2018-01-18, 21:22
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det är inget jag har koll på men det är det mordet han syftar på. Elin dog långt innan och där kom bilderna visligen ut, men känns inte som det är det mordet han pratar om. Ida mördades för nåt år sedan i ett joggingspår.

Jag har fått ett PM om dödsorsaken. Jag väntar på godkännande för att skriva ut det här.

Godkännande av?
Citera
2018-01-18, 21:23
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Jodå en ganska obehaglig bild läcktes iom förundersökningsprotokollet.

Källa?
Citera
2018-01-18, 21:23
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
DNA borde tagas vid födelsen. Och läggas in i en sökbar databas för polisen. Även för alla invandrare när de anländer till Sverige. Samt frivilligt för de som vill minska urvalet för polisen vid sökning. Kan ju enkelt göras på en vc genom visa id-kortet och klämma ur sig en droppe blod.

Hade varit 5 minuter för polisen att hitta denna gm ifall dna funnits sökbart.
Precis, plus fingeravtryck, retinascan, och så installerar vi en liten app i alla dina devices också, plus en Alexa i hemmet. Kanske toppa med en fotboja för säkerhets skull?
Brave New World.

Har du verkligen tänkt igenom det där ordentligt?
Citera
2018-01-18, 21:24
Medlem
saltopihs avatar
Verkar synnerligen udda om det inte finns någon tidigare koppling mellan dem?

Killen verkar utåt sett vara som alla andra småstadsraggare. Bland vännerna är det mycket fordon/maskinprogram, folk som jobbar på åkerier, WT-brudar som är poppis i dessa kretsar. På någon av bilderna verkar han dessutom ha sugmärken på halsen.

Vill man få reda på motiv (om de inte har någon tidigare koppling dvs) så får man nog forska i hans tidigare sexliv. Om han varit våldsam eller liknande. Nu vet jag inte om det skedde någon fullbordad våldtäkt, kan vara så att han insett att hon är död, grips av panik och lägger benen på ryggen.

Alt så har han supit sönder skallen på HB över tiden och det har spårat ur. Kasta in lite nätdroger i det där så kan en sån som han kuka ur rejält.
Citera
2018-01-18, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Det läckte väl inga bilder på kroppen i fallet med mordet på Ida i joggingspåret?!
Det läckte bilder på Idas döda kropp - riktigt otäckt dessutom.
Pollisen hade med foton i utredningen som endast var täckta med en grön ruta om jag inte missminner mig.
Denna gick att ta bort av lite "händiga" personer och vips var fotot tillgängligt.
Tror bara det var ett foto - i varje fall minns jag bara det ena.
Citera
2018-01-18, 21:26
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Källa?
Källa: Jag. Bilden fanns i första "utgåvan" av fupen då man hade maskerat en bild fel. Tror inte du kan hitta den bilden numera.
Citera
2018-01-18, 21:26
Medlem
Dessa 2 PM fick jag från samma person:

Citat:
Hej,
Jag är inte medlem än men jag är uppvuxen i Ulricehamn och enligt min farmor blev hon strypt.
Tror inte dödsorsaken kommit upp i tråden.

Efter att frågat om jag ska skriva ut det i tråden kom detta svar:

Citat:
Det får du avgöra själv. Eftersom jag är född och uppvuxen i Ulricehamn följde jag tråden i början. Tröttnade när det inte hände något med utredningen. När jag gick in och läste idag igen tyckte jag det var konstigt att det inte framkommit någon gång att hon blivit strypt.
Citera
2018-01-18, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Frågan är om det hände pga hennes arbete med flyktingar
Kan det ha varit att han umgåtts med mustafaer och liknande individer och fått deras värderingar av kvinnor? Undra när rikspolischefen kommer med bullvagnen och gråter för att han har haft det svårt... Nä just det det gällar bara unga män av okänt ursprung...

Hur som så är det väl bra att brottet blivit löst, så töserna kan jogga igen utan eskort .
Citera
2018-01-18, 21:28
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Borde inte polisen fattat misstankar och plockat in honom direkt, kan man ju undra. Aningen klumpigt av Kling och Klang.

Ja, detta kanske leder till ändrade rutiner för polisen. Får man en DNA-träff så ska man kanske inte skicka ett brev eller en kallelse att personen ska snällt dyka upp vid polisstationen. Istället kan man spana på personen och gripa denne när man vet var den befinner sig.

Edit: Okej, det var inte riktigt så polisen gjorde den här gången verkar det som. Fel från min sida. Dock kan nog polisen ändå dra lärdom av det som har hänt, där MGM tog livet av sig när han insåg att det var kört.
Senast redigerad av lighten-up 2018-01-18 kl. 21:41.
Citera
2018-01-18, 21:29
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suh-dude
Utveckla gärna detta.

Något stämmer inte...eller så klarnar saker.

Om mordet skedde den 24 oktober, och det handlar om den här utpekade GM, så deklarerade han sitt förhållande med sin flickvän på FB samma dag.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag får deja vu från Tova-mordet.

Nee, så vitt vi vet nu finns ju inte en enda likhet med Tova-mordet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du menar plockat in honom när han vägrade topsas? Det tog ju nån vecka innan de fick svar om jag förstått rätt. Och de kan ju inte häkta någon pga att nån vägrar låta sig topsas? Det kan ju rent teoretiskt finnas 15 pers som vägrar, ska man då gripa alla 15? Det borde i och för sig vara görbart i såna här lägen, men tror inte lagen tillåter det.

Man var ju där och såg honom i ögonen. Ett litet minförhör på plats skulle säkert ha givit tillräcklig misstanke för att plocka in honom. Han lär väl ha darrat som ett asplöv om inte annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in