2018-01-17, 16:20
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hornstull86
År? Vi säget dagar va.
Whatever floats your boat
2018-01-17, 16:20
Bannlyst
Man ska vara bra på att sälja https://youtu.be/Jfc4VHUXBiw?t=41s
2018-01-17, 16:21
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jewishuncle

Nej jag är bitcoinmiljonär köpte vif 1 och sålde vud 6666 nu mest skrattar jag åt latebloomers.
Alla vet ju att man inte ska investera när majoriteten gör det, man ska tänka hur majoriteten tänker och så gör man motsatsen det majoriteten gör. Och beroende på analysverktygen och vad de säger tänker man ibland att andra tänker att man ska tänka vad majoriteten gör och sedan göra motsatsen. Just nu har jag dock valt en bejakande position då jag anser att det flyter im för mycket värde.

Okej, jäklar vad mycket värde du gått miste om. Anade att det var något sånt som var ett horn i sidan på dig.

Du har gått och hatat dig själv, all den här tiden för att du sålde så lågt. Det har tärt i dig när du sett hur kursen bara stigit. Stigit. Och stigit.

Snälla, kan den inte bara sjunka? Så att jag får känna att jag gjorde rätt val som sålde, viskar du bedjande till din snåla mamma innan du somnar i ditt ensamma pojkrum varje kväll.

Nu tror att du äntligen ska kunna släppa ditt självhat när den är påväg mot att ligga i närheten av där du, dum som du är, sålde.

Tyvärr kan jag säga att den troligtvis inte kommer gå så lågt. Vi kommer se den pendla mellan 8.5-11 ett tag för att sen ta ny kraft.

Då kan du åter låta ditt självhat gro.
2018-01-17, 16:22
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Disclaimer: Jag kan väldigt lite om kryptovalutor.

Vad jag begripit så finns det, rent funktionellt, brister i bitcoin, exempelvis dess extrema volatilitet och relativt höga transaktionskostnader. Om man tänker sig att krytpovalutor är här för att stanna, finns det inte något som nödvändigtvis säger att den dominerande kryptovalutan kommer att heta bitcoin. Att vara långsiktig innebär inte att man bör stanna kvar i all evighet.
Så kan det absolut vara, men krypto som helhet är här för att stanna. Dom som prickar in de som kommer dominera marknaden i framtiden är de stora vinnarna.
2018-01-17, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Jag är säker på att tekniken kommer adopteras mer och mer så jag är trygg med att ha pengar kvar i krypto även nu under vägen ner, det bekommer mig inte. Vi får se om några år vem som hade rätt.

Du investerar inte i tekniken (blockchain), du e medveten om det va? Om jag köper en båt, då äger jag inte en bit av sjön! Om dy köper en Bitcoin äger du inte en bit av tekniken! Du äger en värdelös dyr digital siffra!

Om du investerar i ett bolag som arbetar med tekniken, j då kan det vara en investering då du äger tekniken men vilken coin ska du isf köpa? Det finns än så länge 1400 att välja på. Lycka till!
Senast redigerad av Hornstull86 2018-01-17 kl. 16:25.
2018-01-17, 16:24
Medlem
Jewishuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Okej, jäklar vad mycket värde du gått miste om. Anade att det var något sånt som var ett horn i sidan på dig.

Du har gått och hatat dig själv, all den här tiden för att du sålde så lågt. Det har tärt i dig när du sett hur kursen bara stigit. Stigit. Och stigit.

Snälla, kan den inte bara sjunka? Så att jag får känna att jag gjorde rätt val som sålde, viskar du bedjande till din snåla mamma innan du somnar i ditt ensamma pojkrum varje kväll.

Nu tror att du äntligen ska kunna släppa ditt självhat när den är påväg mot att ligga i närheten av där du, dum som du är, sålde.

Tyvärr kan jag säga att den troligtvis inte kommer gå så lågt. Vi kommer se den pendla mellan 8.5-11 ett tag för att sen ta ny kraft.

