2018-01-17, 16:11
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jewishuncle
Du är fortfarande inget annat än en äcklig degenerate som lider av stark krugern och dööööönningen. Vill du se en häftig graf? Kolla in grafen över det jag precis nämnde

hehe, jag är lugn. Du verkar allt annat än lugn. Du måste mått väldigt dåligt under senaste tiden, då folk gjort en massa pengar på bitcoin. Har du hatat dig själv för att du inte investerat då? Känns det bättre nu? Vad skönt.
2018-01-17, 16:12
Medlem
Hade aldrig köpt Bitcoin, vare sig nu eller när det stod på 20.000 USD.
2018-01-17, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jewishuncle
Du är fortfarande inget annat än en äcklig degenerate som lider av stark krugern och dööööönningen. Vill du se en häftig graf? Kolla in grafen över det jag precis nämnde

Du är säkert en äcklig sosse som lever på bidrag och inte kan få ett jobb och investera något. Who know, skulle inte förvåna mig.
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labworks
Tittar man på moving average, sista bilden, så ser det "lite" överköpt ut ^^
Jovisst, man kan väl bara gratulera till dom som blankade på toppen. Det var egentligen ganska förutsägbart när den slog i taket strax under 20K. Jag gick in lite för sent för att göra det, så jag intar en långsiktig approach och hoppas helt enkelt på en liknande parabol om ett år eller två och spekulerar i lite alts under tiden. Om det skiter sig, fuck it, det va roligt iallf
Medlem
-Teddan-s avatar
Sell Mortimer! Sell!!!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Inte om man är en långsiktig investerare. Dom som red ut dippen 2013/2014 är nog rätt glada idag. Eller anser du att just den här dippen är av särskild betydelse och att den aldrig kommer återhämta sig igen? Vad har du för skäl för det isåfall?

Du kan inte utgå ifrån tidigare antaganden. Bitcoin är bara några år gammalt och saknar all form av värde. Om någonting utan värde säljs för 20000$ kan det lika bra säljas för 10000 eller 0!

Skulle du äga något, säg en stol, eller ett värdepapper, ja då kan vi prata om värde - men digitala siffror som finns i tusentals olika varianter? Jag kan inte mer kryptos än etherum å Bitcoin men en sak är säker: DET ÄR INGEN INVESTERING. Ja du kan köpa en bitcoin och hoppas på att än en dummare grabb köper det för dyrare men då måste den spekulanten tro att det finns en ytterligare idiot som köper för dyrare
2018-01-17, 16:17
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersheriffen
Inte som ett finansiellt medel. För att Ethereum ska kunna överleva som en "världsdator" för dappar måste den kunna skala med ökad efterfrågan, de kan den inte änsålänge.

Men Ethereum/Bitshares i topp 2 hade vart en fin början

Du vet att dom är på gång, vad som är dåtid och nutid är så ointressant så det ägnar jag inte en tanke på, det är framtiden som är intressant
2018-01-17, 16:17
Medlem
Jewishuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
hehe, jag är lugn. Du verkar allt annat än lugn. Du måste mått väldigt dåligt under senaste tiden, då folk gjort en massa pengar på bitcoin. Har du hatat dig själv för att du inte investerat då? Känns det bättre nu? Vad skönt.

Nej jag är bitcoinmiljonär köpte vid 1 och sålde vid 6666, nu mest skrattar jag åt latebloomers.
Alla vet ju att man inte ska investera när majoriteten gör det, man ska tänka hur majoriteten tänker och så gör man motsatsen det majoriteten gör. Och beroende på analysverktygen och vad de säger tänker man ibland att andra tänker att man ska tänka vad majoriteten gör och sedan göra motsatsen. Just nu har jag dock valt en bejakande position då jag anser att det flyter in för mycket värde.
Senast redigerad av Jewishuncle 2018-01-17 kl. 16:20.
2018-01-17, 16:18
Medlem
Jewishuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Du är säkert en äcklig sosse som lever på bidrag och inte kan få ett jobb och investera något. Who know, skulle inte förvåna mig.
Jepp thats me. Och iom att krypto inte skattas så avskyr jag det!
2018-01-17, 16:18
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hornstull86
Du kan inte utgå ifrån tidigare antaganden. Bitcoin är bara några år gammalt och saknar all form av värde. Om någonting utan värde säljs för 20000$ kan det lika bra säljas för 10000 eller 0!

Skulle du äga något, säg en stol, eller ett värdepapper, ja då kan vi prata om värde - men digitala siffror som finns i tusentals olika varianter? Jag kan inte mer kryptos än etherum å Bitcoin men en sak är säker: DET ÄR INGEN INVESTERING. Ja du kan köpa en bitcoin och hoppas på att än en dummare grabb köper det för dyrare men då måste den spekulanten tro att det finns en ytterligare idiot som köper för dyrare
Jag är säker på att tekniken kommer adopteras mer och mer så jag är trygg med att ha pengar kvar i krypto även nu under vägen ner, det bekommer mig inte. Vi får se om några år vem som hade rätt.
2018-01-17, 16:19
Medlem
Citat:
Jag är säker på att tekniken kommer adopteras mer och mer så jag är trygg med att ha pengar kvar i krypto även nu under vägen ner, det bekommer mig inte. Vi får se om några år vem som hade rätt.

År? Vi säget dagar va.
2018-01-17, 16:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Inte om man är en långsiktig investerare. Dom som red ut dippen 2013/2014 är nog rätt glada idag. Eller anser du att just den här dippen är av särskild betydelse och att den aldrig kommer återhämta sig igen? Vad har du för skäl för det isåfall?

Disclaimer: Jag kan väldigt lite om kryptovalutor.

Vad jag begripit så finns det, rent funktionellt, brister i bitcoin, exempelvis dess extrema volatilitet och relativt höga transaktionskostnader. Om man tänker sig att krytpovalutor är här för att stanna, finns det inte något som nödvändigtvis säger att den dominerande kryptovalutan kommer att heta bitcoin. Att vara långsiktig innebär inte att man bör stanna kvar i all evighet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in