2018-01-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om du menar den mörkhåriga leende kvinnan på ett litet foto så är det INTE hon.

Jo det är samma Hanna. Jag menar inte den mörkhåriga kvinnan.
Nu får Du ge Dig. Jag har god kännedom om vem Hanna är och det är samma Hanna som bor/bodde i Bjärred. Du får gå runt och tro och skriva vilka felaktigheter som helst.
Citera
2018-01-17, 16:27
Medlem
Pajosvs avatar
Min teori:
”Jag tror att en, eller båda föräldrarna, i samförstånd, dödade barnen och sedan avslutade sina egna liv.”

Mer mystiskt än så är det inte. Däremot kan man fundera på orsaken...

Jag har hela tiden trott att det gått till ungefär på det sätt som polisen beskrev det, alltså inte någon okänd gärningsman, (en tredje person) utan en familjetragedi, helt enkelt.

Det var ju det polisen sa nästan med en gång. Ändå spekulerar folk om sekter, giftig gas i ventilationen, incest, huruvida det var julpyntat eller inte.

”Ockhams rakkniv” innebär att man inte ska anta fler företeelser eller ting än som behövs för att förklara de observationer man gör. Om flera olika förklaringar till ett fenomen föreligger, så bör man välja den enklaste av dem.

Dessutom tycker jag att det är minst sagt olyckligt att det länkas till bilder och videos på minderåriga barn, oavsett om de har någon relation till den aktuella familjen eller inte.
Citera
2018-01-17, 16:35
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catulla
Håller med. Sjukdomsmotivet enbart är inte trovärdigt. Det finns någon annan faktor med i det här. Det är inte ens säkert att det är pappan.

Jag håller med er bägge två. Både Umberto och dej. Det är nästan obegripligt att nån tar livet av sig för sjukdom. Det ligger en hund begraven här.
Citera
2018-01-17, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Nu får Du ge Dig. Jag har god kännedom om vem Hanna är och det är samma Hanna som bor/bodde i Bjärred. Du får gå runt och tro och skriva vilka felaktigheter som helst.
Lägg gärna upp länk. Ingen här har hittat bild på henne.
Citera
2018-01-17, 16:46
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Tyvärr tror jag mer på att pappan var ”ensam mördare”. Det finns ingen riktig bekräftelse på att flickornas sjukdom skulle vara så smärtsam och med sådan dyster prognos att döden skulle ses som enda lindringen. I skolrapporter finns planer på återgång till skolan, vilket inte borde ha skrivits om prognosen var mycket dyster. Det enda rörande flickornas hälsotillstånd som ska ha nämnts i rapporterna är "någon form av kronisk trötthet" (Expressen). Förmodligen mådde barnen rätt dåligt förstås, av sin eventuella åkomma och/eller av att inte kunna leva som vanliga barn.
Som någon skrivit för ett par hundra sidor sedan så var det nog tal om standardformuleringar då allt annat än en återgång vore mot skollagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Visserligen ska mamman bland sina förhållandevis få Facebook-vänner haft en som arbetar i en förening som arbetar mot självmord, så kanske var det så att någon i familjen hade haft självmordstankar. Men om denne person med självmordstankar skulle ha föreslagit att de alla skulle dö tillsammans så borde en tydlig reaktion kommit på det.
Att modern varit med i en FB-grupp mot självmord är intressant info som mig veterligen inte kunde vederläggas då den presenterades. Vet inte om den bekräftades till slut. Har fått lite uppmärksamhet i förhållande till den eventuella betydelse för fallet.
Citera
2018-01-17, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag gör ett sista försök att få över någon mer att tro på min teori.
Sen loggar jag ur från den här skiten.
Ännu en gång hävdar jag med säkerhet att :
Detta var en vanlig svensk familj, med mycket kärlek och stort mod, och dom var väldigt omtyckta, precis så som dom beskrivs i tindnigarna bla.
Flickorna hade godkänd hemskola.
Flickorna hade obotliga sjukdomar och det var fruktansvärt jobbigt för hela familjen, och dom hade ingen möjlighet till ett normalt liv.
Mamman hade obotlig cancer.
Det var ett gemensamt (i alla fall mellan mor o far) beslut att avsluta tillsammans.
Det fanns liksom ingen framtid kvar ansåg dom.
Mor och far ordnar gemensamt en avskeds-förklaring som ligger väl synlig.
Barnen och mamman somnar in, nerbäddade på ett fint och omvårdande sätt, och sist av allt så hänger sig pappan i vardagsrummet.
Detta har jag och några till skrivit i flera dagar, men alla har såklart rätt att spekulera i precis vad man vill.
Jag är övertygad och mer därtill, på att detta är sanningen, och att det måste vara ett fruktansvärt jobbigt och ångestfyllt beslut.
Men på nått sätt hoppas o tror jag att beslutet går i kärlekens tecken.
Men det behöver ingen av er tro såklart.
God natt,

