2018-01-17, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hornstull86
Du bedriver ingen verksamhet förstår jag. De erbjuder sig inte att ta betalt i Bitcoin, de underlättar för dig att sälja. Ingen vill sälja varor mot en valuta som tappar 50% av sitt värde på 2 dagar.

Du måste vara helt jävla dum i huvudet eller så kan du inte läsa, eller kan inte engelska.

"When you redeem Bitcoin to deposit funds into your Microsoft account, you can use it to purchase games, movies, and apps in the Windows and Xbox stores. You cannot use these funds to purchase items in the Microsoft online store."

Till och med Microsoft tillåter köp med Bitcoin, your argument is invalid. Det är fortfarande aktivt och har varit aktivt när den va på $20k också.
2018-01-17, 16:44
Medlem
Jag är en äkta long time holder.
Jag köpte Ethereum 2014, idag sålde jag av en liten del av mitt innehav för första gången.
10 % av mina tillgångar plockade jag ut i fiat.
Det har varit trissade priser på senaste tiden (det kan jag erkänna trots att jag fortfarande håller på Ethereum värt drygt 6 miljoner).
Långsiktigt tror jag dock det än finns mycket god potential, köp på er när det blir lugna gatan igen och alla med "gambling-mentalitet" drar sig ur marknaden, de är dessa spelare som rör till det för oss andra som håller långsiktigt.
2018-01-17, 16:45
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jewishuncle
Jo men det var gratis ser du!

Herr krugern

Fantastiskt.

Du verkar ovanligt dålig på finansiella beslut för att vara jude.
2018-01-17, 16:46
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne
Det är ännu större REA på BITCONNECT (ha ha ha)
https://www.coindesk.com/bitconnect-shutters-crypto-exchange-site-regulator-warnings/

Hela krypto skiten påminner mig om Yves Klein´s lysande affärsidé (som dumskallar förstås också gladligen gick på)

"Zone de Sensibilité Picturale Immatérielle (Zones of Immaterial Pictorial Sensibility) 1959–62, he offered empty spaces in the city in exchange for gold. He wanted his buyers to experience The Void by selling them empty space. In his view this experience could only be paid for in the purest material: gold. In exchange, he gave a certificate of ownership to the buyer. As the second part of the piece, performed on the Seine with an Art critic in attendance, if the buyer agreed to set fire to the certificate"

Är man så jävla dum att man slänger in pengar på ett företag som Bitconnect förtjänar man att bli fattig. Låter något lite för bra för att vara sant är det oftast så.
2018-01-17, 16:47
Medlem
Jewishuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Fantastiskt.

Du verkar ovanligt dålig på finansiella beslut för att vara jude.
Njaaa ser du min judiskhet är där inget fel på.
Eugene Fama ser väl ganska judisk ut eller vad säger du traaadern.
2018-01-17, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz
Du måste vara helt jävla dum i huvudet eller så kan du inte läsa, eller kan inte engelska.

"When you redeem Bitcoin to deposit funds into your Microsoft account, you can use it to purchase games, movies, and apps in the Windows and Xbox stores. You cannot use these funds to purchase items in the Microsoft online store."

Till och med Microsoft tillåter köp med Bitcoin, your argument is invalid. Det är fortfarande aktivt och har varit aktivt när den va på $20k också.

Vänta lite. Du måste förstå vad som händer med Bitcoinen när ett köp görs. Microsoft bokför inte Bitcoin i kassan, det skulle aktieägarna aldrig tillåta. Bitcoinen säljs direkt och omvandlas till valuta. Dollar. Du handlar inte med bitcoin itan du likviderar det till valuta.
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
ja håll dig till investering i din bostadsrätt så kanske du kan få 5% per år om du har tur och inte bubblan spricker.

Hmm ja en bostad kan man ju bo i iaf?! Men kan man bo i en bitcoin är frågan?
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jewishuncle
Njaaa ser du min judiskhet är där inget fel på.
Eugene Fama ser väl ganska judisk ut eller vad säger du traaadern.

Det roliga är att du förlorat mer pengar på att regga massa trollkonton än vad många gjort på att trejda med krypto.

Skickar ett PM till dig om två veckor när vi är tillbaka på 14K.
2018-01-17, 16:50
Medlem
Jewishuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det roliga är att du förlorat mer pengar på att regga massa trollkonton än vad många gjort på att trejda med krypto.

Skickar ett PM till dig om två veckor när vi är tillbaka på 14K.

Gör inte det är du snäll. Ett enstaka exempel säger mig absolut ingenting
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Är man så jävla dum att man slänger in pengar på ett företag som Bitconnect förtjänar man att bli fattig. Låter något lite för bra för att vara sant är det oftast så.
Det har på så vis varit extremt bra städning på marknaden. Sure, alla siffror är olika röda, men de värsta syndarna som BitConnect går i princip mot 0 (och den låg väl topp 20 ett tag?). XRP är väl ner 70-75% från ATH. Tokens i princip utan potential droppar 50-60%.

Det är ju ganska tydligt att den riktigt blåsta delen av marknaden redan kapitulerat totalt och springer härifrån gråtandes. Man kan ju hoppas på lite, lite, lite mindre dumhet i publika diskussioner framöver.
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng

Verkligen. Supermånga som varnade för detta företag, men en, ganska stor youtuber, fortsatte hetsa om att folk skulle investera i BitConnect och shillade sina reglänkar. Riktigt sorgligt att se folk gå på det och förlora så stora summor, bara för att de litat på en idiot på youtube. Deras reddit är full av mardrömshistorier om folk som förlorat ALLT och lite till.
2018-01-17, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hornstull86
Vänta lite. Du måste förstå vad som händer med Bitcoinen när ett köp görs. Microsoft bokför inte Bitcoin i kassan, det skulle aktieägarna aldrig tillåta. Bitcoinen säljs direkt och omvandlas till valuta. Dollar. Du handlar inte med bitcoin itan du likviderar det till valuta.

Du Hornstull86 har 1 Bitcoin. Du vill köpa 1 produkt från Microsoft motsvarande 1 Bitcoin, transkationen godkänns av både delar. Att Microsoft sen omvandlar BTC till $, indiska rupees eller bananer spelar ingen som helst roll. Poängen är att du hade 1 BTC och du köpte något för det utan att behöva omvandla det till $.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in