2018-01-17, 11:51
Medlem
JohnDonovans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag gör ett sista försök att få över någon mer att tro på min teori.
Sen loggar jag ur från den här skiten.
Ännu en gång hävdar jag med säkerhet att :
Detta var en vanlig svensk familj, med mycket kärlek och stort mod, och dom var väldigt omtyckta, precis så som dom beskrivs i tindnigarna bla.
Flickorna hade godkänd hemskola.
Flickorna hade obotliga sjukdomar och det var fruktansvärt jobbigt för hela familjen, och dom hade ingen möjlighet till ett normalt liv.
Mamman hade obotlig cancer.
Det var ett gemensamt (i alla fall mellan mor o far) beslut att avsluta tillsammans.
Det fanns liksom ingen framtid kvar ansåg dom.
Mor och far ordnar gemensamt en avskeds-förklaring som ligger väl synlig.
Barnen och mamman somnar in, nerbäddade på ett fint och omvårdande sätt, och sist av allt så hänger sig pappan i vardagsrummet.
Detta har jag och några till skrivit i flera dagar, men alla har såklart rätt att spekulera i precis vad man vill.
Jag är övertygad och mer därtill, på att detta är sanningen, och att det måste vara ett fruktansvärt jobbigt och ångestfyllt beslut.
Men på nått sätt hoppas o tror jag att beslutet går i kärlekens tecken.
Men det behöver ingen av er tro såklart.
God natt,

Vad bygger din teori på? Att den känns rimlig för dig, eller är den baserad på fakta som bara du känner till? Då menar jag via direkt kännedom, inte via PM eller rykten från någon annan.

Med fakta menar jag inte PM från folk som påstår sig känna familjen, det kan ju vem som helst påstå. Ett PM från någon som har konto på Flashback är inte en säker källa, kan ju vara vem som helst.

Din teori låter rimlig, vill bara veta om den bygger på något mer än din magkänsla och PMs från andra Flashback-användare.
Senast redigerad av JohnDonovan 2018-01-17 kl. 11:58. Anledning: stavfel x 2
Citera
2018-01-17, 11:52
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jewishuncle
Har läst Agnes, Moa och momsen nu flera gånger och försöker tyda texten men det är så många frågor som uppstår. Tror ni de kör en textanalys av texten?

Ja vad tror ni polisen gör exakt? Alltså har ni förhoppningar på att polisen kommer ge er ett facit? För det har då inte jag. Detta kommer stängas som en "tragedi". Skandal!

Jag har förhoppningar OM att polisen delar med sig av det som de anser vara nödvändigt.
Citera
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Enligt tydligen pålitliga källor skall alltså följande ha utspelat sig: barnen har en mystisk sjukdom som motiverar omedelbar avlivning men samtidigt inte motiverar särskola, assistenter, sjukhusvård eller konstant övervakning i hemmet (ibland var de ensamma hemma när läraren kom). Familjen (åtminstone de vuxna) bestämmer sig i samråd för handlingsplanen ''barnamord följt av gemensamt självmord''. De utför sedan detta barnamord med hjälp av ''gift'' (låt oss hoppas för barnens skull att detta innebär någon form av narkotika och inte en dos stryknin). Efter detta sätter de sig, iskallt, och spelar in en video för att förklara sitt onekligen extraordinära beslut. Mamman tar sedan gift medan pappa, momshjälte och tydligen även rent allmänt hjälte, tar på sig att dö sist för att verkligen se till att ingen råkat överleva.

Ja, knepiga är definitivt rätt ord. De verkar ha tagit råd om hur man skall bete sig i svåra situationer från litterära källor såsom Gamla Testamentet, Shakespeare etc.

Normala människor, tänker jag, reagerar mer såhär:

https://www.expressen.se/gt/andrea-tvingas-se-sin-dotter-sakta-do/

''Andrea berättar hur vardagen kantas av dotterns hallucinationer, hur hon tror att hon har myror i munnen och inte kan sova i sin säng för att det ligger en elefant där. Hur det har hänt att hon inte sovit något på två veckor och hur hon kan gråta en hel dag. Men också alla de fina stunderna när de skrattar, kramas och pussas. För att göra det bästa av tiden de har kvar tillsammans gör de utflykter, hittar på saker och reser.''

Inte då alltså mördar dottern.

Så här kan ett annat helvete te sig. En liten ödmjuk berättelse om hur det går till i den normala världen.
En nioårings sista önskan och hans fina familjs tragiska öde.....

https://www.expressen.se/omtalat/9-aringens-sista-onskan-att-fa-traffa-sin-lillasyster/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mondemoderne
Nej, det var inte en bild på rätt HB.
Okej!
Citera
2018-01-17, 11:55
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och de hittades den 9 januari. Så i detta fallet är artikeln urgammal . Sorry för OT inlägg.
Jag anser det är en familjetragedi. Det är en tragedi för mor och 2 barn - som de facto är en del i en familj. Hela ärendet är en tragedi så som det ser ut nu. En familjetragedi. Mord inom familjen är väl inget annat kan jag tycka.
Som alla andra väntar jag med spänning på vad polisen kommer med i slutet av veckan. Utsagan att de kommer med mer i slutet av veckan tar jag som ett löfte. Men vem vet.

