2018-01-09, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hunchohoudini
Du är helt slut. Vad är din definition av tung kriminell? Min definition är en som hanterar stora partier narkotika och klipper folk höger och vänster. Behöver inte nämna några namn, kolla FUPen där finns en del namn. Du skriver som en heroinmissbrukare, logga ut.
Stora partier hanterar leverantörerna som säljer kilovis. Inte dem som säljer gramvis din amatör.
Citera
2018-01-09, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Angående förhören så är de inblandade i så mycket skit i Malmö så antar att polisen planerar göra som med DP i Rinkeby gripa de för något annat typ droger om bevisningen i alla dessa mordfall inte räcker till fällande dom. (De har fått många 100 000 i skadestånd för div häktningar som inte lett till åtal)

Enligt Stefan Sintéus finns det misstänkta gärningsmän i samtliga pågående mordutredningar, men för att en utredning ska leda till åtal krävs omfattande bevisning.

– Den forensiska bevisningen är gigantisk och den är svår. Vi har haft ärenden där vi haft både dna och fingeravtryck på handgranatsbyglar och pistoler, men det ska bevisas att det fingeravtrycket eller dna-spåret inte har kommit dit tidigare, säger han.

Citera
2018-01-09, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Stora partier hanterar leverantörerna som säljer kilovis. Inte dem som säljer gramvis din amatör.

Dessa misstänkta GM agerar som grossister, rånare, utpressare och mördare. Så förmodligen är det deras småspringare som som säljer gramvis och inte dem som förekommer i de flesta mordutredningar.
Citera
2018-01-11, 11:27
Medlem
Någon som har övriga delar av FUP?
Citera
2018-01-11, 16:24
Avslutad
Undrar som ovan vart FUP hittas
Citera
2018-01-11, 20:00
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Räcker Fup för fällande dom för Momme och S2la?, Mom2me erkänner ju i stort sätt anstiftan till mord. Vad kan straffet tänkas bli?

Alltså, när det gäller Momme erkänner han ju att han "sålt ut" M*ysem till ett MC-gäng (uppenbar lögn). Anstiftan torde det inte vara tal om (anstiftan handlar om att man förmår någon annan att utföra ett brott, vilket inte är fallet här), men medhjälp till mord anser i alla fall jag att rör sig. Definition av medhjälp: I Brottsbalken 23 kap 4 § föreskrivs:[1] Ansvar som i denna balk är föreskrivet för viss gärning skall ådömas inte bara den som utfört gärningen utan även annan som främjat denna med råd eller dåd. Detsamma skall gälla beträffande i annan lag eller författning straffbelagd gärning, för vilken fängelse är föreskrivet.

Att främja med råd eller dåd borde vara tillämpbart för Momme för han förstår uppenbarligen att MC-gänget inte avser att bara "snacka" med M*ysem utan att skada/mörda honom.

Gällande Sala: Medhjälp tror jag INTE han kommer att åka på (dock är förhören med honom riktigt usla enligt min mening man skulle kunna gräva mycket djupare där som förhörsledare). Möjligtvis skyddande av brottsling, om man kan bevisa att han skyddar Momme. Men, mycket tveksamt rent rättsligt tror jag...
Citera
2018-01-11, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Undrar som ovan vart FUP hittas

FUP finns redan i tråden, jag frågade om övriga delar av FUP för detta brottsmål då det ska finnas flera delar.

Men ett dokument av FUP finns redan i tråden.
Citera
2018-01-15, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
FUP finns redan i tråden, jag frågade om övriga delar av FUP för detta brottsmål då det ska finnas flera delar.

Men ett dokument av FUP finns redan i tråden.
Jag begärde ej ut dem övriga, då det skulle kosta (allt som överstiger 9 filer kostar)

Möjligtvis kan du begära ut dem separat så vi redan ahr den gällande mordförsök.
Citera
2018-01-15, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Jag begärde ej ut dem övriga, då det skulle kosta (allt som överstiger 9 filer kostar)

Möjligtvis kan du begära ut dem separat så vi redan ahr den gällande mordförsök.

