2018-01-17, 18:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Gaza är för överbefolkat för att avfyra raketer från öppna fält? Det var nog ett av dina dummaste argument någonsin och det är dig vi pratar om nu! >80% av Gazaremsan består av öppna fält!
Och hur många sekunder tror du det skulle ta för Israel med dess totala kontroll av luftrummet att bomba ut någon som försökte montera upp en raketramp på ett öppet fält? I andra områden har motståndsrörelser kunnat gömma sig i djupa skogar eller i berg, men sådana möjligheter är det ont om i Gaza.
Citat:
För övrigt skulle jag uppskatta citat där Dershowitz uttalar vad du påstod och bevis på att IDF använder mänskliga sköldar.

Dershowitz:
Citat:
For example, it could announce the first act of terrorism following the moratorium will result in the destruction of a small village which has been used as a base for terrorist operations. The residents would be given 24 hours to leave, and then, troops will come in and bulldoze all of the buildings."

Mänskliga sköldar:
https://www.btselem.org/human_shields
Citera
2018-01-17, 18:30
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Det är inte ens kontroversiellt, utan ett faktum. Amnesty International, Human Rights Watch, Röda Korset, till och med korrupta FN har konstaterat att Hamas använder sin egna befolkning som mänskliga sköldar och siktar sina raketer mot civila områden i Israel. Orkar inte länka till samtliga källor, men det är bara att gå in på respektive organisations webbsida och sök på Hamas war crimes.
IDF ber civila i Gaza att ta sig till sjukhus för att få vård, vad annars? Att Hamas sedan väljer att avfyra raketer från dessa sjukhus är väl inte Israels fel? Hoppas du förstår nu att man inte har något annat val än att bomba sjukhuset i sådana scenarier.

Ok, så två individer är under arrest och placeras framför jeepen för att hindra att de rymmer. Ingen stenskastning förekom vid det tillfället, så hela videons argument att "IDF använder palestinier som mänskliga sköldar" är fullständigt bullshit.
Detta är varför jag inte har nått mot dig trots dina sjuka åsikter, du verksr va en vanlig svensk som får din info från korrupta källor som HRW, Amnesty International och Wikipedia.
Däremot är jag besviken att du inte klarade min enkla utmaning.

Bullshit motbevisas ett klick away → https://youtu.be/_WNfsFbNsPs där ser du med egna ögon
Citera
2018-01-17, 18:42
Medlem
Neroxxs avatar
Hon kommer ju från en familj som varit upprorsmakare under en lång tid, det är inget konstigt att barnen då blir formade efter samma form. Har Israel någon form av straffmyndighet motsvarande Sverige (alltså en viss ålder)?. Kan anta att Hon varit under radarn ett bra tag. Hörde att det var delade meningar angående hur soldaterna hade hanterat situationen, många menade att de borde gått hårdare åt vid incidenten, andra menade att soldaterna agerade bra med tanke på att de inte brydde sig.

Det tragiska i det hela är att det är tack vare sina föräldrar (och andra familjemedlemar) som denna tjej troligen tvingas skaka galler. Hon har med största säkerhet varit under radarn ett bra tag.
Senast redigerad av Neroxx 2018-01-17 kl. 18:45.
Citera
2018-01-17, 20:40
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Och hur många sekunder tror du det skulle ta för Israel med dess totala kontroll av luftrummet att bomba ut någon som försökte montera upp en raketramp på ett öppet fält? I andra områden har motståndsrörelser kunnat gömma sig i djupa skogar eller i berg, men sådana möjligheter är det ont om i Gaza.

Dershowitz:

Mänskliga sköldar:
https://www.btselem.org/human_shields
Då kanske man ska förhandla med Israel istället för att avfyra raketer?

Jag har tidigare skrivit att jag inte anser kollektiv bestraffning i form av husdemolering vara moraliskt rätt, men det är fortfarande en effektiv metod att bekämpa terrorism.

