2018-01-18, 10:39
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcmaroc
Bitcoin’s energy usage is huge – we can't afford to ignore it

The Flippening 2018!
I princip håller jag ju med, och det är väl just det som är grejen; om det finns något slags globalt konsensus angående att det är lika dumt att wastea energi som jag anser, så är det inga problem, då kommer det bli POS eller annat som gäller framöver. Men det är inget någon eller några individer kan bestämma, det blir en aggregation av globalt medvetande så att säga. Marknaden måste via en aggregation av alla världens individer bestämma detta, annars är inte lösningen evolutionärt stabil, vilket mer eller mindre betyder att den vore värdelös.

Men samtidigt är det helt befängt att sitta och räkna på vad som skulle hända om vi bara ökade antalet gamla övercklockade kretsar snarare än att utvecklingen fortskrider. Jag har ett förslag på vad det skulle innebära: vi kan lägga ned allt snack om digitalisering av samhället.
Senast redigerad av Trillske 2018-01-18 kl. 10:42.
2018-01-18, 12:35
Medlem
D4Cs avatar
Hoppas på en sista våg ner till 7800, ska shoppa så jävla mycket alts om så blir fallet .
2018-01-18, 12:36
Medlem
igl0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D4C
Hoppas på en sista våg ner till 7800, ska shoppa så jävla mycket alts om så blir fallet .
Sitter också o hoppas på en liten dipp iaf 🙏🏻
2018-01-18, 13:34
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youngjibber
Det är möjligt att bitcoin fortsätter rasa eftersom att de flesta altcoins är i sådant tidigt stadie och okunniga investerare. Teknologin bakom bitcoin är dock här för att stanna. Folk panik säljer för att man inte förstår hur mycket Blockchain teknologin har att ge. Just nu har det bara varit extremt mycket hype och okunniga som kommer in i marknaden och är lätt skrämda för att de inte har gjort sin läxa innan de har investerat.
Wabi till exempel har tagit Blockchain teknologin för att kunna säkerställa att produkter/mediciner inte är kopior. Detta är ett extremt stort problem som finns i världen (se källa). Att förbjuda bitcoin som china hotar med är en bromskloss för teknisk utveckling och det är de fattiga som får betala.
Klart att Riksbankerna kommer kämpa emot för att upprätthålla sitt monopol och makt, det är upp till oss att fatta beslut om hur vi vill att framtiden ska se ut. Antingen låter vi banker styra allt eller så låter vi folket välja vad som ska vara lönsamt. For better or worse. Men det är dags att sluta smutskasta bitcoin för att det används till diverse skumma handlingar.
Som att inte "riktiga" valutor används för kriminella ändamål och så kommer det alltid att vara. Oavsett valuta.

källa: http://www.who.int/mediacentre/news/releases/2017/substandard-falsified-products/en/
Ett vänskapligt tips till dig är om du vill att folk ska läsa vad du skriver: Lär dig svenska och framförallt meningsuppbyggnader och styckesindelning.
2018-01-18, 14:31
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Jag köpte ETH i förrgår hoppas detta är tillfälligt!
2018-01-18, 14:40
Medlem
Betongbarns avatar
Köpte BTC för 10k igår och ETH för 3k idag, nu får vi hoppas de åker uppåt igen
2018-01-18, 14:46
Bannlyst
Köpte man en post igår när de var under 10k.
Säljer nu och klickar hem en ny 4k skärm.

Bitcoin en bubbla en bubbla
Senast redigerad av Negerhate 2018-01-18 kl. 14:50.
2018-01-18, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Ingen mening att förbjuda något om det blir värdelöst. Det finns bara förväntningar som ligger till grund för värdet. En mer sofistikerad form av pyramidspel.
Haha det är inget pyramidsspel
2018-01-18, 14:52
Medlem
R.Victorianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D4C
Om BTC studsar tillbaka ner på ~$14k så finns det en möjlighet för A-E Elliot Wave och då borde den hamna runt 8k. Men BTC har visat att ibland betyder TA inte ett jävla skit.
2018-01-18, 15:34
Medlem
Köper vid 1000-2000
2018-01-18, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusamter
Köper vid 1000-2000
Köper vadå vid 1-2k ? Etc har varit nere under 1k
Bitcoin kommer inte gå ner så långt (?) som det ser ut och köpkraften är för åt helvete hög för att de ska ske. Har jag fel?

EDIT troll
Senast redigerad av pantera1776 2018-01-18 kl. 15:51.
2018-01-18, 15:51
Medlem
SituationReports avatar
Ponera att jag har hur mycket dollar som helst, för att jag kan trycka upp nya hela tiden.

Ponera att jag köper alla Bitcoins så fort HODL's säljer.

Ponera att jag aldrig säljer mina Bitcoins.

Till slut har priset ökat så mycket att alla HODL's valt att sälja och växlat till nu värdelösa dollar.

Jag säljer inget. Jag har nu alla Bitcoins i hela världen.

Vad händer med bitcoins då?

Vad händer om jag är FED?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in