Att kalla dessa handlingar kärleksfulla går bara om man har en förvrängd syn på kärlek. Desperation och hopplöshet ligger närmre till hands, om nu din teori stämmer. Att döda är våld och att döda någon som inte själv valt det är mord.
Om du har rätt i att det var pappan så följer det på sätt och vis logiken i hans personlighet så som den beskrivits. Driftig, kompetent, effektiv, målinriktad. Ända in i döden.
Citera
2018-01-17, 16:52
Medlem
Citat:
Håller med. Sjukdomsmotivet enbart är inte trovärdigt. Det finns någon annan faktor med i det här. Det är inte ens säkert att det är pappan.
Tror inte heller det är ENBART sjukdomsmotiv. Nåt mer finns det säkert. Men vad. Jag tror inte på motiv som sexuella övergrepp på barnen, ej heller MBP, inte heller ekonomisk brottslighet. Vad är det då? Kan mammans ev dåliga prognos ändå puttat honom över kanten. Fan. Jag hoppas verkligen polisen kan ge svar på åtminstone de frågorna.
Citera
2018-01-17, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Är det bilden på en ljushårig kvinna med pagefrisyr du menar? Den hör till ett twitterkonto Hannah<-- Brenton, som inte alls verkar ha arbetat på Skatteverket utan arbeta i Luxemburg?
Citera
2018-01-17, 16:59
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Att kalla dessa handlingar kärleksfulla går bara om man har en förvrängd syn på kärlek. Desperation och hopplöshet ligger närmre till hands, om nu din teori stämmer. Att döda är våld och att döda någon som inte själv valt det är mord.
Om du har rätt i att det var pappan så följer det på sätt och vis logiken i hans personlighet så som den beskrivits. Driftig, kompetent, effektiv, målinriktad. Ända in i döden.

Själva desperationen kan ju ha gjort så att kärleken förvrängdes så pass att dessa handlingar blev logiska.
Citera
2018-01-17, 17:06
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Efter vad som framkommit i media från skolan, var äldsta dottern inte döende.
Det kan vi vara överens om.
Skolan lägger inte upp planer för gymnasiekompetens för en elev som snart ska gå bort. Skolan såg med andra ord ett par år framåt i tiden + gymnasieåren. Hade läget varit annorlunda, hade de spelat in videosnuttar och annat med klasskamraterna som skulle pigga upp. Endast haft små delmål.
Nu blev det ju också så att lillasystern drog på sig samma åkomma och fick bli hemma. Nu har förälder/föräldrar rott hem båten. Båda flickorna inom hemmets väggar. Men..
Så blev det problem när skolan ville slussa in äldsta dottern i skolvärlden igen. Här tror jag något sprack!
Döende barn får också stöd, behandling och stöttning av utomstående inblandade instutitioner. Kuratorer, psykologer, BUP, socialsekreterare som följer en handlingsplan utifrån barnets önskemål bl a.

Var har det framkommit att dottern inte var döende? Säger inte att hon var det men att hon hade en allvarlig, smärtsam sjukdom som tyvärr bara gick åt ett håll.
Det fetade. Jag tror skolan måste lägga upp en plan med ett mål eller ett delmål och då kan man inte vara så okänslig att man skriver vi behöver inte det för du lever kanske inte då
Citera
2018-01-17, 17:11
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Var har det framkommit att dottern inte var döende? Säger inte att hon var det men att hon hade en allvarlig, smärtsam sjukdom som tyvärr bara gick åt ett håll.
Det fetade. Jag tror skolan måste lägga upp en plan med ett mål eller ett delmål och då kan man inte vara så okänslig att man skriver vi behöver inte det för du lever kanske inte då

Flickan jag skriver om blev 14 år. Om det var så illa, borde man väl bara lägga upp planer för en termin i taget?
Varför skulle skolan vilseleda en döende elev med skolplaner 5-6 år framåt i tiden?
Ganska sjukt om så!!!!
Citera
2018-01-17, 17:11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Undrar fan om inte flickorna tog livet av sig utan föräldrarnas vetskap, att dom var döda på morgonen? Jag har så himla svårt att tro att föräldrarna skulle döda sina barn om dessa inte var i ständiga plågor och nära döden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in