mössa, troligtvis stickad. Mössan var nerdragen över hela pannan. På fötterna satt ett par svarta skor med en vit detalj, troligen ett par Converse.

Av mannens ansikte syntes en begränsad del och därför har polisen inte någon åldersuppskattning av mannen.

– Vår arbetshypotes är att mannen finns kvar i Ulricehamn och med tanke på att vi topsat 1 050 personer borde han bli nervös nu och märka ut sig genom att uppträda annorlunda, säger biträdande spaningsledaren Göran Arvidsson.

Polisen är mycket intresserad av tips från allmänheten om personer som inte beter sig som det brukar och agerar nervöst"
http://www.ut.se/ulricehamn/mordet-pa-lassalyckan-polis-slapper-signalement/

Alltså, mycket dåligt av polisen att låta honom ta livet av sig, speciellt med tanke att de trodde mördaren hade Converse-skor på sig och går man in på Ludwigs Facebook-profil kan man mycket riktigt se att han gillade att bära just dessa typer av skor. Frågan är: kollade polisen hans profiler på sociala medier innan topsandet?
Citera
2018-01-18, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Okej, men då kanske det leder till ändrade rutiner ändå på något sätt. Annars blir det så att folk fegar ur och tar livet av sig som Ludwi* gjorde nu.

Detta är knappast något vanligt problem att folk topsas, tar livet av sig och sedan DNA-träff.

Hur ska man ändra rutinerna? Alla som topsas ska sitta inne en vecka? Inte rimligt någonstans.

Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
håller med, han ger alldeles för mkt intrycket "vanligt fölk". förväntade mig en kuf. men det är, om jag förstått saken rätt, bara spekulation? vad är grunden till utpekandet egentligen?

Det är oftast vanligt folk som dödar så länge det inte är tungt kriminella.

Folk skulle bli förvånade över hur vanliga människor som dödar oftast är.
Citera
2018-01-18, 21:44
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag fattar inte alls vad denna kille gjorde ute i joggingspåret den dagen och varför han skulle slagit ihjäl LH. Jag får inte intrycket när jag ser bilderna på FB i alla fall att han skulle haft något motiv. Han är så ung och verkar relativt normal WT. Det finns såvitt man vet inga indikationer på lustmord eller sexuellt betingat mord.
Detta kommer vi aldrig få reda på, varför han gjorde det och hur.
Citera
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suh-dude
Det ser inte jag på fejjan. Lägg upp en bild är du snäll.

Någon annan sa att han precis blivit dumpad.

Det var ganska många foton som fanns på hans sida, och jag skrollade bara ner tills jag hittade bilden på de båda, eller snarare två bilder bredvid varandra.
Nej jag vill inte lägga upp några bilder.
Citera
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Märklig upplösning.

Fick inga konstiga vibbar alls när jag kollade på bilderna på honom. Fick inte alls samma intryck som jag fick av Kristoffer som mördade Ida i motionsspåret i Väsby. Han verkar ha kompisar och ser ut som vilken 20-årig kille som helst. Vafan gjorde han ute i skogen i regnet och varför hade han ihjäl en så mycket äldre kvinna?

Hoppas vi får veta nånting, även om det nu inte blir nån rättegång.
Nej, han var inte som vilken 20-åring som helst. Tror du att alla människor har varit äckliga och störda volvoraggare i 20-årsåldern? Tror du det så behöver du nog komma ut litet ur den jävla socken du suttit fast i hela livet, lol.
Citera
2018-01-18, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Alltså, mycket dåligt av polisen att låta honom ta livet av sig, speciellt med tanke att de trodde mördaren hade Converse-skor på sig och går man in på Ludwigs Facebook-profil kan man mycket riktigt se att han gillade att bära just dessa typer av skor. Frågan är: kollade polisen hans profiler på sociala medier innan topsandet?

Fast de flesta ungdomarna idag använder converse. Många har i flera olika färger.
Jag tror mer att nåt slog slint och att han har mått dåligt både innan och efter. Toppsningen var nog droppen som fick det att rinna över.
Citera
2018-01-18, 21:45
Medlem
kat129as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues

grunden ligger några sidor bak i tråden, en person kom med informationen smeknamn "ludde" och ett volvo intresse.

det digitala jaget ≠ verkliga jaget,
herrn behöver inte ha varit "sjuk"eller "kuf" för att ha gjort detta (kallblodig mördare)... men kan likväl ha varit det utan att det syns på hans facebook...
Senast redigerad av kat129a 2018-01-18 kl. 21:47.
Citera
2018-01-18, 21:46
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur kan du se det? Han har ju sekretess så man bara ser uppdatering på omslagsbilder.
Jag såg rubbet av alla bilder, från den första från 2010 om jag minns rätt, och sedan framåt till strax efter att kvinnan bragdes om livet vid motionsspåret. Jag är absolut ingen vän med personen ifråga ska jag tillägga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in