2018-01-16, 22:04
Medlem
Den här tråden har fullständigt flippat ut. FULLSTÄNDIGT. Hur kan det höra till fallet med all släkt, alla släktträd och var kusiners farbröder bor eller vem som bibelstuderade?
Herregud, ni är fullständigt av banan nu.
Citera
2018-01-16, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Så O:s syster L * * a har två Facebook sidor och är vän med sig själv 🤔 denna kvinna som lagt upp videon som ni påstår är L * * a, syster till O, än också vän med en L * * a H * * * * v

Vem M*ri* Widh*lm som lagt upp klippet är vet jag inte, hon verkar vara journalist så det kan vara en kollega till OH:s syster (som ju är journalist). Kanske är det en relation på OH:systers mans sida.
Citera
2018-01-16, 22:08
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Du kan ju välja att döma människor efter deras livsgärning eller i deras värsta stunder. Det handlar ju mest om hur man ser på andra människor och hur lätt man har att fokusera på det sista.

Något som borde vara självklart för var och en i tråden som har funderat på detta, är att det är högst sannolikt att flickorna bett föräldrarna om hjälp. Detta är i grunden helt olikt övriga Filicid med utvidgade suicid vi har sett i historien bakåt, inte ens om vi går till förra sekelskiftet. Vad gäller motivbilden.

Frågan är om vi någonsin får offentlighet om innehållet i deras kvarlämnade budskap?
Jag tror inte det är en lång sekvens där de berömmer skola, kommun och landsting...
Personligen har jag svårt att döma föräldrarna, jag har mer oförstånd kring hur det blev såhär, det är nog frågorna jag själv gärna ser att åtminstone de närstående får svar på.

Om man, som du säger, ska se till övriga filicid i historien får det väl ändå bedömas som högst osannolikt att flickorna ”bönat och bett” sina föräldrar att mörda dem. Eftersom det liksom aldrig hänt.
Dessutom är man inte direkt en bra förälder om man dödar sitt barn om nu barnet av någon anledning skulle uttrycka en sån önskan.

För övrigt verkade det ju inte direkt som att barnen var multihandikappade och döende eftersom återgång till normal skolgång planerades.
Citera
2018-01-16, 22:09
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det som är intressant är förstås vem flickan är med skägget.

Förstår inte alls hur hon har hamnat i denna tråden alls, jo för att O: s syster är Facebook vän med personen som lagt ut videon på Facebook, så långsökt
Citera
2018-01-16, 22:10
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixxa
Följt denna tråd sedan det tragiska hände! Och läst alla inlägg sedan start!

Vill bara säga; 2 barn lever inte idag längre. På grund ut av, att någon har släckt deras liv. Och nej, i den åldern är man inte kapabel till att ta ett sådant beslut, att msn vill avsluta sitt liv. Finner inga ord, är så tragiskt att något sådant här får hända.

Som alla nu resonerar/diskuterar kring O. Att han då led ut av en depression. Absolut. Får man ingen hjälp, när man gått med det en längre tid, så till slut kan du inte resonera med dig själv. Men fortfarande finns inga bevis på att H hade fått tillbaka sin cancer?

Men där emot att O var i någon sorts depression/ svår tid i livet, i familjen. Då blir hela familjen drabbas, pga O hälsotillstånd.

Vill inte ens resonera kring hur detta har gått till. Mår så dåligt 😢 det här brustit i mycket. Kollegor har hört/sett hur dåligt han mår/mådde. Kanske hela familjen till och med. Men tänkt, O är så pass stark som han säger, det löser sig. Till slut brast det..

Tänker också att barn inte är kapabla att ta såna beslut.. Barn som skulle uttala såna tankar tänker jag att föräldrarna fångar upp och ger/söker den hjälp dom behöver.. Inte hoppar på tåget och medverkar.. Föräldrar är skyldiga att skydda sina barn, garant ansvar om sina barn.. Tror inte att barnen haft en önskan om att dö.. Verkligen så tragiskt att dom som funnits nära har sett men inte förstått... Tragiskt även för dom nu i efterhand..
Senast redigerad av QueenKorall 2018-01-16 kl. 22:15.
Citera
2018-01-16, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Och vad i hela världen får folk att det skulle vara A * * * s H * * * * v i videon ifrån 🤔 det finns ju hur många A * * * s som helst i denna världen

Se inlägget jag skrev lite innan. Jag vill påstå att det är troligt, men inte hundraprocentigt, att det är A på klippet. Det kan ju vara en annan A som är kompis med kusinen.

Det vi kan säga hundraprocentigt är att det är den döda flickans kusin och en flicka som heter A som är med på det länkade FB-klippet. Tragiskt hursomhelst.... men hon ser ju inte ut att vara helt utslagen där och då, och det är ju bara några månader sedan.
Citera
2018-01-16, 22:13
Medlem
Inte ett ord om detta på veckans brott
Citera
2018-01-16, 22:14
Medlem
Jag tror att Agnes i filmen är Marias dotter, varför skulle hon lägga upp den filmen på två andras barn?
Citera
2018-01-16, 22:14
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Se inlägget jag skrev lite innan. Jag vill påstå att det är troligt, men inte hundraprocentigt, att det är A på klippet. Det kan ju vara en annan A som är kompis med kusinen.

Det vi kan säga hundraprocentigt är att det är den döda flickans kusin och en flicka som heter A som är med på det länkade FB-klippet. Tragiskt hursomhelst.... men hon ser ju inte ut att vara helt utslagen där och då, och det är ju bara några månader sedan.

Alltså jag får inte detta att få ihop, personen som har Facebook sidan heter W * * * * * m i efternamn, varför skulle hon vara släkt med familjen alls, det kanske är hennes egen dotter som är med i filmen och heter A * * * s 🤔
Citera
2018-01-16, 22:15
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElsaLisa
Jag tror att Agnes i filmen är Marias dotter, varför skulle hon lägga upp den filmen på två andras barn?

Exakt!!! Det är det jag försöker få fram med. Verkar ju jätte långsökt.
Citera
2018-01-16, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svullenbuk
Inte ett ord om detta på veckans brott

Inte konstigt då den information som finns inte tyder på en extern gärningsman. L GW P har väl lite respekt att inte sitta och spekulera hej vilt som vi på FB gör.
Citera
2018-01-16, 22:16
Medlem
Don.Cs avatar
En teori, som säkert har tagits upp, är att döttrarna varit under utredning en lång period där det för äldsta dottern lutat åt ME. Det kan ju vara så att när yngsta också drabbas så börjar man utreda genetiskt och de får nyligen beskedet att båda barnen lider av en svår genetisk degenerativ sjukdom med förmodad kort överlevnadstid och förmodat svårt lidande. Skulle moderns, enligt rykten, recidiverande bröstcancer innebära att även hennes sjukdom är av palliativ art skulle det kunna vara vad som puttar dem över kanten. Se hela familjen tyna bort och han är ensam kvar eller välja att avsluta det ihop...

Någon skrev ju i ett 'brev' till pappan med formulering att han inte 'förtjänade den senaste tiden'. Det tycker jag indikerar att något mer allvarligt har hänt. En sådan formulering går utanför att ha två barn med diffusa symtom som ändå klarar skola ganska bra osv. Något har hänt. Antigen, som jag spekulerar i ovan, att barnen fått allvarliga diagnoser, att mamman har fått recidiv av cancer eller båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in