Vet du hur man kan lägga upp dem sen så att ingen kan spåra mig osv?
Citera
2018-01-15, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Vet du hur man kan lägga upp dem sen så att ingen kan spåra mig osv?
Japp, jag la upp dem på minfil.org
Citera
2018-01-17, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Sådärja, nu har jag läst hela FUPen, och fick svar på min fråga angående västen (som andra här inne också har svarat på), d.v.s. att någon provskjutit på den för att testa den. Hursomhelst, här kommer en sammanfattning för de som är intresserade. Det blir hopvävt med andra incidenter också för att försöka få ett sammanhang. OBS: Jag har inga kopplingar alls till de här kretsarna och känner ingen som är det heller. Jag utgår endast från sådant som har skrivits i media och här på FB. Om något i det jag skriver verkar konstigt så kommentera gärna. I just detta fal har jag utgått från det som BO i just denna incident beskrivit i förhören. Han kan naturligtvis ljuga, men mitt intryck är att hans ambition är att prata sanning. Jag har läst mängde med FUPar och det är oftast väldigt tydligt när folk försöker slingra sig eller ljuga, och inte har förberett sig innan. Jag upplever BO som väldigt trött på livet med droger och kriminalitet, och hans bror dog bara en knapp månad innanhan själv blev skjuten.

För att göra allt lite lättare med namn kör jag med förkortningar enligt nedan:
AkM= *kr*m Mek*wi
MM= M*aysem Mek*wi
OC= Om*r Cheh*de
LM= L*o Mor* (första *=e)
AM= *mir M*kky (andra *=e)
AA= *hmed *bdul*ziz
AK= *hm*d K*rim, även kallad H*m*de
SA= S*l*heddin *bdulm*jid
MA= Muh*mmed *bdelr*d*
DJ= D*niel Jus*fski (andra *=e, och efternamnet är fonetiskt, jag vet alltså inte exakt stavning)
AJ= *hm*d J*w*d
MAH= Muh*mmed *l-Huss*in (sista *=e)
HK= H*m*di K*rim
SM= S*id Mougr*bi (osäker på stavning på efternamnet)
AhM= *hmed Mougr*bi
AO= *hmed Ob*id
A2= *tto K*sim
NG= Nikol* Grub*s*c (*=i i efternamnet)

Detta fall har kopplingar till mordet på MMs bror, d.v.s. AkM. Bakgrunden här verkar vara att dessa bröder hamnar i bråk med LM (och eventuellt hans bror). MM lägger ut en bild på LMs mössa/keps på Instagram med en kommentar i stil med: "du sprang som en Hora vill du ha tillbaka din keps så ring mig din mammaknullare tur folk ringde polisen". Därefter mördas AkM. AM och AK häktas för detta mord men släpps senare. En intressant sak som framkom i FUPen är att MA ska ha ringt upp MM 5 minuter efter mordet och berättat om det för MM. Detta tycker MM är lite skumt, d.v.s. hur kan MM redan veta om detta om han inte är inblandad. MA ska i detta samtal dessutom hävda att en kille som kallas Dane/Dani (DJ i ovan namnlista) ska vara inblandad, och ligger sedan på MM om att de borda mörda DJ. Just att MA ska peka ut en massa människor för saker som han tycker MM borde mörda är ett återkommande tema i FUPen.

2017-03-29 skjuts alltså MM runt 22.35 på Dansörgatan på Lindeborg. Enligt MM är det MA som lurar dit honom genom att hävda att MA ska dit och sälja narkotika. MM sitter i passagerarsätet resan dit och tycker att MA agerar nervöst, ser honom inte i ansiktet etc. Väl framme på Dansörgatan stannar MA bilen och stänger av motorn, något MM också tycker är ovanligt. Han fattar att något är på gång, och när MA lämnar bilen gör han sig klar för att hoppa över till förarsätet och sticka (eller vara beredd på att sticka): Han ser MA gå bort från bilen i backspegeln, och han hinner inte över till förarsätet förrän skytten är framme. I ett förhör med MMs pappa säger han att MM nämnt namnet på mördaren för honom på sjukhuset men detta tar MM avstånd ifrån i sina förhör. Han säger att han tycker sig känna igen skyttens ögon men att han inte kan säga vem det är. Dock är han 100% säker på att det är någon av: AM, HK, MAH, AJ, AK, SM eller AhM.