Dock tycker jag inte man ska konspirationsteoretisera ang varför detta hände. Det blev riktigt låg nivå på inläggen. Att kalla fadern för incestuös innan fakta kommer fram, anser jag vara förtal. Och han kan inte ens försvara sig. Såna grova påhopp kan jag tycka inte är ok. Men detta är Flashback och det är otroligt högt i tak. Lite FÖR högt ibland.
Jag länkade till krönikan för att den jag svarade ville veta varför användandet av familjetragedi kan kännas fel. Krönikan kunde ha skrivits för ett år sedan eller två år sedan, i detta fall denna månad. Hon gjorde avstamp i dessa nyligen utförda mord.

Du har all rätt i världen att kalla morden vad du vill. Ingen direkt solskenshistoria i alla fall.

Jag har inte skrivit att han var incestuös. Jag har skrivit hur det KAN vara. Det KAN vara så att det är han som har mördat familjen. Det är heller inget förtal.

Båda föräldrarna eller den ena föräldern kan ha mördat sina barn. Jag ser mord som värre än incest. Många kan resa sig efter att ha varit utsatt för incest och leva ett fullgott liv. Dessa barn kan aldrig resa sig.

Mord är som sagt var värre än incest. Då skulle det vara vara grovt påhopp att skriva att han kan ha mördat sina barn, för han kan ju inte försvara sig.
Citera
2018-01-17, 11:55
Medlem
Schizofrenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Inte så tokig teori

Det var visst en förjävla dum teori. Sånt jävla spekulativt Holltwoodtrams är sånt som uppenbarligen gör tråden oläsbar.
Citera
2018-01-17, 11:59
Medlem
Föräldrarna måste ju alltid ha varit hemma med barnen! Sååå sjuka barn som aldrig kan gå till skolan kan väl inte vara hemma själva? Utan måste övervakas. Dygnet runt. Oscar kanske jobbade hemifrån 3 dagar per vecka och Hannah 2 dagar! De lär ju ha bevakat barnen under hemundervisningen. Så att barnen inte fick för sig att säga något.
Citera
2018-01-17, 12:02
Medlem
JohnDonovans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Enligt tydligen pålitliga källor skall alltså följande ha utspelat sig: barnen har en mystisk sjukdom som motiverar omedelbar avlivning men samtidigt inte motiverar särskola, assistenter, sjukhusvård eller konstant övervakning i hemmet (ibland var de ensamma hemma när läraren kom). Familjen (åtminstone de vuxna) bestämmer sig i samråd för handlingsplanen ''barnamord följt av gemensamt självmord''. De utför sedan detta barnamord med hjälp av ''gift'' (låt oss hoppas för barnens skull att detta innebär någon form av narkotika och inte en dos stryknin). Efter detta sätter de sig, iskallt, och spelar in en video för att förklara sitt onekligen extraordinära beslut. Mamman tar sedan gift medan pappa, momshjälte och tydligen även rent allmänt hjälte, tar på sig att dö sist för att verkligen se till att ingen råkat överleva.

Vad är det som gör dessa källor pålitliga? "Tydligen pålitliga"... enligt vem?
Citera
2018-01-17, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Många verkar tycka att det är konstigt att barnen var SÅ sjuka utan att det syntes nämnvärt.
Men det finns massor av exempelvis hjärnsjukdomar, genetiska och progressiva, dödliga.
Hur berättar man för sitt barn att det ska dö? Inte berättar man väl för skola heller om inte barnen själva vet. Naturligt att man benämner deras tillstånd som "kronisk trötthet" i sådant fall.
Att ens båda barn ska dö utgår jag ifrån leder till en major depression.
Detta är vad jag tror.
En blandning av att ha velat bespara barnen en plågsam död och ett förhindrande av att leva vidare utan dom.
Ibland finns faktiskt inget bot.

Ett exempel:

https://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/article20586349.ab

Funderar också på dotterns koppling till GoT-flickan, möjligt att hon börjat förlora synen kanske.
Borde vara en mardröm för en tonåring.

Otäckt, kände inte till att det finns odiagnosticerade hjärnsjukdomar hos barn.
Stämmer ju med det som några sagt i tråden, att de var odiagnosticerade men fått en diagnos nyligen av region Skåne, något med hjärnan.
Citera
2018-01-17, 12:04
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Du jämställer ett mord med en avskedskram...... Du kan inte vara på riktigt
Ja helt galet! Det finns nog många mordoffer som blivit avskedskramade till döds av svartsjuka män och kvinnor och galna massmördare.
Citera
2018-01-17, 12:04
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Klart att en hemlighet låg och grodde hos någon i familjen. Frågan är väl om all fyra i familjen var invigda och införstådda. Hur lång tid det tog för att hemligheten, i lönndom skulle brisera kanske aldrig blir klarlagt.
Det känns ändå trösterikt att det finns få familjer som går och ruvar på dylika hemligheter.
Oroande dock, att det tycks finnas än fler, som tycker det är okej.

Att ta sig själv av daga, efter att man avlivat sin egen avkomma. Creepy

Hemligheten kan ju vara ekonomiska problem. Tyvärr väldigt vanligt men kan bli en stor skam för två välutbildade människor.
Citera
2018-01-17, 12:05
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDonovan
Vad är det som gör dessa källor pålitliga? "Tydligen pålitliga"... enligt vem?

Nej jag menade alltså att de påstår sig vara pålitliga men jag kan ju inte veta om det stämmer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in