2018-01-17, 14:22
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyper90
Fråga om det finns fler i min ålder som inte kan

Säkert många "ny svenskar" som inte pratar engelska heller.
Citera
2018-01-17, 14:24
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Såklart du inte behöver engelska så länge du aldrig lämnar Sverige.

Ditt val utifall du aldrig vill se något annat.

Har inga problem dom gånger jag är utomlands
Citera
2018-01-17, 14:26
Medlem
Du måste vara bra tappad om du inte kan engelska i Sverige år 2018. Att inte kunna memorera ord som ständigt dyker upp på tv eller i musik är verkligen imponerande.

Nej, man klarar sig inte med endast svenska i Sverige 2018, vi har så många låneord och människor i landet som använder engelska idag. Jag hade fan skämts om jag var du, tänk den dagen du träffar någon engelsktalande i ditt arbete och står där som ett fån.

Du verkar knappt kunna svenska heller för den delen. Det stavas "väl" i skrift bl.a.
Citera
2018-01-17, 14:29
Medlem
har för mig Sverige är ett av dom bättre länder i världen på engelskahttps://www.ef.se/epi/
Citera
2018-01-17, 14:32
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misho
Du måste vara bra tappad om du inte kan engelska i Sverige år 2018. Att inte kunna memorera ord som ständigt dyker upp på tv eller i musik är verkligen imponerande.

Nej, man klarar sig inte med endast svenska i Sverige 2018, vi har så många låneord och människor i landet som använder engelska idag. Jag hade fan skämts om jag var du, tänk den dagen du träffar någon engelsktalande i ditt arbete och står där som ett fån.

Du verkar knappt kunna svenska heller för den delen. Det stavas "väl" i skrift bl.a.

Vem menar du?
Citera
2018-01-17, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misho

Nej det är jag fan inte. Och skriver lite fel i bland det gör jag. Klarar mig bra med bara svenska. Träffar folk som bara kan engelska i jobbet inga problem bara dom som har problem jag vet vad jag ska göra på jobbet.
Citera
2018-01-17, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Säkert många "ny svenskar" som inte pratar engelska heller.
Menar svenska
Citera
2018-01-17, 14:51
Medlem
Helsnurrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyper90
Och vad har det med saken att göra?
Jag gick inte på engelskan i skolan och har väll inte haft att lära med

Det är för mig svårt att föreställa mig hur livet är för en ung människa i Sverige som inte kan engelska. Så mycket i samhället förutsätter att man kan det. Vad jobbar du med t.ex? Förutsätter nästan att du har en begåvningsnedsättning. Känns som enda rimliga förklaringen.
Senast redigerad av Helsnurrig 2018-01-17 kl. 14:54.
Citera
2018-01-17, 14:52
Medlem
CannonDorfs avatar
Jag har aldrig stött på någon i den åldern, eller ens under 40 år, som inte pratar åtminstone hjälplig engelska.

Oavsett vad du tror, så måste man nog i princip vara lite tappad om man är född -90 i Sverige och lyckats med konststycket att inte lära sig engelska. Att inte ha gått på engelskalektionerna i skolan duger givetvis inte som förklaring eftersom man i din ålder blivit utsatt för engelska dagligen under hela sitt liv. Ja, såvida man inte lever helt avskärmat från övriga världen då.
Citera
2018-01-17, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helsnurrig
Det är för mig svårt att föreställa mig hur livet är för en ung människa i Sverige som inte kan engelska. Så mycket i samhället förutsätter att man kan det. Vad jobbar du med t.ex? Förutsätter nästan att du har en begåvningsnedsättning. Känns som enda rimliga förklaringen.
Varför måste man ha det för att inte kunna engelska? Kör maskin inom bygg
Citera
2018-01-17, 15:03
Medlem
Pluskvamimperfekts avatar
För mig är det svårt att uttrycka mig på engelska. Om jag läser en text så förstår jag nästan allt men så fort jag själv är tvungen att formulera mig eller att själv hitta orden så blir det väldigt svårt. Jag antar att själva grammatiken skulle sitta flytande om jag bara upprepade det jag läst i skolan under en månads tid. Saken är den att jag väldigt sällan behöver formulera mig på engelska och tyvärr så är bog det anledningen till att jag inte är bra på det.
Citera
2018-01-17, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Jag har aldrig stött på någon i den åldern, eller ens under 40 år, som inte pratar åtminstone hjälplig engelska.

Oavsett vad du tror, så måste man nog i princip vara lite tappad om man är född -90 i Sverige och lyckats med konststycket att inte lära sig engelska. Att inte ha gått på engelskalektionerna i skolan duger givetvis inte som förklaring eftersom man i din ålder blivit utsatt för engelska dagligen under hela sitt liv. Ja, såvida man inte lever helt avskärmat från övriga världen då.
Är inte tappad. Har inget inget intresse att lära så är väll därför jag inte lär mig. Kan ju dom vanliga orden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in