Nu länkar du till samma källa igen. Det är en argumenterade text, du måste komma med konkreta exempel på då IDF använt mänskliga sköldar för att jag ska tro på dig.
Citera
2018-01-17, 20:49
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Detta är varför jag inte har nått mot dig trots dina sjuka åsikter, du verksr va en vanlig svensk som får din info från korrupta källor som HRW, Amnesty International och Wikipedia.
Däremot är jag besviken att du inte klarade min enkla utmaning.

Bullshit motbevisas ett klick away → https://youtu.be/_WNfsFbNsPs där ser du med egna ögon
Mina "sjuka" åsikter i detta sammanhang består av logiska, praktiskt genomförbara och moraliska argument för att lösa denna konflikt. Jag uppskattar ändå att du inte har något emot mig även fast våra synsätt tycks skilja sig.

Ännu en BS-video från din sida. Den enda angivna källan var FN, en ökänd anti-israelisk och fullständigt korrupt organisation. https://www.unwatch.org/en/
http://www.economist.com/node/4267109

Istället påstår du att Amnesty och HRW är korrupta, jag utmanar dig att presentera bevis på det.
Citera
2018-01-17, 21:00
Avstängd
Citat:
Då kanske man ska förhandla med Israel istället för att avfyra raketer?
Vad finns att förhandla om? Israel bygger vidare på sina bosättningar hur mycket palestinierna än pratar. När Hamas vann palestinska valet och skickade signaler om att de var villiga att förhandla svarade Israel bara med att det var en terrorgrupp man aldrig tänkte prata med.
Citat:
Jag har tidigare skrivit att jag inte anser kollektiv bestraffning i form av husdemolering vara moraliskt rätt, men det är fortfarande en effektiv metod att bekämpa terrorism.
Så lät det inte när det var Nordkorea som ägnade sig åt kollektiv bestraffning, då var det bara avskyvärt. Har du något bevis för att det ens är så effektivt? Bortsett då från att hussprängningarna i sig kan ses som en form av terrorism, om än bedriven av en stat.
Citat:
Nu länkar du till samma källa igen. Det är en argumenterade text, du måste komma med konkreta exempel på då IDF använt mänskliga sköldar för att jag ska tro på dig.
Är du så helt oförmögen att söka vidare själv om inte min israeliska källa duger?
Citera
2018-01-17, 21:40
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Hon kommer ju från en familj som varit upprorsmakare under en lång tid, det är inget konstigt att barnen då blir formade efter samma form. Har Israel någon form av straffmyndighet motsvarande Sverige (alltså en viss ålder)?. Kan anta att Hon varit under radarn ett bra tag. Hörde att det var delade meningar angående hur soldaterna hade hanterat situationen, många menade att de borde gått hårdare åt vid incidenten, andra menade att soldaterna agerade bra med tanke på att de inte brydde sig.

Det tragiska i det hela är att det är tack vare sina föräldrar (och andra familjemedlemar) som denna tjej troligen tvingas skaka galler. Hon har med största säkerhet varit under radarn ett bra tag.
Israels militärlagar på Västbanken:
Under military order 1651, the age of criminal responsibility is 12 years, and children under the age of 14 face a maximum of six months in prison.

However, children aged 14 and 15 could, in theory, be sentenced up to 20 years for throwing an object at a moving vehicle with the intent to harm. In practice, most sentences range between two weeks and 10 months, according to DCI.
Ahed är 16+ år och därmed 'tredje gradens' straffmyndig. Hennes dom kan bli upp till 10 års fängelse då hon åtalas för bla våld mot militär, olaga hot och uppvigling till våld. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/A23xWz/sa-hamnade-en-16-arig-flicka-mitt-i-varldens-mest-laddade-konflikt
Senast redigerad av Memestar 2018-01-17 kl. 21:46.
Citera
2018-01-17, 22:03
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Vad finns att förhandla om? Israel bygger vidare på sina bosättningar hur mycket palestinierna än pratar. När Hamas vann palestinska valet och skickade signaler om att de var villiga att förhandla svarade Israel bara med att det var en terrorgrupp man aldrig tänkte prata med.

Så lät det inte när det var Nordkorea som ägnade sig åt kollektiv bestraffning, då var det bara avskyvärt. Har du något bevis för att det ens är så effektivt? Bortsett då från att hussprängningarna i sig kan ses som en form av terrorism, om än bedriven av en stat.

