Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Och de hittades den 9 januari. Så i detta fallet är artikeln urgammal

. Sorry för OT inlägg.
Jag anser det är en familjetragedi. Det är en tragedi för mor och 2 barn - som de facto är en del i en familj. Hela ärendet är en tragedi så som det ser ut nu. En familjetragedi. Mord inom familjen är väl inget annat kan jag tycka.
Som alla andra väntar jag med spänning på vad polisen kommer med i slutet av veckan. Utsagan att de kommer med mer i slutet av veckan tar jag som ett löfte. Men vem vet.
Dock tycker jag inte man ska konspirationsteoretisera ang varför detta hände. Det blev riktigt låg nivå på inläggen. Att kalla fadern för incestuös innan fakta kommer fram, anser jag vara förtal. Och han kan inte ens försvara sig. Såna grova påhopp kan jag tycka inte är ok. Men detta är Flashback och det är otroligt högt i tak. Lite FÖR högt ibland.
Jag länkade till krönikan för att den jag svarade ville veta varför användandet av familjetragedi kan kännas fel. Krönikan kunde ha skrivits för ett år sedan eller två år sedan, i detta fall denna månad. Hon gjorde avstamp i dessa nyligen utförda mord.
Du har all rätt i världen att kalla morden vad du vill. Ingen direkt solskenshistoria i alla fall.
Jag har inte skrivit att han var incestuös. Jag har skrivit hur det KAN vara. Det KAN vara så att det är han som har mördat familjen. Det är heller inget förtal.
Båda föräldrarna eller den ena föräldern kan ha mördat sina barn. Jag ser mord som värre än incest. Många kan resa sig efter att ha varit utsatt för incest och leva ett fullgott liv. Dessa barn kan aldrig resa sig.
Mord är som sagt var värre än incest. Då skulle det vara vara grovt påhopp att skriva att han kan ha mördat sina barn, för han kan ju inte försvara sig.