2018-01-17, 12:37
Medlem
rajrajmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Kolla bara på alla översättningar på TV man blir ju knäpp av gramatiken.

Fast vad säger det om svenskarnas engelskakunskaper?
Kolla på Tyskland, där dubbar man allt.
Citera
2018-01-17, 12:45
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Har man jobbat i USA inser man att det är stor skillnad på det man lär sig i skolan.

Klart det är skillnad.
Det är skillnad på den svenska man lär sig i skolan och den som talas i verkligheten också.
Citera
2018-01-17, 12:45
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyper90
Jag är född 1990 och kan inte engelska.
Finns det folk i den åldern som inte kan engelska i Sverige?

Jag är äldre, efter en olycka försvann all engelska språket så du är inte ensam
Citera
2018-01-17, 12:52
Medlem
Citat:
Jag är född 1990 och kan inte engelska.
Finns det folk i den åldern som inte kan engelska i Sverige?

Det är mycket ovanligt.

Om det besvärar dig ska du göra något åt saken. Du kan lära dig engelska på Komvux när du vill och det kostar dig inget. Du kommer snabbt att plocka upp språket eftersom det finns överallt.
Senast redigerad av Eventor 2018-01-17 kl. 12:54.
Citera
2018-01-17, 12:58
Medlem
Lär ju finnas dom som inte lärt sig engelska i skolan. Jag är ju inte ensam om att skolka haha
Citera
2018-01-17, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eventor
Det är mycket ovanligt.

Om det besvärar dig ska du göra något åt saken. Du kan lära dig engelska på Komvux när du vill och det kostar dig inget. Du kommer snabbt att plocka upp språket eftersom det finns överallt.
Blir bara irriterad att folk tar förgivet att alla kan engelska. Har jag klarat mig hela mitt liv utan så gör jag det resten av livet.
Citera
2018-01-17, 13:03
Medlem
Hur går det till? Skolkade själv all engelska. Skriver full pott på HP i engelskadelen. Går ju inte att missa att lära sig om man inte avsiktligt undviker det..
Citera
2018-01-17, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jikad
Hur går det till? Skolkade själv all engelska. Skriver full pott på HP i engelskadelen. Går ju inte att missa att lära sig om man inte avsiktligt undviker det..
Har bara varit på en engelska lektion i skolan efter det gick jag aldrig dit. Sen har jag väll bara struntat i engelskan och inte lagt ord på minnet. Kollar jag film läser jag bra texsten. Spelar typ aldrig data eller tv spel.
Citera
2018-01-17, 13:22
Medlem
Senapstjuvens avatar
Citat:
Lär ju finnas dom som inte lärt sig engelska i skolan. Jag är ju inte ensam om att skolka haha
Ser ut som att du sket i svenskalektionerna också. Hur mycket skolkade du egentligen?

Och för att svara på din fråga så är det nog extremt ovanligt med folk i din ålder som inte kan någon engelska överhuvudtaget. Som nån annan skrev så är det näst intill imponerande att inte ens lära sig grunderna av ett språk som man ser och hör varje dag.
Citera
2018-01-17, 13:24
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Jag kan inte. Kan lite ord.
Gick inte på engelskan i skolan
Hur gick det till? Är engelska inte längre obligatoriskt?
Citera
2018-01-17, 13:24
Medlem
Firefliess avatar
90-talister vill gärna tro sig kunna engelska bättre än vad de egentligen gör, sen använder de engelska slang också.

Trist att du inte kan engelska då jag anser att det är väldigt viktigt men det är inte försent för att lära sig, gå en kurs!
Citera
2018-01-17, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senapstjuven
Ser ut som att du sket i svenskalektionerna också. Hur mycket skolkade du egentligen?

Och för att svara på din fråga så är det nog extremt ovanligt med folk i din ålder som inte kan någon engelska överhuvudtaget. Som nån annan skrev så är det näst intill imponerande att inte ens lära sig grunderna av ett språk som man ser och hör varje dag.
Var typ aldrig i skolan. Och just nu är jag på jobbet och skriver lite fort på telefon mellan det jag gör på jobbet så är inte så noga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in