Är du så helt oförmögen att söka vidare själv om inte min israeliska källa duger?
Inga bosättningar på Gazaremsan så vitt jag vet. Ändå skickade Hamas tusentals raketer mot Israel innan blockaden.

Men vad fan, det är väl skillnad på husdemolering och livstids fängelse? När du börjar jämföra Israels anti-terror-taktiker med Nordkoreas three generations of punishment märker man att du har fått slut på argument.
Citera
2018-01-18, 01:28
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Mina "sjuka" åsikter i detta sammanhang består av logiska, praktiskt genomförbara och moraliska argument för att lösa denna konflikt. Jag uppskattar ändå att du inte har något emot mig även fast våra synsätt tycks skilja sig.

Ännu en BS-video från din sida. Den enda angivna källan var FN, en ökänd anti-israelisk och fullständigt korrupt organisation. https://www.unwatch.org/en/
http://www.economist.com/node/4267109

Istället påstår du att Amnesty och HRW är korrupta, jag utmanar dig att presentera bevis på det.

Du har ju beviset, ser du inte länkarna eller var det inte bara min utmaning som du bangade på, utan allt utanför den filterbubbla du har? (Så som jag kämpade med dina utmaningar)
Som Jake Morphonious säger, här är beviset med ers egna ögon, men Sionister och anhängare av Ockupationen kan ändå hitta saker som rättfärdiga sina brott.

Belevie Your own Eyes:https://youtu.be/_WNfsFbNsPs

Du länkar till pedofiler, till Rothschilds Economist, ökända HRW, Wikipedia och Amnesty International och pedofilen Dershowitch. Där tror jag du har ”ditt problem” (och anledningen varför jag inte nått emot dig, alls du har bara helt fel infokanaler) och om du dessutom inte kan ta åt dig av annan info, då är det ju illa. (som Jake säger vid minut 8 efter gått igenom FN rapporten om omfattningen, en cirkel av Lies, Lies and Lies)

Jag har klickat på dina, jag har gjort dina utmaningar, men att du ens klicka på en länk går inte?
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-01-18 kl. 01:40.
Citera
2018-01-18, 07:11
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Du har ju beviset, ser du inte länkarna eller var det inte bara min utmaning som du bangade på, utan allt utanför den filterbubbla du har? (Så som jag kämpade med dina utmaningar)
Som Jake Morphonious säger, här är beviset med ers egna ögon, men Sionister och anhängare av Ockupationen kan ändå hitta saker som rättfärdiga sina brott.

Belevie Your own Eyes:https://youtu.be/_WNfsFbNsPs

Du länkar till pedofiler, till Rothschilds Economist, ökända HRW, Wikipedia och Amnesty International och pedofilen Dershowitch. Där tror jag du har ”ditt problem” (och anledningen varför jag inte nått emot dig, alls du har bara helt fel infokanaler) och om du dessutom inte kan ta åt dig av annan info, då är det ju illa. (som Jake säger vid minut 8 efter gått igenom FN rapporten om omfattningen, en cirkel av Lies, Lies and Lies)

Jag har klickat på dina, jag har gjort dina utmaningar, men att du ens klicka på en länk går inte?
Men jag har ju redan sett den där videon! Läs ordentligt, jag skrev att den suger då den endast förlitar sig på stillbilder och opålitliga FN-rapporter.

Återigen, har du några som helst bevis på att Amnesty och HRW är korrupta?
Citera
2018-01-18, 08:16
Avstängd
Citat:
Inga bosättningar på Gazaremsan så vitt jag vet. Ändå skickade Hamas tusentals raketer mot Israel innan blockaden.
Du gillar "söndra och härska" märker jag. Spela ut palestinierna på Gaza mot de på Västbanken. Det finns bosättningar i Palestina, det räcker även om det vart för dyrt för Israel att behålla bosättningarna de hade i Gaza.
Citera
2018-01-18, 13:35
Medlem
Citat:
Då kanske man ska förhandla med Israel istället för att avfyra raketer

Menar du att palestinierna sak förhandla med sionistiska terrorrister?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in