Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Som sagt hänger det helt på om man tror att det kommer ske en massadoption förr eller senare, vilket jag tror. Det handlar också om att tro på själva konceptet att folk ska kunna vara sin egen bank och kunna skicka värde till vem som helst, var som helst, och kanske anonymt osv. Sådana saker har ett värde i sig självt. Om det sedan visar sig vara bitcoin, litecoin, ripple, raiblocks eller nått annat som dominerar vet ingen. Jag tar risken.
Själva iden med Bitcoin som en befrielse från stat och myndighet, insyn banker och integritet visst, det var tanken, absolut. Men det fungerade inte med Bitcoin, det blev ingen valuta som man hade tänkt, istället påstod man nu att det var digitalt guld men även det sprack. Det var ju inte allt för länge sedan man ville att Bitcoin skulle regleras av både det en å det andra.
De som köper idag, kidsen, de köper inte för att komma undan fiat-valutor, de köper för att käna mer fiat-valuta. Se nu när Facebook uppdateringar om efter annat hänvisar till stora förluster. De som är kvar efter hajpen är libertarianerna som vill decentralisera valutan och de min vänn är inte många.