Då kan du åter låta ditt självhat gro.

Jaa ungefär så ja. Det var ganska precist mig och min situation. Hur kunde du veta allt det om mig?! Och alla de pengarna jag gjorde smakade bara bittert så köpte horor och knarkade upp dem. Ja jag investerade 30% på Cosmopol. DÅLIGT VÄRDE!
2018-01-17, 16:25
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Jaa ungefär så ja. Det var ganska precist mig och min situation. Och alla de pengarna jag gjorde smakade bara bittert så köpte horor och knarkade upp dem. Ja jag investerade 30% på Cosmopol. DÅLIGT VÄRDE!

Svårt att tro det. Läst lite andra av dina inlägg och känns rätt uppenbart att du både är oskuld och väldigt ful. Kanske är detta ditt projicerande för att kvinnor inte vill ligga med dig? Vem vet. Den diskussionen får du fortsätta med internt, inom din självhatande hjärna.
2018-01-17, 16:27
Medlem
Jewishuncles avatar
Citat:
Svårt att tro det. Läst lite andra av dina inlägg och känns rätt uppenbart att du både är oskuld och väldigt ful. Kanske är detta ditt projicerande för att kvinnor inte vill ligga med dig? Vem vet. Den diskussionen får du fortsätta med internt, inom din självhatande hjärna.

Du får väl tro vad fan du vill.

Nu är det jag som går köper en flaska skumpa för de korvören jag hsr kvar.
Ska avnjutas kyld när BITCOIN passerar den där låtsasgränsen du precis nämnde.
Herregud människa DU GISSAR BARA
2018-01-17, 16:27
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Disclaimer: Jag kan väldigt lite om kryptovalutor.

Vad jag begripit så finns det, rent funktionellt, brister i bitcoin, exempelvis dess extrema volatilitet och relativt höga transaktionskostnader. Om man tänker sig att krytpovalutor är här för att stanna, finns det inte något som nödvändigtvis säger att den dominerande kryptovalutan kommer att heta bitcoin. Att vara långsiktig innebär inte att man bör stanna kvar i all evighet.

Grejen är att du köper i stort sett alla andra kryptovalutor och tokens med bitcoin.

Flödet går fiat>Bitcoin>Altcoins och tvärtom.

Bitcoin kommer nog aldrig användas för microbetalningar, men det är inte tanken heller.
2018-01-17, 16:29
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hornstull86
Du investerar inte i tekniken (blockchain), du e medveten om det va? Om jag köper en båt, då äger jag inte en bit av sjön! Om dy köper en Bitcoin äger du inte en bit av tekniken! Du äger en värdelös dyr digital siffra!
Som sagt hänger det helt på om man tror att det kommer ske en massadoption förr eller senare, vilket jag tror. Det handlar också om att tro på själva konceptet att folk ska kunna vara sin egen bank och kunna skicka värde till vem som helst, var som helst, och kanske anonymt osv. Sådana saker har ett värde i sig självt. Om det sedan visar sig vara bitcoin, litecoin, ripple, raiblocks eller nått annat som dominerar vet ingen. Jag tar risken.
2018-01-17, 16:30
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Du får väl tro vad fan du vill.

Nu är det jag som går köper en flaska skumpa för de korvören jag hsr kvar.
Ska avnjutas kyld när BITCOIN passerar den där låtsasgränsen du precis nämnde.
Herregud människa DU GISSAR BARA

Gissar? Nej, det är 200 EMA där.
2018-01-17, 16:32
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Hade man lyssnat på dem som sa att all satsning på IT var en "bubbla" så hade företag som Apple och Microsoft dött ut. Det är ett exempel på att allt kan inte bakas in i samma paj.

Det finns tusentals kryptovalutor som är skit med tomma löften och noll use case, medan det finns seriösa företag som fanns innan hajpen och som kommer leva vidare långt efter. Precis som Apple och Microsoft gjorde.

Nämn några krypto du tror hårt på i framtiden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in