2018-01-18, 04:23
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Precis. Men du säger ju att det av hävd måste finnas en gärningsman. I teorin behöver det inte vara så.
Om det inte finns en gärningsman så är det inget brott.

Nu släpper vi det här. Jag tror att vi båda förstår vad den andre menar.

Jag tror att att det är en person i familjen som dödat de övriga. Och då är det med största sannolikhet pappan.
Citera
2018-01-18, 04:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Om det inte finns en gärningsman så är det inget brott.

Nu släpper vi det här. Jag tror att vi båda förstår vad den andre menar.

Jag tror att att det är en person i familjen som dödat de övriga. Och då är det med största sannolikhet pappan.
Där är vi helt överens.
Citera
2018-01-18, 04:27
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Nej men om det är samförstånd så har minst en av dem bett om att bli mördad.
Man kan inte utesluta iscensatt självmord heller i så fall. Eller strålning från yttre rymden. Men det är inte troligt.

Nä, det är inte troligt, men konstigare saker har skett. Det finns exempel på barmhärtighetsmord. Och nej, jag tror inte att det har förekommit i detta tragiska fall.
Citera
2018-01-18, 04:37
Medlem
Kattenstacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag vet absolut Noll om scientologi, men nu när du är här har jag en fråga. Hur ser man på detta med mediciner? Är det OK eller bör/ska man inte ta dylika?

Psykmediciner ska du absolut inte ta om du är scientolog, psykiatrin är ondskan i egen hög person enligt Ron den tjocke Hubbard
Citera
2018-01-18, 05:42
Medlem
Orkar varken läsa 7.000 inlägg eller engagera mig. Men blev nyfiken på att läsa på om scientologin. Förhoppningsvis har ni redan diskuterat deras syn på livet efter detta. Kan det vara så att dom inte alls har avslutat sina liv, utan valt att "gå vidare"? Läskig och obegriplig sekt
https://www.scientologi.se/faq/inside-a-church-of-scientology/what-is-the-scientology-funeral-service.html
Citera
2018-01-18, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Nej, du har rätt, men man kan i nuläget inte helt utesluta att inte förekommit någon slags samförstånd mellan makarna av det vi känner till just nu. Vi har ännu inte hela bilden...
Och "hela bilden" kommer vi aldrig att få. Inte ens de närmast anhöriga kommer någonsin att få den för den dog med familjen. Det KAN finnas avskedsbrev men varför skulle de anhöriga välja att dela med sig av dem till media?
Citera
2018-01-18, 06:51
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Bra jobbat! Om man lägger ihop det med den här

Så blir kontentan att EN gärningsperson i familjen orsakade de andras död genom mord, och att denne sedan begick självmord.

Det utesluter både kollektivt självmord, och att mamman och pappan skulle gjort detta gemensamt.

Edit:
Det leder oss också att misstänka att eftersom det är OKLART för rättsmedicin vem som tog sitt liv och vilka som blev mördade, så kan vi också i viss mån utesluta hängning och istället fundera över på vilket sätt de har dött så att det blir oklart vem som gjort vad. Min gissning är intox, via läkemedel eller gift.

Jag tycker detta är en klockren beskrivning. Jätte bra. Det är lite såna tankar man bör ha och inte sväva allt för långt ut. Tack
Citera
2018-01-18, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
Jag tycker detta är en klockren beskrivning. Jätte bra. Det är lite såna tankar man bör ha och inte sväva allt för långt ut. Tack
Så en gissning på "intox via läkemedel eller gift" känns mer jordnära enligt din tolkning? Kvinnor tar oftast sitt liv med piller medan männen är mer dramatiska och skjuter eller hänger sig.
Citera
2018-01-18, 07:39
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Så en gissning på "intox via läkemedel eller gift" känns mer jordnära enligt din tolkning? Kvinnor tar oftast sitt liv med piller medan männen är mer dramatiska och skjuter eller hänger sig.

Ge mig en förklaring på orden Men det är fortfarande för tidigt att slå fast hur familjen med två vuxna och två barn i skolåldern dog.
enl rättmedicin???
Citera
2018-01-18, 07:46
Medlem
Citat:
Ge mig en förklaring på orden Men det är fortfarande för tidigt att slå fast hur familjen med två vuxna och två barn i skolåldern dog.
enl rättmedicin???
Det är väl inte så konstigt att de skriver så. De vet inte hur de tre dog men en av dem vet de hur den dog men de vill inte berätta något än förrän allt är utrett. Det betyder alltså inte att mannen inte var hängd. Varför tror du att polisen slog in rutan?
Senast redigerad av divadnil 2018-01-18 kl. 08:01.
Citera
2018-01-18, 07:48
Medlem
MorT2s avatar
[quote=vargaretas|62948205]Ge mig en förklaring på orden [b]Men det är fortfarande för tidigt att slå fast hur familjen med två vuxna och två barn i skolåldern dog.

I polisiärt arbete antar man inte. Man arbetar efter fakta. Innan alla obduktioner och undersökningar är gjorda håller man alla dörrar öppna.
Du kan se att det är ett knivmord, hängning m.m, Men det är så mycket mer som måste fastställas.
Citera
2018-01-18, 07:50
Medlem
[quote=MorT2|62948245]
Citat:
Ge mig en förklaring på orden [b]Men det är fortfarande för tidigt att slå fast hur familjen med två vuxna och två barn i skolåldern dog.

I polisiärt arbete antar man inte. Man arbetar efter fakta. Innan alla obduktioner och undersökningar är gjorda håller man alla dörrar öppna.
Du kan se att det är ett knivmord, hängning m.m, Men det är så mycket mer som måste fastställas.
Och sannolikheten att vi får veta vem som dog av vad är mkt liten HOPPAS JAG!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in