2018-01-18, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sappy
Fan att man inte låna 100k igår och slog till

Men fortfarande rea, även om de bästa klippen rykte första dan..

Köpa btc eller eth?

Låna inte, förlorar du så svider det 1000ggr mer.

Bitcoin lär rusa i pris när lighning network kommer igång.

Eth har väl lite problem med att deras nätverk överbelastas, men dom jobbar nog på att lösa det hoppas jag.

Men ingen vet hur framtiden ser ut
2018-01-18, 17:30
Medlem
Celticos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell

Eth har väl lite problem med att deras nätverk överbelastas, men dom jobbar nog på att lösa det hoppas jag.

Vad är det? Läste lite nu och dom nämnde Bitcoin cash, har det nått samband?
2018-01-18, 17:37
Medlem
sappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
Då skulle du haft 30k idag. Det jag säger, köp low och sälj aldrig av allt. Finns inget tak.

Inge sälj här inte! HODL til the day I die. Eller ja nästan

Citat:

Hehe redan lånat 250k. Bara 2% ränta på bolånet så nemas problemas. Nu är frågan om man törs ta 100k till. Inte på bolånet den här gången dock. Kreditlån med Nordea Gold istället. Endast 200 kr avgift och typ 40 dagar räntefritt från idag.
2018-01-18, 17:40
Bannlyst
Citat:

Hehe redan lånat 250k. Bara 2% ränta på bolånet så nemas problemas. Nu är frågan om man törs ta 100k till. Inte på bolånet den här gången dock. Kreditlån med Nordea Gold istället. Endast 200 kr avgift och typ 40 dagar räntefritt från idag.

Har det gått uppåt hittills? Japp.
2018-01-18, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Vad tror du den kommer gå ner till ?

4000 och sen sakta börja krypa uppåt
2018-01-18, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Celtico
Vad är det? Läste lite nu och dom nämnde Bitcoin cash, har det nått samband?

LN är en uppdatering på bitcoin som ska göra så att det blir billigare och snabbare att skicka mellan olika plånböcker-
är inte så påläst om ämnet just, men bitcoins var aldrig tänkt att öka så som det gjort, så det är nu svin dyrt att skicka och kan ta dagar ibland, så LN är en lösning på problemet.

vilket är bra då bitcoins teknik är rätt gammal och blir segare och segare, så nu kan bitcoin åter konkurrera med dom nya alt coinsen.

bitcoin cash är en Fork av bitcoin, bitcoin är en öppen källkod, så vem som helst får "forka" bitcoin, dvs du gör en egen kopia av bitcoin där du kan göra vad du vill.

tycker bitcoin cash är rätt värdelöst då bitcoin cash är dyrare än vad bitcoin var när dom låg på samma transaktions nivå som Bcash gör nu.

Bcash har inget med Lightning network.

Reddit är bra att läsa om man vill ha bra information, mycket nördar som hänger där.
eller steemit är rätt bra.
2018-01-18, 17:58
Medlem
BigHulks avatar
Lightning Network simply explained https://youtu.be/rrr_zPmEiME
2018-01-18, 18:01
Avslutad
Citat:

Jag är inte arg, men väldigt besviken.

antar att du har rörlig ränta med.
GUD, inför år 2018 så gör du så här.

Nej sluta låna pengar, du verkar inte förstå hur dumt det är, när allt går bra är det guld och gröna skogar, men det kan förändras snabbt, sen jag är för att gå in helhjärtat i saker, men att gå in med lånade pengar är att springa med stängda ögon.

Nej skärpning, sälj saker, lev snålt, och satsa pengar du har råd att förlora inget är hugget i sten, även om jag väldigt helhjärtat tror på krypto valutor, men ja livet är väldigt oförutsägbart.

Och ja det är inte ett bra tecken när folk börjar låna för att satsa, läst det allt för många ggr nu
2018-01-18, 18:39
Medlem
sappys avatar
Citat:
Jag är inte arg, men väldigt besviken.

antar att du har rörlig ränta med.
GUD, inför år 2018 så gör du så här.

Nej sluta låna pengar, du verkar inte förstå hur dumt det är, när allt går bra är det guld och gröna skogar, men det kan förändras snabbt, sen jag är för att gå in helhjärtat i saker, men att gå in med lånade pengar är att springa med stängda ögon.

Nej skärpning, sälj saker, lev snålt, och satsa pengar du har råd att förlora inget är hugget i sten, även om jag väldigt helhjärtat tror på krypto valutor, men ja livet är väldigt oförutsägbart.

Och ja det är inte ett bra tecken när folk börjar låna för att satsa, läst det allt för många ggr nu

Ligger på bolånet som sagt, säljer jag lägenheten kommer jag som marknaden ser ut nu gå 300-500k +. Men jag är med dig annars! Jag håller i hatten tills vidare!
2018-01-18, 19:23
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jobbig läsning för alla Bitcoin/Crypto-fanatiker:

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2018/01/18/bitcoinagare-uppmanas-att-salja.html

Just detta att den rasar i kombination med en extremt hög handelsvolym betyder ju inget annat än att många i panik försöker sälja av sina Bitcoins. Kanske folk som köpte vid 5000$, kände sig "stormrika" när den nosade på 20000$ och nu inser att de egentligen aldrig haft någon vinst annat än på pappret.

Dessa försöker nu sälja av vid 10000$ för att ta hem någon vinst alls, väntar de en månad till kan vinsten vara utraderad och det handlar om att ta en förlust istället. Så ser marknadens logik ut.

Ni som ropar att det har vänt, för att den har studsat tillbaka lite upp, ni kan lämpligtvis zooma ut en graf till perioden början av november fram till nu. Då ser ni att senaste dygnets uppgång är en liten uppåt-studs på vägen ner.

Så funkar nämligen alla marknader: När något rasar eller stiger snabbt, så sker detta bara under en viss tid. Sen vill folk ta hem sina vinster eller förluster (även de som blankat, på vägen ner) så kursen studsar tillbaka 30-50% av senaste raset/stigningen. Sen fortsätter det åt hållet för huvudtrenden.
2018-01-18, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigHulk
Lightning Network simply explained https://youtu.be/rrr_zPmEiME

Varför i hela friden implementera (eller använda) något så otympligt, när det finns RaiBlocks som är helt gratis?
2018-01-18, 19:40
Medlem
Många suckers kom in på nivåer över $5000, de har fortfarande stark aptit.

Samma typ av folk som kom in i IT bubblan försent. De som tjänar pengar är de som handlat och ägt bitcoin innan Svensson fick nys om det 2017. Jag ger $1000 på att vi får se en ny rush i priserna och bubblan spricker på 5-10 ggr dessa nivåer inom 6 månader.

Sucker testet:
Kan du define skillnaden mellan att investera och spekulera?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in