Av alla artiklar jag läst om fallet, och det är ganska många, så har ingen journalist skrivit fel datum för när familjen hittades död.
Därför reagerade jag på det här:
Många spekulationer om döda barnfamiljen i Bjärred - DN.SE
https://www.dn.se/nyheter/.../forvanad-over-att-sa-manga-tror-sig-veta-vad-som-hant/
för 2 dagar sedan - Det var på eftermiddagen den 6 januari som polisen larmades till huset i Bjärred efter att pappan i familjen inte kommit till sin arbetsplats som avtalat. När patrullen kom till platsen var tvåplansvillan låst så de två poliserna fick bryta sig in. När de kom in gjorde de den fasansfulla upptäckten av fyra avlidna ...
Artikeln ligger nu bakom betalvägg så därav bara kopierad google-träff, och därför också som länken ovan inte fungerar.
Klumpigt gjort av en journalist att ta fel på hela 3 dagar, eller sitter vederbörande på korrekt info. för när morden anses ha ägt rum? Har journalisten blandat ihop två datum?
Morden upptäcktes den 9 januari.
6 januari var för övrigt en lördag och Trettondagen.
Avslutet för julhögtiden räknas med Wikipedia som källa som Tjugondag Knut, men jag har aldrig stött på någon som
firar av julen den dagen, utan det sista av skinkan ätes under Trettondagshelgen.