MM och OC känner varandra sedan tidig ålder, och OC besöker MM på sjukhuset. Där visar han upp ett meddelande från AM som är riktade till MM. Det framgår att MM ska få 200.000:- om han tar tillbaka sin anmälan mot AM och MA avseende mordet på AM. Nu inser MM att MA verkligen är inblandad i mordet på AM, eftersom MM aldrig har nämnt MAs namn för Polisen gällande mordet på AM. MMs slutsats är också att OC är en fegis. Istället föra tt själv hämnas AMs död springer han nu ärenden åt AM där han själv naturligtvis kommer att tjäna pengar på förmedlingen av meddelandet från AM till MM. AM ska tydligen samarbeta med två MMA-killar som heter V*ggy (i) och Y*s*f (u). 100.000:- överlämnas till MMs morbror. I dealen ingår också att AM, via OC, ska få ta del av ett förhör med AM som finns inspelat på MMs telefon. Detta spelas upp i MMs rum på sjukhuset så att OC kan spela in det. Oklart vad detta förhör avser.

Intressant är också att MM berättar att MA försökt få MM att sälja ut AA. Planen från MA är att MM ska boka möte med AA, och då ska någon annan (MA, antagligen) mörda AA. För detta ska MM få vapen så att han själv kan hämnas mordet på hans bror, AM. MM gillar inte detta utan ringer och varnar AA. Han får spel, och ringer sedan upp kreti och pleti och frågar om detta är sant eller inte. MA blir skitförbannad på MM. Enligt MM sköts för övrigt för att han hade en likadan jacka som AA (troligtvis har då AA lurat AO att befinna sig på det ställa där det är bestämt att AA ska befinna sig, för att mördarna ska tro att AO=AA).

Om man tittar på troliga skäl för MA att rigga mordet på MM finns det lite olika varianter. En är att han pressas till detta av AM eller andra i hans kretsar för att MM inte gick med på att rigga mordet på AA, som ju sedan mördades ändå 2017-03-30. MM hävdar att det var AJ som mördade AA.

En annan är en incident som rör MMs försök till karriär inom musik. Han har spelat in en låt tillsammans med någon i Malmö som kallas Ozzi. Efter inspelningen vägrar Ozzi att ge ut låten på Youtube för att han numera är lierad med AM. MM lägger ut låten ändå. Detta leder till ett bråk på Babel, där A2 konfronterar MM med detta. Det blir bråk mellan MM och A2, AK, AM och MAH. Dagen efter ska bråk ha uppstått med ungefär samma gruppering + NG.

En sista variant är att MA blivit mer och mer avundsjuk på MM gällande pengar. En person i FUPen (enligt MM) hävdar att MA kopierat kontakterna i MMs säljarlur, kopierat hans lägenhetsnyckel etc. MM hävdar att det saknas en massa prylar i hans lägenhet efter att han blev skjuten. Pratas också om en klocka som AM skulle ha köpt för 40-50k som möjligtvis MA har stulit, eller struntat i att lämna tillbaka efter att han lånat den av MM (som ärvt den från AM).

Som sagt, en av de mest intressanta FUParna på väldigt länge om man är intresserad av Malmös kriminella värld. Att MA ljuger som en borstbindare är väl ganska uppenbart. Först har han hittat på en helt omöjlig historia (tur att det fanns så många vittnen som sa ungefär samma saker om hur 2 personer sprang i från platsen). Till slut ändrar han sig och säger att det var MC-folk som tvingade honom att rigga mötet där sedan MM sköts.

Jaha, vad säger ni andra som läst FUPen eller som har mer direkt kunskap om dessa personer än jag har?

Letade efter fupen, hittade din fantastiska sammanfattning och behöver inte längre läsa fupen.

TACK
Citera
2018-01-17, 07:35
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purjo123
Letade efter fupen, hittade din fantastiska sammanfattning och behöver inte längre läsa fupen.

TACK

Tack, kul att den kom till nytta :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in