2018-01-18, 04:28
Medlem
Tjenare är det bara jag som har detta problem att när jag slutar snusa så har jag mer energi än när jag snusar??
Jag kan liksom inte sova på nätterna och detta går ut över mitt liv!!
Är det nattsnus??

Finns det snus man inte blir lika trött av??
Citera
2018-01-18, 04:51
Medlem
Pennansades avatar
Nikotin, likt koffein och alkohol stör sömnen.

I mitt liv har nikotin förstört mycket mer än koffein och alkohol tillsammans, det gör att man konstant har ett humör som inte är jämnt utan hoppar mellan olika nivåer hela tiden. Vilket i sig är ganska uttröttande. Jag hade mycket lättare att somna när jag slutade med nikotin.
Citera
2018-01-18, 05:43
Medlem
RockEnds avatar
Se till att inte snusa inför läggdags och snusa endast när du känner ett extremt sug efter det, precis som man man känna efter kaffe. Ungefär så förhåller jag mig till mina beroendeämnen.
Citera
2018-01-18, 05:44
Medlem
Pennansades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockEnd
Se till att inte snusa inför läggdags och snusa endast när du känner ett extremt sug efter det, precis som man man känna efter kaffe. Ungefär så förhåller jag mig till mina beroendeämnen.

Nej, den enda lösningen är att sluta.
Citera
2018-01-18, 05:46
Medlem
RockEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pennansade
Nej, den enda lösningen är att sluta.

Håller inte med om det. Man måste inte vända ett beroende till något negativt bara för att. Tänk på alla positiva stunder man får med snuset, varje kick i vardagen som är så jäkla fantastisk, alla dessa kickar missar de ickesnusande.
Citera
2018-01-18, 05:55
Medlem
Citat:
Håller inte med om det. Man måste inte vända ett beroende till något negativt bara för att. Tänk på alla positiva stunder man får med snuset, varje kick i vardagen som är så jäkla fantastisk, alla dessa kickar missar de ickesnusande.

Man får inte alls några kickar. Kanske de första 3 dagarna efter när man började i tonåren.

Nej snus är bara skit och dyrt är det.
Citera
2018-01-18, 06:18
Medlem
RockEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Man får inte alls några kickar. Kanske de första 3 dagarna efter när man började i tonåren.

Nej snus är bara skit och dyrt är det.

Jag menar inte kickar som några slags rustrippar utan snarare som kickar du får av att uppbehålla ett beroende, typ som första koppen kaffe på morgonen, får du en första snus på morgonen så mår du dubbelt så bra.

Jag ser inte snus som något negativt och jag har ändå snusat i minst 10 år, en snus och en kaffe är vad som får mig att kliva upp på morgonen och fy fan vad nice varje morgon är.
Citera
2018-01-18, 06:28
Medlem
Citat:
Jag menar inte kickar som några slags rustrippar utan snarare som kickar du får av att uppbehålla ett beroende, typ som första koppen kaffe på morgonen, får du en första snus på morgonen så mår du dubbelt så bra.

Jag ser inte snus som något negativt och jag har ändå snusat i minst 10 år, en snus och en kaffe är vad som får mig att kliva upp på morgonen och fy fan vad nice varje morgon är.

Du kommer förhoppningsvis med tiden inse hur det förstör dig.

Jag var också positiv efter 10 år.

Men sen när mage, hjärta och sömn börjar märkas så minns då denna konversationen och orsaken, för risken är att du söker skälet nån annanstans än i ditt härliga snus.
Citera
2018-01-18, 07:17
Medlem
Pennansades avatar
Citat:

Du tycker att snus "är så jävla nice" för att din kropp är beroende av det. Du rationaliserar att du behöver snuset. Precis likadant som en alkoholist gör det. "Tänk hur tråkigt livet vore utan alkohol!". Faktum är att de allra flesta hade mått bättre utan alkohol.

Men det är en lögn du har intalat dig själv om och om igen i över 10 års tid så du kommer inte att tro på det jag säger. Varför? För att du är alldeles för personligt involverad och ditt ego kommer att ta en smäll.
Citera
2018-01-18, 09:46
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pennansade
Nikotin, likt koffein och alkohol stör sömnen.

I mitt liv har nikotin förstört mycket mer än koffein och alkohol tillsammans, det gör att man konstant har ett humör som inte är jämnt utan hoppar mellan olika nivåer hela tiden. Vilket i sig är ganska uttröttande. Jag hade mycket lättare att somna när jag slutade med nikotin.

Har funderat mycket på det här då jag märkt att när jag snusar precis innan läggdags vaknar jag ofta upp mitt på natten nästan skakandes och har ofta mardrömmar. Har försökt sluta snusa sent men då slår det över så att jag blir så snussugen att jag inte kan sova.

Håller med om att det enda rätta vore att sluta. Är ju knappast försvarbart att fortsätta. Det är ju så förbannat gott bara.
Citera
2018-01-18, 10:04
Medlem
QuattroCarls avatar
Stämmer, har snusat större delen av mitt liv, senaste åren är jag så jävla trött, när jag tagit uppehåll återkommer orken.. Säkert nåt skit de tillsatt i snuset på senare år för det var inte så förr.
Dessutom skillnad på hur trött jag blir beroende på snussort.

Inte lika trött på Kronan white stark som jag är med LD30 white
Citera
2018-01-18, 11:33
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuattroCarl
Stämmer, har snusat större delen av mitt liv, senaste åren är jag så jävla trött, när jag tagit uppehåll återkommer orken.. Säkert nåt skit de tillsatt i snuset på senare år för det var inte så förr.
Dessutom skillnad på hur trött jag blir beroende på snussort.

Inte lika trött på Kronan white stark som jag är med LD30 white
Kemikalier och skit kanske?

Prova Skruf portion. Det är tobak utan besprutning (ekologisk).

------> https://www.snusbolaget.se/skruf/skruf-original-white-portionssnus
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in